1970 Mach 1

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

79cobra
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 28 dec, 2007 13:09
Locatie: krimpen aan de lek

Re: 1970 Mach 1

Bericht door 79cobra »

Ruilen :mrgreen:
Heel mooi
gr
remco
Craneman
Berichten: 887
Lid geworden op: ma 20 feb, 2012 22:10
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: 1970 Mach 1

Bericht door Craneman »

CAT schreef:
Craneman schreef:Ondanks dat ik de voorkeur geef aan auto's vanaf 2005, ben ik op Zandvoort toch ook 'begeesterd geraakt' (zoals Adelbert Engler zo mooi zegt) door de Mach1. Wat een geweldige auto!

Randy
Vindt dat de mach 1 van alle mustang diegene is die het meest " spierballen " uitstraalt. Geeft echt zo die 70's " starskey & Hutch vibe. Inderdaad geweldige auto. Die zwarte mach 1 hier op het forum vindt ik 1 van de mooiste mustang die ik ooit al gezien heb ( ook zonder de modellen ). Waanzinnig clean en strak en mega "woest" :ok: .
Dat is precies wat ik bedoelde. Het kwam alleen niet zo op het scherm.
Ford Mustang....WAY OF LIFE!!!!!!
Gebruikersavatar
GuyNL
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 08 dec, 2013 21:41
Locatie: Kerkrade

Re: 1970 Mach 1

Bericht door GuyNL »

Thanks all :ok:

De klok ziet er nu zo uit:

Afbeelding

Ik moet hem alleen nog bench-testen voordat alles in elkaar gaat. Nu heb ik voor een euro een transformator gekocht; enig idee of ik deze kan gebruiken (geen zin om de accu uit de auto te halen)? Dit is hem:

Afbeelding

Hmmmm, op de een of andere manier verschijnen de foto's 90 graden rotated. Krijg dit even niet opgelost helaas :?
Laatst gewijzigd door GuyNL op vr 25 aug, 2017 15:22, 4 keer totaal gewijzigd.
- 1970 Mach 1 -
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: 1970 Mach 1

Bericht door 1967coupe »

als de klok op 12V werkt wel

ik kantel mijn beeldscherm wel of ik ga op de grond liggen :mrgreen:
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
GuyNL
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 08 dec, 2013 21:41
Locatie: Kerkrade

Re: 1970 Mach 1

Bericht door GuyNL »

1967coupe schreef:als de klok op 12V werkt wel
Is dit niet standaard voor alles wat in het interieur aangesloten is (klokken, radio en verlichting) :?: ? Zag op youtube dat iemand zo'n klok test op een acculader; vermoed dat het 12V is.
1967coupe schreef:ik kantel mijn beeldscherm wel of ik ga op de grond liggen :mrgreen:
lol :lol:
- 1970 Mach 1 -
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: 1970 Mach 1

Bericht door 1967coupe »

volgens mij werken de klokken v/h instrumentenpaneel op 5,nog wat V

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
GuyNL
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 08 dec, 2013 21:41
Locatie: Kerkrade

Re: 1970 Mach 1

Bericht door GuyNL »

Nog wat interieur foto's:

Klokken:

Afbeelding

Radio (wordt in de lente aangepast):

Afbeelding

Console:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door GuyNL op do 07 sep, 2017 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- 1970 Mach 1 -
Gebruikersavatar
GuyNL
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 08 dec, 2013 21:41
Locatie: Kerkrade

Re: 1970 Mach 1

Bericht door GuyNL »

Eindelijk wat dingen aangepast (merk dat mijn vrije tijd nogal beperkt is en het weer niet altijd meehelpt helaas :| ). Zwarte ruitenwissers en bosch bladen vervangen door "originele". Zag dat de armen van Trico zijn en op enig moment zwart gespoten. Eens kijken of deze weer in nette staat terug te brengen zijn. Daarnaast het dashboard gedemonteert en het clockunit vervangen. Ook heb ik de gescheurde schakelmanchet vervangen en een andere T-handle gemonteerd. De aftermarket Pioneer radio is eruit gehaald en (voorlopig) een autosound radio ingebouwd. De Ford FM/AM radio paste niet goed op het inbouwframe en zag er niet goed uit in combinatie met het repro radiobezel (zoek nog een net origineel bezel in de juiste woodlook). Enkele foto's gemaakt met mijn telefoon (dus van mindere kwaliteit):

Afbeelding

Afbeelding


Klok en radio zijn nog niet aagesloten. Had niet de tijd om het schema erbij te nemen en te checken of alle draden aanwezig zijn (wel foto's genomen). De Pioneer radio bleek op een Radio deletion panel gemonteerd te zijn:

Afbeelding

De kofferruimte is ook wat gevuld; originele mat en een reserve wiel. Heb er 2 overgenomen van Niels en een ervan zwart gesporten zoals het hoort. Voor de ander heb ik een kleurtje genomen wat ik nog had staan (wat helemaal niet slecht uitziet vind ik). Hij moet nog vastgezet worden; ben de wielsleutel nog aan het spuiten:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door GuyNL op do 07 sep, 2017 14:55, 3 keer totaal gewijzigd.
- 1970 Mach 1 -
Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: 1970 Mach 1

Bericht door Limburger »

Ziet er weer fijn uit!, weer te bewonderen in Reuver volgende week?
Gebruikersavatar
GuyNL
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 08 dec, 2013 21:41
Locatie: Kerkrade

Re: 1970 Mach 1

Bericht door GuyNL »

Thanks! Moet nog betere foto's maken. Als het droog blijft staat ie volgend weekend weer in Reuver 8) .
- 1970 Mach 1 -
Gebruikersavatar
GuyNL
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 08 dec, 2013 21:41
Locatie: Kerkrade

Re: 1970 Mach 1

Bericht door GuyNL »

Toch besloten om een nieuw Ford tooling dash in te bouwen (zonder de gaten erin geboord voor de meters). Tevens de radio vervangen voor een origineel Ford jaren 70 unit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door GuyNL op do 07 sep, 2017 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- 1970 Mach 1 -
Gebruikersavatar
GuyNL
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 08 dec, 2013 21:41
Locatie: Kerkrade

Re: 1970 Mach 1

Bericht door GuyNL »

Ook nog wat problemen gevonden waar ik niet direct een oplossing voor had:

* het Radiatorbracket past niet (1970 model besteld). Enig idee hoe dit kan; is er verschil met een 1969 bracket (dat wellicht bij de eerste model 70 modellen is gebruikt)?:

Afbeelding

* de Sportslamps werken helaas niet; er is met de bedrading gerommeld. Ik zie in het wiring diagram welke kleuren verbonden moeten zijn, maar kan niet zien hoe precies (in de witte "stekker" zitten maar 2 aansluitingen, terwijl aan de sportslampswitch 3 zijn):

Afbeelding

* in de voor-Reflectorlamps en Backuplights zitten geen lampjes. Nu had ik een heel pakket reservelampjes laten komen, maar de betreffende lampjes zitten er niet bij (althans er zitten lampjes ervoor bij, maar die passen niet :-/). Enig idee wat hierin moet (de reflectorlampjes voor hebben een andere fitting dan die achter; klopt dit)? De backup lights werken inmiddels
Laatst gewijzigd door GuyNL op do 07 sep, 2017 15:06, 2 keer totaal gewijzigd.
- 1970 Mach 1 -
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: 1970 Mach 1

Bericht door 1970TwisterSpecial »

GuyNL schreef:Ook nog wat problemen gevonden waar ik niet direct een oplossing voor had:

* het Radiatorbracket past niet (1970 model besteld). Enig idee hoe dit kan; is er verschil met een 1969 bracket (dat wellicht bij de eerste model 70 modellen is gebruikt)?:
Volgens mij zou hier heen verschil in moeten zitten
Zo te zien mis je de rubbers die aan de bovenkant tussen de raditeur en het bracket horen te zitten. Wellicht ook aan de onderkant ?
Dan komt ie een stukje hoger uit.
* de Sportslamps werken helaas niet; er is met de bedrading gerommeld. Ik zie in het wiring diagram welke kleuren verbonden moeten zijn, maar kan niet zien hoe precies (in de witte "stekker" zitten maar 2 aansluitingen, terwijl aan de sportslampswitch 3 zijn):
Wellicht een kwestie van ff testen welke aansluitingen je moet hebben.
als het goed is heeft de schakelaar maar 2 standen.
in de richting van de motorruimte = uit, naar je toe trekken = aan
* in de voor-Reflectorlamps en Backuplights zitten geen lampjes. Nu had ik een heel pakket reservelampjes laten komen, maar de betreffende lampjes zitten er niet bij (althans er zitten lampjes ervoor bij, maar die passen niet :-/). Enig idee wat hierin moet (de reflectorlampjes voor hebben een andere fitting dan die achter; klopt dit)?
Inderdaad, de backup-lights hebben een 2 polige aansluiting aan de onderkant.
Volgens mij zijn ze gewoon te koop bij elke auto-onderdelen leverancier
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
GuyNL
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 08 dec, 2013 21:41
Locatie: Kerkrade

Re: 1970 Mach 1

Bericht door GuyNL »

1970TwisterSpecial schreef: Volgens mij zou hier heen verschil in moeten zitten
Zo te zien mis je de rubbers die aan de bovenkant tussen de raditeur en het bracket horen te zitten. Wellicht ook aan de onderkant ?
Dan komt ie een stukje hoger uit.
Het probleem ligt eigenlijk in de diepte, niet hoogte (is op de foto wellicht niet goed te zien). De beugel valt niet over de radiatorbovenkant; de hoogte lijkt goed te zijn
Wellicht een kwestie van ff testen welke aansluitingen je moet hebben.
als het goed is heeft de schakelaar maar 2 standen.
in de richting van de motorruimte = uit, naar je toe trekken = aan
Ik heb de kabels idd eens aangesloten aan de juiste kleuren, maar zonder succes. Meteen maar weer alles losgehaald :) . Er komen nu ook twee kleuren kabels op een aansluiting, wat mijns inziens niet klopt. Ik heb flink wat gegoogeld, maar nog zonder succes :cross:
Inderdaad, de backup-lights hebben een 2 polige aansluiting aan de onderkant.
Volgens mij zijn ze gewoon te koop bij elke auto-onderdelen leverancier
[/quote]

Idd; bij de reservelampjes hadden ze 2 lampjes met een enkel polige aansluiting als backup lights bijgevoegd :( . Maar eens gaan zoeken :wink: Thx.
- 1970 Mach 1 -
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: 1970 Mach 1

Bericht door 1970TwisterSpecial »

GuyNL schreef:
1970TwisterSpecial schreef: Volgens mij zou hier heen verschil in moeten zitten
Zo te zien mis je de rubbers die aan de bovenkant tussen de raditeur en het bracket horen te zitten. Wellicht ook aan de onderkant ?
Dan komt ie een stukje hoger uit.
Het probleem ligt eigenlijk in de diepte, niet hoogte (is op de foto wellicht niet goed te zien). De beugel valt niet over de radiatorbovenkant; de hoogte lijkt goed te zijn
Het lijkt erop dat het bracket niet in de juiste stand staat.
Die moet horizontaal over de radiateur heen lopen, zoals bij mij:

Afbeelding
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”