2007 Ford Mustang Shelby GT - custom Supercharger setup *It's ON*

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Jiggy
Donateur 2014
Berichten: 382
Lid geworden op: za 07 jun, 2014 05:49
Locatie: omg. Breda / Roosendaal

Re: 2007 Ford Mustang Shelby GT - custom Supercharger setup *in progress*

Bericht door Jiggy »

Nee niet verwarmd. Dit stond ook niet in m'n werkinstructies ^^
Ik heb ook een andere hub dan deze supercharger normaal heeft denk ik, dat is een van de aanpassingen die erop is gedaan. Allicht is het daarom anders?

Ik kreeg de hub met (een heel klein beetje hulp van) een rubberen hamer zo op zijn plek, alleen het alignen met de 6 x m6 holes die erin zitten was nog een uitdaging daarna maar dat is ook gelukt. Ik heb de m6 bouten er nu in zitten maar nog niet op moment vastgedraaid.

Ik vind het wel lastig om te checken of de pulley nu 100% goed zit, als ik eraan draai heb ik het idee dat ik buiten de weerstand van de supercharger zelf geen weerstand heb en hij vrij over de snout draait, maar dat is slechts een gevoel, geen idee hoe ik het zeker kan weten.

De alternator heeft in ieder geval inmiddels ook zijn nieuwe plek en de brandstofrails met de andere injectoren zitten er ook weer op (brandstofrails links en rechts zijn bewust omgeswitched), alleen nog de brandstofslang ertussen maken en dan kan ik weer door:
Afbeelding

heb inmiddels ook m'n custom lederen interieurdelen binnen:
lederen armsteun (zelfde leder als rest van het interieur), met Shelby stripes en Shelby GT logo geborduurd
Afbeelding

Lederen shift cover (zelfde leder als rest van het interieur) met Shelby stripes
Afbeelding

Lederen e-brake cover (zelfde leder als rest van het interieur) met Shelby stripes
Afbeelding

Lederen headrest covers, met Shelby GT logo erop geborduurd. Ik wilde mijn originele hoofdsteunen het leer er niet vanaf halen, dus heb ik gekozen om deze covers op maat te laten maken, die kan ik er netjes overheen zetten zonder de huidige te verneuken.
Afbeelding
2007 Mustang Shelby GT Supercharged CSM No. 07SGT1197
V8 custom Supercharged - When the clutch drops, the bullshit stops
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

Re: 2007 Ford Mustang Shelby GT - custom Supercharger setup *in progress*

Bericht door Hennie »

dat is geen probleem, hij mag best vrijdraaien, moment van de boutjes aanhouden en klaar :ok:

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Gebruikersavatar
Jiggy
Donateur 2014
Berichten: 382
Lid geworden op: za 07 jun, 2014 05:49
Locatie: omg. Breda / Roosendaal

Re: 2007 Ford Mustang Shelby GT - custom Supercharger setup *in progress*

Bericht door Jiggy »

Alle electronica en mechanismen overgezet van de tb naar de gt500 tb, cai en elbow geplaatst.

Afbeelding

Wat er eigenlijk nu nog rest:
- heavy duty tensioner afmaken en monteren
- brandstofleidingen maken
- pcv leidingen maken
- overige kabels/leidingen afmaken/nieuwe routering geven
- riem monteren
- radiator leiding maken
- heat exchanger, waterpomp maken/monteren en op apart koelingsysteemmaansluiten
- electriciteit afmaken (o.a. voor de waterpomp)
- nieuwe brandstofpomp monteren
- alle vloeistoffen vullen/aanvullen

Starten en alles nalopen op lekkages e.d. :)

Daarna moet ik even langs de plaatselijke usa car garage om mijn bougies te laten vervangen (als er een afbreekt heb ik liever dat t daar gebeurt, ik weet namelijk niet hoe ik dat zelf kan oplossen als t gebeurt), o/r x-pipe met wideband laten monteren als hij daar toch staat.
En daarna is t tijd voor de tune.

Hoop dat er verder niks tegenzit en ik me aan bovenstaande planning kan houden, ik verwacht in de loop van januari zelf klaar te zijn met alles en dat hij in februari de weg weer op gaat.
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

Re: 2007 Ford Mustang Shelby GT - custom Supercharger setup *in progress*

Bericht door Hennie »

Ziet er netjes uit!

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Gebruikersavatar
Jiggy
Donateur 2014
Berichten: 382
Lid geworden op: za 07 jun, 2014 05:49
Locatie: omg. Breda / Roosendaal

Re: 2007 Ford Mustang Shelby GT - custom Supercharger setup *in progress*

Bericht door Jiggy »

Afbeelding

Alle leidingen gemaakt/gelegd, heavy duty tensioner gemaakt etc.
Het begint ergens op te lijken. Ik ben erg lang bezig geweest met leidingen (vacuum, fuel, pcv etc), met name hoe ze moeten lopen. Ik wil graag een zo clean mogelijke install, het moet er zo OEM mogelijk uitzien.
Koelvloeistof weer erin gegooid als eerste check op lekkages, so far so good :lol:

Krijg momenteel de riem er niet goed op, de tensioner staat veel te strak met deze riem en moet een van de idler pulleys op zn 'kortste' stand zetten om de riem er uberhaupt op te krijgen. Nog wat gespard met Hennie erover, ik ga toch een iets langere riem proberen. Helaas kan ik die volgens mij hier nergens krijgen (dayco 8rib 132.5" die ik zelf aanpas naar 6rib), dus dat word ebay en 3 weken wachten vrees ik :(

Dan rest nog:
- heat exchanger voor de supercharger, pomp, reservoir etc en alle leidingen en electra hiervoor
- alle electra (maf bedrading etc verlengen, bedrading voor fprs sensor van mn gauge aanpassen want die is kut en ligt er even los op)
- brandstofpomp upgrade (ik dacht dat t een plug en play gooi m erin en hij doet t pomp was, maar gezien al t spul wat erbij zit is t wat ingewikkelder...^^ dat moet ik nog even uitzoeken).

Er zijn ook al wel dingen waar ik spijt van heb, ik had gelijk mooie valve covers, een gepolijste timing cover en allemaal billet pulleys moeten doen nu ik toch bezig ben (maar goed dat ik t niet gedaan heb want misschien moet ik nog wat pulkey maten wijzigen). Ook de leidingen had ik bij nader inzienook wel liever braided/gevlochten gehad.
Maargoed, het geld raakt ook een keer op...:) volgende projectje dan maar ^^
Eerst maar eens dit afmaken, heb hierna nog de big brake kit en nog wat ander spul wat er ook allemaal nog op moet
2007 Mustang Shelby GT Supercharged CSM No. 07SGT1197
V8 custom Supercharged - When the clutch drops, the bullshit stops
Gebruikersavatar
Jiggy
Donateur 2014
Berichten: 382
Lid geworden op: za 07 jun, 2014 05:49
Locatie: omg. Breda / Roosendaal

Re: 2007 Ford Mustang Shelby GT - custom Supercharger setup *in progress*

Bericht door Jiggy »

Nieuwe riem zit erop!

Volgende probleem, supercharger pulley lijkt niet helemaal in orde. Als ik de bouten aandraai, zit hij helemaal vast. Ik heb het idee dat hij net tegen de 'snout' aankomt en daardoor niet meer kan bewegen.
Maar even onderzoeken weer wat daar het probleem is.

De laatste loodjes...
2007 Mustang Shelby GT Supercharged CSM No. 07SGT1197
V8 custom Supercharged - When the clutch drops, the bullshit stops
Gebruikersavatar
Jiggy
Donateur 2014
Berichten: 382
Lid geworden op: za 07 jun, 2014 05:49
Locatie: omg. Breda / Roosendaal

Re: 2007 Ford Mustang Shelby GT - custom Supercharger setup *in progress*

Bericht door Jiggy »

We zijn er bijna, bezig met poging om de Heat Exchanger passend te krijgen, deze moet nog voor de radiateur en a/c unit. Het zou NET moeten passen.
De water pomp voor de IC moet daar dan ook nog ergens een plekje krijgen, en de slangen/wiring daarvan op een nette manier naar het manifold.

Had ook heel het motorcompartiment netjes schoon gemaakt, gelukkig zit alles inmiddels weer onder het vet/smeer/vieze klauwen. :lol:

Afbeelding
2007 Mustang Shelby GT Supercharged CSM No. 07SGT1197
V8 custom Supercharged - When the clutch drops, the bullshit stops
Gebruikersavatar
philip
Berichten: 698
Lid geworden op: zo 28 jun, 2009 19:47
Locatie: Torhout

Re: 2007 Ford Mustang Shelby GT - custom Supercharger setup *in progress*

Bericht door philip »

Het duurt allemaal toch wat langer (en moeizamer??) dan je dacht vermoed ik.
Hopelijk kun je nu snel alles afwerken zodat je eindelijk eens kan proefrijden :ok:
Mustang 2005 GT Convertible - Screaming Yellow - " still to be checked" RWHP - ??? Nm Koppel
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
Gebruikersavatar
Jiggy
Donateur 2014
Berichten: 382
Lid geworden op: za 07 jun, 2014 05:49
Locatie: omg. Breda / Roosendaal

Re: 2007 Ford Mustang Shelby GT - custom Supercharger setup *in progress*

Bericht door Jiggy »

He philip,

Het valt eigenlijk allemaal eerder mee dan tegen. Er waren een hoop dingen waar ik vooraf wat tegen op zag, wat achteraf allemaal erg meeviel. Ik doe het alleen op mn dooie gemak, hooguit een uur hier en daar per week, door dexweek in de avonden heb ik eigenlijk zelden tijd, dus het duurt wat langer dan dat ik een paar weekenden/avonden had doorgehaald.
2007 Mustang Shelby GT Supercharged CSM No. 07SGT1197
V8 custom Supercharged - When the clutch drops, the bullshit stops
Gebruikersavatar
Jiggy
Donateur 2014
Berichten: 382
Lid geworden op: za 07 jun, 2014 05:49
Locatie: omg. Breda / Roosendaal

Re: 2007 Ford Mustang Shelby GT - custom Supercharger setup *in progress*

Bericht door Jiggy »

It's alive 8)

https://www.youtube.com/watch?v=N2J4fbUWvNU

Rest alleen nog:
- voorbumper terug monteren
- brandstofpomp + wiring
- Bougies
- Catless X-Pipe+AFR sensor

De bougies en x-pipe ga ik laten doen, ik durf de bougies simpelweg niet zelf door de kans op afbreken. Ik heb natuurlijk weer het geluk dat ze alle 8 zouden afbreken, dus ik ga het risico niet nemen. Liever iemand laten doen die weet wat hij in zo'n situatie moet doen =) En als hij daar toch staat dan kunnen ze de x-pipe ook gelijk monteren, hoef ik niet te kutten onder de auto.

En dan is het Remote Tune time :mrgreen:
2007 Mustang Shelby GT Supercharged CSM No. 07SGT1197
V8 custom Supercharged - When the clutch drops, the bullshit stops
Gebruikersavatar
philip
Berichten: 698
Lid geworden op: zo 28 jun, 2009 19:47
Locatie: Torhout

Re: 2007 Ford Mustang Shelby GT - custom Supercharger setup *first start*

Bericht door philip »

Allright Jiggy!!!!

Het testrijden kan bijna beginnen.
Ben wel benieuwd hoe goed het loggen van de AFR zal gaan met je Livewire. Bij mij lukte het absoluut niet met mijn TSX. Ik kreeg wel het signaal op mijn scherm maar hij wou het niet doorgeven aan de laptop. Dus had ik er ook niks aan.
Dan nog maar een X4 laten bijvoegen bij nog wat lekkers dat onderweg is :wink:

Succes en rustig beginnen he :mrgreen:
Mustang 2005 GT Convertible - Screaming Yellow - " still to be checked" RWHP - ??? Nm Koppel
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
Gebruikersavatar
Jiggy
Donateur 2014
Berichten: 382
Lid geworden op: za 07 jun, 2014 05:49
Locatie: omg. Breda / Roosendaal

Re: 2007 Ford Mustang Shelby GT - custom Supercharger setup *first start*

Bericht door Jiggy »

philip schreef:Allright Jiggy!!!!

Het testrijden kan bijna beginnen.
Ben wel benieuwd hoe goed het loggen van de AFR zal gaan met je Livewire. Bij mij lukte het absoluut niet met mijn TSX. Ik kreeg wel het signaal op mijn scherm maar hij wou het niet doorgeven aan de laptop. Dus had ik er ook niks aan.
Dan nog maar een X4 laten bijvoegen bij nog wat lekkers dat onderweg is :wink:

Succes en rustig beginnen he :mrgreen:
Als het signaal op je scherm word getoond moet het ook op je laptop uitkomen. Je moet volgens mij wel het goede field selecteren in je datalogging.

Ik ga het binnenkort proberen, misschien loop ik wel tegen hetzelfde aan
2007 Mustang Shelby GT Supercharged CSM No. 07SGT1197
V8 custom Supercharged - When the clutch drops, the bullshit stops
Gebruikersavatar
WietseH
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 28 apr, 2014 21:44
Locatie: Groningen

Re: 2007 Ford Mustang Shelby GT - custom Supercharger setup *first start*

Bericht door WietseH »

Gaaf, succes met de laatste loodjes! :ok:
Gebruikersavatar
Jiggy
Donateur 2014
Berichten: 382
Lid geworden op: za 07 jun, 2014 05:49
Locatie: omg. Breda / Roosendaal

Re: 2007 Ford Mustang Shelby GT - custom Supercharger setup *first start*

Bericht door Jiggy »

Morgen worden de bougies vervangen door de juiste, en gaat de catless x-pipe eronder.
Ik heb gisteren al met de auto gereden (niet geboost, obviously), geen problemen so far.

Basis tune op basis waarvan de remote sessies gaan plaatsvinden staat al klaar op de SCT :twisted:
2007 Mustang Shelby GT Supercharged CSM No. 07SGT1197
V8 custom Supercharged - When the clutch drops, the bullshit stops
Gebruikersavatar
Jiggy
Donateur 2014
Berichten: 382
Lid geworden op: za 07 jun, 2014 05:49
Locatie: omg. Breda / Roosendaal

Re: 2007 Ford Mustang Shelby GT - custom Supercharger setup *first start*

Bericht door Jiggy »

Zal je altijd zien, alle 8 bougies zijn er heel uitgekomen. :D Had het dus gewoon zelf kunnen doen.

Vandaag gaat de catless x-pipe eronder, en daarna kan ik de Wideband gaan wiren zodat hij mee gelogd kan worden.
En dan kan eindelijk de base tune erin op basis waarvan de remote sessies kunnen beginnen. :cop:
2007 Mustang Shelby GT Supercharged CSM No. 07SGT1197
V8 custom Supercharged - When the clutch drops, the bullshit stops
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”