Liefhebber stelt zich voor

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Robvandorst
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 20 jul, 2015 20:01

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door Robvandorst »

Vandaag gekeken bij de mustang! Kon niet wachten :lol:

Koppakking is vervangen, gedetailleerde onderhoudshistorie is aanwezig, wordt nog contact gebracht met de vorige eigenaar.

Airco werkt niet, ze zullen m wel afpersen en eventueel vullen, maar onderdelen zijn voor eigen rekening, verder nagenoeg geen roest, wielkasten zijn netjes (en schoon!) er zit wel een kleine tik in de motor, is dit normaal? Verder een schaafje op de voor en achterbumper maar verder strak. Duidelijk is de auto gekoesterd.
Mustang 3.8 V6 '95
Nirwan
Berichten: 376
Lid geworden op: do 31 jul, 2014 09:09
Locatie: Top of Holland

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door Nirwan »

Heb je toevallig een filmpje gemaakt van de "tik" in de motor ? Beetje moeilijk om het zo te beoordelen. Waar lijkt het vandaan te komen ? Wat voor soort tik ?
Airco zou idd het koudemidddel kunnen zijn, maar in het ergste geval is je aircopomp stuk, Heb je hem op airco gezet terwijl de motor liep ? veranderde toen het geluid van de motor? Als het goed is slaat de pomp dan aan en loopt ie netjes mee op de "serpentine belt/drive belt". Als dat geen extra herrie geeft zal het waarschijnlijk afvullen zijn en klaar.
Sold: 35th anniversary edition 3.8L V6 mustang, Looking for a new project !
Robvandorst
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 20 jul, 2015 20:01

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door Robvandorst »

Nirwan schreef:Heb je toevallig een filmpje gemaakt van de "tik" in de motor ? Beetje moeilijk om het zo te beoordelen. Waar lijkt het vandaan te komen ? Wat voor soort tik ?
Airco zou idd het koudemidddel kunnen zijn, maar in het ergste geval is je aircopomp stuk, Heb je hem op airco gezet terwijl de motor liep ? veranderde toen het geluid van de motor? Als het goed is slaat de pomp dan aan en loopt ie netjes mee op de "serpentine belt/drive belt". Als dat geen extra herrie geeft zal het waarschijnlijk afvullen zijn en klaar.
Het tikken klinkt als een klepje, maar klinkt niet versleten, gewoon wat weleens vaker bij bepaalde motoren hebt, de ene hoor je de klepjes, de ander niet. Heb helaas geen filmpje, aircopomp slaat niet aan, dus de druk is waarschijnlijk weg.... Ik vermoed dat de condensor lek is.
Mustang 3.8 V6 '95
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door Mack »

Het kan zijn dat hij wat tikt bij een koude motor, maar bij een warme zou het zeker niet moeten. Als hij het dan nog doet, lekker laten staan. Voor die prijs, met kapotte airco en een tik: niet doen. Zo zeldzaam zijn die auto's niet.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Robvandorst
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 20 jul, 2015 20:01

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door Robvandorst »

Zeldzaam zijn ze zeker niet, maar gezien de uiterlijke staat en volle geschiedenis is deze wel bijzonder, heb er een hoop voorbij zien komen op internet, maar nog maar weinig zoals deze.wellicht wordt de tik een beetje te fel omschreven...echt zwaar tikken is het niet, maar je hoort het zacht op het toerental, het was idd weg toen we terugwaren en de motor warm was. Verder rijdt de auto kraakvrij en strak.
er zit nog een folie tussen de achterbank en kofferbak, ook de koplampen zijn recent vervangen.
Mustang 3.8 V6 '95
Robvandorst
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 20 jul, 2015 20:01

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door Robvandorst »

Dankzij Nirwan ga ik morgen bij een andere Mustang kijken... Als deze verder in orde is en zo goed is als ze beloven, neem ik m direct mee, dus grote kans dat ikmorgen in het bezit ben van een mustang :mrgreen: :ok:
Mustang 3.8 V6 '95
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1525
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door grandmaster n »

En??

gr
Robvandorst
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 20 jul, 2015 20:01

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door Robvandorst »

grandmaster n schreef:En??

gr

Zie topic "wie kent deze mustang"
Mustang 3.8 V6 '95
Robvandorst
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 20 jul, 2015 20:01

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door Robvandorst »

De Mustang van freek gaat de mijne worden!
Hiervoor heb ik alvast wat vragen:

Hoe kom ik aan gebruikt plaatwerk? Zijn daar rond mijn woonplaats op niet al te grote afstand personen of sloperijen waar ik een voorscherm of bumper in goede staat kan vinden? Of is er iemand op het forum die een sloper of los plaatwerk heeft?

Alvast bedankt voor je info!
Mustang 3.8 V6 '95
Nirwan
Berichten: 376
Lid geworden op: do 31 jul, 2014 09:09
Locatie: Top of Holland

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door Nirwan »

Gefeliciteerd Rob ! :ok: Goeie keuze ! Gave mustang is dat hoor, kom je ook naar Assen de 24ste ? dan kan ik hem even komen bewonderen. Ben trouwens ook wel benieuwd naar sloperijen in het Noorden voor het een en ander. ben zelf nog op zoek naar mistlampen en het bijbehorende harnas. (Wel via ebay te verkrijgen, maar liever origineel Ford) Dus net als Rob vraagt, als iemand er één weet... 8)
Sold: 35th anniversary edition 3.8L V6 mustang, Looking for a new project !
Robvandorst
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 20 jul, 2015 20:01

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door Robvandorst »

Nirwan schreef:Gefeliciteerd Rob ! :ok: Goeie keuze ! Gave mustang is dat hoor, kom je ook naar Assen de 24ste ? dan kan ik hem even komen bewonderen. Ben trouwens ook wel benieuwd naar sloperijen in het Noorden voor het een en ander. ben zelf nog op zoek naar mistlampen en het bijbehorende harnas. (Wel via ebay te verkrijgen, maar liever origineel Ford) Dus net als Rob vraagt, als iemand er één weet... 8)
Thanks! Ik moet even kijken of tegen die tijd kan, zoiezo eerst wat reparaties uitvoeren, de blanke lak laat los op het spatscherm, dit ziet er niet uit, verder lijkt het me een goed onderhouden auto, dus ik hou je op de hoogte voor de 24e! :ok:
Mustang 3.8 V6 '95
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door 1967coupe »

Als jullie mij even een lijstje doen met wat je zoekt en het bouwjaar van jullie auto (merk weet ik al :mrgreen: ) dan zal ik een maat van me eens vragen.

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Robvandorst
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 20 jul, 2015 20:01

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door Robvandorst »

1967coupe schreef:Als jullie mij even een lijstje doen met wat je zoekt en het bouwjaar van jullie auto (merk weet ik al :mrgreen: ) dan zal ik een maat van me eens vragen.

Gr
Rene
Je hebt pb! :mrgreen:

Bij voorbaat dank voor je hulp!
Mustang 3.8 V6 '95
Robvandorst
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 20 jul, 2015 20:01

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door Robvandorst »

1967coupe schreef:Als jullie mij even een lijstje doen met wat je zoekt en het bouwjaar van jullie auto (merk weet ik al :mrgreen: ) dan zal ik een maat van me eens vragen.

Gr
Rene
Toevallig al wat gehoord?
Mustang 3.8 V6 '95
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door 1967coupe »

Hoi Rob,

nee nog niet maar ben er ook nog niet achteraan geweest. Druk druk druk.

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”