2018 GT

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Arnoldone
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 25 okt, 2017 03:57
Locatie: Ijsselstein

2018 GT

Bericht door Arnoldone »

Hallo allemaal,
Heb mijn 2007 GT een maandje geleden ingeruild op een nieuwe 2018 GT: Premium, Magnetic Metallic, Performance Pack, manual, navi. Nog een paar keer rijden voordat ze in de winter in de garage blijft, er wordt veel te veel gestrooid hier in Chicago. Ze komt volgend jaar mee naar NL wanneer ik terugverhuis.

De quad exhaust klinkt echt fantastisch als standaard, vooral bij terugschakelen/gas los.

Goed weekend!
Arnold

Afbeelding
ex - 2018 GT
ex - 2007 GT/CS
ex - 2000 V6
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: 2018 GT

Bericht door 1967coupe »

Mooie wagen.
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: 2018 GT

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Gefeliciteerd met de bolide.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5300
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: 2018 GT

Bericht door Neko- »

Mag ik jaloers zijn? Want dat ben ik best wel een beetje :)
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
arjanmustang
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 03 aug, 2018 11:02
Locatie: Veluwe

Re: 2018 GT

Bericht door arjanmustang »

Prachtige dikke wagen!
1966 Ford Mustang Coupe 289
Gebruikersavatar
NordicDawn
Berichten: 2586
Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
Locatie: Overijssel

Re: 2018 GT

Bericht door NordicDawn »

Gefeliciteerd, ziet er goed uit :up:
1970 Mustang Hardtop
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: 2018 GT

Bericht door DanielSmit »

Mooie wagen hoor
Gewoon omdat het kan :)
Gebruikersavatar
BackToBlack
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 22 jan, 2018 14:17
Locatie: Delft

Re: 2018 GT

Bericht door BackToBlack »

Gefeliciteerd, en veel veilige kilometers gewenst
Get in, Sit down, Shut up and hang on!!

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 66374.html
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: 2018 GT

Bericht door keesie25 »

Hou Arnold, wat een mooie wagen! Veel plezier er mee. Je hebt er voortijdig waarschijnlijk al een studie van gemaakt, maar kun je misschien wat meer vertellen over de opties die op je auto zitten? Ik bedoel, waarschijnlijk kan ik het zelf wel opzoeken, maar het is veel leuker om het van iemand te horen die het al heeft bestudeerd. Welke keuze heb je in de USA aan diverse motoren, wat is een premium, performance pack etc. Zijn deze wielen standaard of heb je door ook nog keuze in ? Zou het financieel wat uitmaken of je je Mustang straks meeneemt naar Nederland, of dat je hier b.v. een soortgelijke koopt?
Arnoldone
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 25 okt, 2017 03:57
Locatie: Ijsselstein

Re: 2018 GT

Bericht door Arnoldone »

Hallo Keesie,
ik bestudeer Mustangs al zo lang ik hier woon, sinds 2015 :).

In principe heb je hier de 2.3 Ecoboost en 5.0 GT (en GT350). Tot voor kort waren de 2015+ modellen ook beschikbaar met V6, maar nu niet meer.

Eigelijk kun je de 4 cyl en de V8 kopen in een 'basis' uitvoering en als Premium. In mijn geval betekent dat voor de GT: leer, geventileerde (koud/warm) voorstoelen, drive modes, SYNC 3, dual zone AC en nog wat meer (met name cosmetishce) dingetjes. Volgens mij is het in NL min of meer gelijk aan een van de custom packs.

Performance pack in de VS is min of meer wat elke NL/EU Mustang standaard krijgt: wielen, Brembo remmen, betere ophangings-onderdelen. De basisversies in de VS hebben dat niet en hebben schijnbaar een meer 'Amerikaanse' wegligging.

Ook heb ik nog de navi optie. En heel belangrijk: de 'spoiler delete' optie, haha. In de VS is de spoiler standaard. In EU geloof ik juist niet. Amerikanen houden van spoilers blijkbaar, het maakt je tweedehandsje bij inruil ook altijd iets meer waard. Ik vind het persoonlijk zonde van de lijnen van de 2015+ Mustang.

Meenemen vanuit de VS maakt zeker veel uit: aangezien ik hier jaren heb gewoond, hoef ik geen BPM te betalen als ik de Mustang straks invoer :)

Dit is de brochure van de 2018 Mustang in de VS:
https://www.ford.com/services/assets/Br ... &year=2018

Hoop dat je er iets aan hebt.

Groeten,
Arnold
ex - 2018 GT
ex - 2007 GT/CS
ex - 2000 V6
Gebruikersavatar
BackToBlack
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 22 jan, 2018 14:17
Locatie: Delft

Re: 2018 GT

Bericht door BackToBlack »

Ik wil ook 1 jaartje in de US wonen, zodat ik dan geen BPM en Co2 tax hoef te betalen.

Weet er iemand nog een leuk baantje met kost en inwoning??

:mrgreen: :ok: :mrgreen:
Get in, Sit down, Shut up and hang on!!

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 66374.html
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: 2018 GT

Bericht door Eric »

Arnoldone schreef: wo 17 okt, 2018 17:55 GT: leer, geventileerde (koud/warm) voorstoelen, drive modes, SYNC 3, dual zone AC en nog wat meer (met name cosmetishce) dingetjes. Volgens mij is het in NL min of meer gelijk aan een van de custom packs.
Nee die pakketten zijn juist niet echt vergelijkbaar en daar is ook vaak verwarring over. De drive modes, dual zone AC, Sync2/3, zwarte 19" velgen en leren bekleding zijn in het EU model allemaal standaard, net als het volledige performance pack onderstel/remmen inderdaad. In het EU custom pack zitten de 12 speaker Shaker Pro, navigatie, parkeersensoren, de verwarmde/gekoelde stoelen, chroom trim om de zijramen, zilveren ipv zwarte velgen en het Premier Trim interieur, oftewel iets minder slecht leer op de stoelen met mooiere stiksels en iets zachter materiaal bovenaan de deurpanelen en het dashboard. Eigenlijk heeft het EU model dus heel veel zaken standaard die in de US allemaal opties of onderdelen van verschillende pakketten zijn en is er maar één optie pakket. De opties uit dat pakket waren trouwens ook allemaal los verkrijgbaar. Helemaal niet verkrijgbaar op de EU modellen: stoelgeheugen, blis en adaptieve cruise control.

Vanaf MY 2018 is het iets veranderd, parkeersensoren zijn nu ook standaard, net als de actieve uitlaat, adaptieve cruise control en het digitale dashboard. Van de customs packs zijn er nu 4 varianten met twee verschillende modellen 19" velgen in zilver of zwart en naar keuze met of zonder de chroomomranding van de zijramen.
Arnoldone
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 25 okt, 2017 03:57
Locatie: Ijsselstein

Re: 2018 GT

Bericht door Arnoldone »

Ah, dat is duidelijk, Eric. Mijn Premium uitvoering + het Performance Pack + Navi optie hier is dan bijna gelijk aan de NL standaard + custom pack.

Het was trouwens interessant om dit uit te zoeken en te zien hoe auto's verschillend worden gepositioneerd in verschillende delen v/d wereld.

Bijvoorbeeld: het eerste 2016 model in de VS waar ik een testritje mee deed had heeeel veel opties, maar geen Performance Pack. Ik vond de auto vrij strak afgesteld (zeker in vergeklijking met mijn 07 GT :) ), maar blijkbaar was Ford bang dat Europeanen (met hun vooroordelen over te comfortabel afgeveerde Amerikanen, die niet de bocht door willen) het niet goed vonden en hebben dus het Perf pack standaard gemaakt in EU.

In de VS daarentegen is het aantal Mustangs met Perf Pack volgens mij echt een minderheid.

Ander voorbeeld; digi dash sinds 2018 is in de VS een optie, net als Active Valve.

Het voordeel hier is wel: als je wilt, kun je NOG goedkoper een GT kopen. Ik heb overjarige modellen zien staan,met stoffen bekleding, amper opties, maar wel V8, met enorme kortingen. Heb een Grabber Blue met perf pack overwogen en verder niets, ik dacht dat de aanbieding onder de $30K nieuw was...
ex - 2018 GT
ex - 2007 GT/CS
ex - 2000 V6
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: 2018 GT

Bericht door Mack »

Arnoldone schreef: vr 19 okt, 2018 16:19Heb een Grabber Blue met perf pack overwogen en verder niets, ik dacht dat de aanbieding onder de $30K nieuw was...
Als je nog een koffer overhebt mag je die voor mij inpakken... 8)
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 921
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: 2018 GT

Bericht door sjirafje »

Gewoon in de handbagage :lol:
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”