Mustang 1967 V8

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Mustang67Coupe
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 13 nov, 2013 22:13

Re: Nieuw forum lid

Bericht door Mustang67Coupe »

Hallo allemaal, nu het mooie weer langzaam weer dichterbij komt, een korte update omtrent mijn mustang.

Weer de nodige zaterdagen met mn pa in de garage gestaan:

Remmen rondom zijn vervangen, pedaal is nu weer keihard! remschoenen, veren, remcylinders en olie. Helaas geen conversie naar schijfremmen gemaakt, dat was me net even te duur.

Slang stuurbekrachtiging heeft het uitlaat spruitstuk geraakt met als gevolg de hele oprit onder de olie.
Slang bij moviecars gehaald en was gelukkig weer zo gemaakt. Vraag me alleen af of die slang plots tegen het uitlaatspruitstuk is gekomen, of dat dit hier altijd al tegen heeft gezeten...

Het volgende probleem, was eigenlijk niet echt een probleem. Bij het thermosstaathuis druppelde er af en toe een druppeltje koelvloeistof.
Toch wou ik gefixed hebben
Thermostaathuis eraf gehaald, conditie van het aluminium inlaatspruitstuk blijk echt niet in top staat te zijn.
Jarenlange aanraking met koelvloei stof heeft echt zn sporen na gelaten. aluminium is echt aangetast en bij de bevestigingsbout is duidelijk te zien waar hij lekt. Bout links is er zo te zien ooit uitgeweest of zelfs er ingemaakt.
Dit moet gevuld worden met iets hards wat bovendien hitte bestendig is. Een nieuwe pakking, extra dikke pakking en loctite 5923 krijgen de lek niet opgevangen.

Iemand ervaring met Belzona super metal, soort plamuur/pasta?
Of wellicht andere ideeen?
Of ontkom ik er niet aan en moet het hele spruitstuk vervangen worden?

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 5f2a5e9252
1967 V8 Coupe
Gebruikersavatar
Mustang67Coupe
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 13 nov, 2013 22:13

Mustang 1967 V8

Bericht door Mustang67Coupe »

Hoi allen,
Na deze zomer ruim 1000km probleemloos te hebben kunnen rondrijden, is het weer tijd voor het jaarlijkse winter project/verbetering:

Het inlaat spruitstuk zal vervangen vervangen gaan worden, lek koelvloeistof wordt steeds heviger vandaar.

Nu heb ik echter zeer weinig verstand van de motor techniek, en wat er wel en niet samen gaat. Hieronder wat een en info, ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Afbeelding

Op het spruitstuk staat dat het een Edelbrock Streetmaster 289 betreft. Ik lees op internet dat dit een oud ding uit de begin jaren 70 is, en dat hij enkel nog goed is voor gebruik als aluminium bootanker.
Meest logische lijkt mij deze te vervangen door een Performer 289, of hebben jullie andere 'betaalbare' suggesties?

Maakt het verder nog uit dat mijn Mustang op zowel gas als Euro 95 rijdt, of is dit alleen van belang voor de carburateur?
Deze heeft namelijk een Edelbrock sticker aan de voorkant, maar aan de zijkant staat op het metaal dat het een Weber is. Geen idee dus wat het.
Ik heb mij door een monteur laten vertellen dat het om een 4 barrel gaat,

Afbeelding
1967 V8 Coupe
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Nieuw forum lid

Bericht door 1967coupe »

Een sticker kun je overal op plakken, ga er maar vanuit dat het een Weber is.
Waarom het inlaatspruitstuk vervangen? Is hij kapot? Of is het lekkageprobleem gewoon een pakkingprobleem.

Succes
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Mustang67Coupe
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 13 nov, 2013 22:13

Re: Mustang 1967 V8

Bericht door Mustang67Coupe »

De pakking is reeds vervangen, maar het stuk waar het thermostaat huis aanzit is van binnen helemaal weg gevreten.
Ook zie je op de foto een grote bout het spruitstuk ingaan, dit lijkt mij op een reparatie uit het verleden. Ze hebben hiervoor in het spruitstuk geboord.

Deze veroorzaakt aan de binnenkant ook wat scheuren welke we met (blauw) loctite ook niet goed dicht krijgen.
1967 V8 Coupe
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Mustang 1967 V8

Bericht door Ando »

Weber wordt in de USA onder de naam Edelbrock verkocht. Maar geeft de carburateur problemen dat je deze wilt vervangen?
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Mustang67Coupe
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 13 nov, 2013 22:13

Re: Mustang 1967 V8

Bericht door Mustang67Coupe »

De carburateur hoeft niet vervangen te worden, die is volgens mij nog goed. Motor loopt dan ook gewoon goed.
Ik vraag me eerder af of de carburateur wellicht de keuze in intake manifolds beperkt...Dat kunnen jullie mij hopelijk vertellen.
1967 V8 Coupe
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Mustang 1967 V8

Bericht door Ando »

Ik denk dat het gewoon een standaard maatvoering betreft voor een 4 barrel. Je zou eens een pakking van een nieuwere/gangbare Edelbrock kunnen gebruiken om te passen. En natuurlijk straks afvullen met een goede koelvloeistof om de boel heel te houden.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”