1970 Mach 1

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
GuyNL
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 08 dec, 2013 21:41
Locatie: Kerkrade

1970 Mach 1

Bericht door GuyNL »

Hallo allemaal,

na mijn voorsteltopic in "welkom" zal ik hier verdergaan met foto's info ed van mijn Mustang. Voor degenen die het nog niet gelezen hebben:

mijn naam is Guy Custers, samen met mijn partner en zoon van 5 jaar woonachtig in Kerkrade, 36 jaar oud en werkzaam voor TNT bij Medtronic in Heerlen (transportation rep.). Begin dit jaar heb ik (na een pauze van 8 jaar en als deeltijdstudent) mijn Bachelor NL recht gehaald. Dit was het moment om mezelf te belonen met een classic car; ik was al jaren aan het kijken voor een geschikte klassieker. Eigenlijk ging de strijd altijd tussen 3 modellen: een Mustang fastback (bwj 1965 - 1970), een Dodge Charger (bwj 1968 of 1969) of een Alfa Romeo Junior GT/GTV. De laatste omdat mijn daily ride een Alfa is (156 sportwagon facelift). Uiteindelijk is het een Mach 1 geworden :D (gekocht op 20-juni-14) Volgens het Marti-report geproduceerd op 08 september 1969.

Het standaard Marti report:

Afbeelding

Veel dingen komen overeen met de huidige staat, maar bepaalde zaken ook niet. Mbt exterieur: de spoiler is ergens tussen 8 september 1969 en 14 juni 2014 gemonteerd :D . Tevens is het blok ooit onder handen genomen: electronische ontsteking, alu 4 barrell intake en nieuwe 4v carb met filter gemonteerd. Kleppendeksels zijn ook niet meer origineel en de Magnum 500 velgen zijn er ook ooit opgekomen (wat ik persoonlijk helemaal niet erg vind 8) ). Het interieur; aftermarket radio plus 2 speakers aan weerszijde van de achterbank, aftermarket metertjes op het dash (damn :evil: ) en een rode balk in de voorstoelen.

In tegenstelling tot wat ik eerder dacht (ook op basis van de info van de verkoper) is de Mach 1 op een bepaald moment van de US naar Zwitserland verhuisd (dus niet als nieuwwagen). De rekeningen die ik heb beginnen rond 1986 (en zijn in Zwitserland opgesteld). Op 27-sep-02 is de Mustang naar Nederland gekomen. In de volgende jaren is er revisie en restauratie uitgevoerd; blok en versnellingsbak zijn gereviseerd en er is een nieuwe laklaag opgekomen (de onderkant is in de kleur meegespoten). Dit is nu nog steeds te zien; de lak glanst mooi en alles ziet er keurig uit. Qua roest is het allemaal goed in orde, muv de wielkuip linksachteren ter hoogte van de Mach 1 sierlijst. Hier is een plek met roestblaasjes zichtbaar die aangepakt moet worden. Het betreft dus geen concoursstaat Mustang, maar dit is ook niet het doel dat ik voor ogen heb. In mijn to-do lijstje zal ik aangeven wat de plannen zijn voor de toekomst. Nu eerst wat foto's :D :


- genomen in mijn woonplaats -

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


- Interieur -

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


- Us cemetery Margraten -

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door GuyNL op do 07 sep, 2017 13:47, 2 keer totaal gewijzigd.
- 1970 Mach 1 -
Gebruikersavatar
GuyNL
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 08 dec, 2013 21:41
Locatie: Kerkrade

Re: 1970 Mach 1

Bericht door GuyNL »

To-do list:
- Ruitenwissers vervangen door originele exemplaren -> done
- Grille en valance in juiste kleur spuiten -> done
- Gordels boven deuren monteren
- Mustang 1970 kentekenhouders monteren -> gekozen voor 50 years Mustang met klittenband voor normale platen
- Bumpers vervangen (ivm kleine beschadigingen en dopjes in voorbumper) -> 50% (alleen achterbumper vervangen)
- Roestplek linker wielkast aanpakken
- Radio plus bezel vervangen (Custom autosound USA-2 of Orginele AM/FM stereo) -> done: Ford jaren 70 AM/FM radio ingebouwd
- Speakers aan weerszijden van achterbank vervangen (of verwijderen)
- Owner’s manual en eventueel ander papierwerk aanschaffen -> done
- Doortag sticker (en andere ontbrekende stickers) bestellen -> binnen; moeten nog bevestigd worden
- Klok bijrijderskant lopend maken en plexiglas vervangen (ivm scheur) -> done: quartz uurwerk met origineel uurwerk ingebouwd
- Dashboard: ofwel vervangen of de 3 meters vervangen door een mooier set (en aansluiten) -> done: Ford tooling dash ingebouwd
- Interieurverlichting volledig werkend krijgen (lampen in deur zijn niet aangesloten en linksachter brandt niet)
- Achterbank lijkt iets scheef te staan en mist de linker hendel om vast te zetten
- Stelpin van de buitenspiegel vervangen (afgebroken)
- Binnenspiegel vervangen (spiegel is vlekkerig)
- Kofferruimte compleet maken (krik, reservewiel, koffermat enz) -> done
- Motorruimte: luchtfilter rechtzetten of vervangen door een ronde (indien deze beter past) -> done: rechtgezet
- KM cq Miles-teller trilling oplossen
- Achterkant lager zetten
- Ofwel spoiler verwijderen (nieuwe achterklep) of Mach 1 1970 spoiler monteren (lijkt een later type te zijn :( ) -> spoiler wordt in toekomst verwijderd
- Mach1 letters zwart maken ipv geel (waarom geel :?: )
Laatst gewijzigd door GuyNL op vr 11 nov, 2016 22:07, 9 keer totaal gewijzigd.
- 1970 Mach 1 -
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: 1970 Mach 1

Bericht door 1967coupe »

Mooie wagen.
trilling kmteller, volg de kabel, kijk of er geen rare bulten op zitten, niet geknikt, zoniet smeer hem dan eens, grote kans dat het opgelost is.
Ik weet niet of je morgen in Zandvoort bent maar ik heb allerlei papierwerk (boeken) bij me.

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Mustang Den Haag
Berichten: 4071
Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08

Re: 1970 Mach 1

Bericht door Mustang Den Haag »

Ziet er goed uit :ok: :ok: :ok:
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: 1970 Mach 1

Bericht door Ghost Rider »

We nemen morgen samen de lijst even door hahah
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
GuyNL
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 08 dec, 2013 21:41
Locatie: Kerkrade

Re: 1970 Mach 1

Bericht door GuyNL »

1967coupe schreef:Mooie wagen.
trilling kmteller, volg de kabel, kijk of er geen rare bulten op zitten, niet geknikt, zoniet smeer hem dan eens, grote kans dat het opgelost is.
Ik weet niet of je morgen in Zandvoort bent maar ik heb allerlei papierwerk (boeken) bij me.

Gr
Rene
Ik zal dit eens bekijken. Weet niet of het me lukt om hem te smeren; mijn mechanische/technische kennis mbt auto's is niet heel groot, maar de angst om wat verkeerd te doen dan weer wel :roll: :wink: Morgen ben ik in Reuver; PM mbt het papierwerk.
Mustang Den Haag schreef:Ziet er goed uit :ok: :ok: :ok:
Thanks!
Ghost Rider schreef:We nemen morgen samen de lijst even door hahah
Top! Doen we :D :ok:
- 1970 Mach 1 -
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: 1970 Mach 1

Bericht door DanielSmit »

Mooi wagen
Gewoon omdat het kan :)
Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: 1970 Mach 1

Bericht door Limburger »

Hele nette auto, zal hem morgen ook eens mee bekijken
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: 1970 Mach 1

Bericht door Ghost Rider »

Vandaag de auto van Guy bekeken ! op een paar puntjes op de i een geweldige MACH1
We gaan kijken om hier eens een keer samen aan te werken, denk dat wel veel puntjes kunnen zetten zonder al te veel moeite :D
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
GuyNL
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 08 dec, 2013 21:41
Locatie: Kerkrade

Re: 1970 Mach 1

Bericht door GuyNL »

Limburger schreef:Hele nette auto, zal hem morgen ook eens mee bekijken
Ghost Rider schreef:Vandaag de auto van Guy bekeken ! op een paar puntjes op de i een geweldige MACH1
We gaan kijken om hier eens een keer samen aan te werken, denk dat wel veel puntjes kunnen zetten zonder al te veel moeite :D
Leuk om jullie eens in real life te hebben gesproken. Reuver was echt top; volgend jaar weer :ok: Vast bedankt voor de hulp :?
- 1970 Mach 1 -
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: 1970 Mach 1

Bericht door mustang66coupe »

Mooie mustang :ok:
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
CAT
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 29 jul, 2011 08:36
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: 1970 Mach 1

Bericht door CAT »

Top ! :ok:
Gebruikersavatar
mercury
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 29 sep, 2004 20:02

Re: 1970 Mach 1

Bericht door mercury »

Ik vind hem prachtig! Ik zou hem achter iets verlagen om de "stance" iets te verbeteren. Maar een echte beauty!
1967 Ford Fairlane GT, 2 door hardtop coupe, 289 4V (met upgrades), 4 speed Toploader.
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1806
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: 1970 Mach 1

Bericht door Big_fun_58 »

Wat een vette bak zeg... :ok: :ok:
Je heb je eigen verwent met een mooi presentje.
Ik denk dat ik ook maar een rechten studie gaat volgen... :lol: :lol:

Veel plezier ermee en laat Niels er geen Plain Jane van maken.... :D :D
It's the M@DM@N.......... #>B-)
yellowstang1968
Berichten: 222
Lid geworden op: zo 28 aug, 2011 19:07
Locatie: westland

Re: 1970 Mach 1

Bericht door yellowstang1968 »

Zeker een beauty .
Het vervolmaken van zoiets is het leukste.
Veel plezier ermee .

Gr Johan Torn
Ford Mustang 1968

Peugeot 108 2015
Volkswagen Golf4 1999
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”