Liefhebber stelt zich voor

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Robvandorst
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 20 jul, 2015 20:01

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door Robvandorst »

Al enige tijd geleden dat ik van me heb laten horen, ik ga zaterdag bij een prachtige mustang kijken, van 1e eigenaar!!! Ben zeer benieuwd....

http://www.autobedrijf-neelen.nl/occasi ... -3-8i-aut/
Mustang 3.8 V6 '95
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door Eric »

Ziet er netjes uit maar wel stevig aan de prijs. Daar op koop je ook een V8 van dezelfde generatie voor.
Nirwan
Berichten: 376
Lid geworden op: do 31 jul, 2014 09:09
Locatie: Top of Holland

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door Nirwan »

Dat ziet er allemaal nog netjes en standaard uit, en 130000 km is niks voor deze motoren. Hopelijk is hij net zo onderhouden als hij eruit ziet en is er documentatie van. Zoja, kijk dan of de koppakking al eens vervangen is , dat is een probleem tussen 1994 en 1996. Wel een KM-teller, maar geen Hessing. Misschien een Canada Import ? In ieder geval veel plezier met het bekijken en de proefrit ! 8)

We horen wel hoe het afloopt.
:mrgreen:
Sold: 35th anniversary edition 3.8L V6 mustang, Looking for a new project !
Robvandorst
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 20 jul, 2015 20:01

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door Robvandorst »

Bedankt voor de reacties! Koppakking is idd een goede om te checken... En elke prijs is natuurlijk onderhandelbaar :roll:

Ik laat weten hoe het afloopt!
Mustang 3.8 V6 '95
Gebruikersavatar
johnnybt
Berichten: 179
Lid geworden op: za 31 okt, 2015 20:53

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door johnnybt »

Mooie wagen... ben het wel met Eric eens... niet erg goedkoop.
Mustang GT cabrio 5.0 ltr V8 uit 1995
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door Eric »

Nirwan schreef:Wel een KM-teller, maar geen Hessing. Misschien een Canada Import?
Het is een 95 model met kilometerteller, zonder fabrieksradio en met kenteken uit feb 96 dus ik zou zeggen dat dit gewoon een Hessing auto is.
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door Mack »

Lijkt wel een kopie van mijn eerste Mustang :mrgreen: Die ene die ervoor gezorgd heeft dat ik nog steeds SN-95 rijdt...

Auto ziet er inderdaad netjes uit. Kenteken komt me vaag bekend voor, dus heb hem eerder gezien. Dan zou ik thuis even mijn foto-archief moeten doorspitten.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door Mack »

Eric schreef:
Nirwan schreef:Wel een KM-teller, maar geen Hessing. Misschien een Canada Import?
Het is een 95 model met kilometerteller, zonder fabrieksradio en met kenteken uit feb 96 dus ik zou zeggen dat dit gewoon een Hessing auto is.
En zonder spoiler
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Nirwan
Berichten: 376
Lid geworden op: do 31 jul, 2014 09:09
Locatie: Top of Holland

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door Nirwan »

Eric schreef:Het is een 95 model met kilometerteller, zonder fabrieksradio en met kenteken uit feb 96 dus ik zou zeggen dat dit gewoon een Hessing auto is.
Hee Eric, puur uit interesse, hoe zie jij aan deze auto dat het een 95 model is ? Omdat hij vroeg in 1996 op kenteken is gezet ?
Sold: 35th anniversary edition 3.8L V6 mustang, Looking for a new project !
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door Eric »

Mack schreef:En zonder spoiler
Deze V6 versies waren zover ik weet af fabriek zonder spoiler. Alleen de GT's hadden ze en die werden er door Hessing afgehaald. Hessing heeft er voor mij destijds een uit de kliko gehaald (letterlijk :lol: ) en ze moesten zelf een mal maken om hem er netjes op te kunnen zetten. Er was geen enkele reparatie van dichtgemaakte gaatjes aan mijn kofferdeksel te zien.

Heb trouwens nog even de RDW registratie vergeleken met die van mij en die is exact hetzelfde, behalve het kenteken en de kleur.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door Eric »

Nirwan schreef:
Eric schreef:Het is een 95 model met kilometerteller, zonder fabrieksradio en met kenteken uit feb 96 dus ik zou zeggen dat dit gewoon een Hessing auto is.
Hee Eric, puur uit interesse, hoe zie jij aan deze auto dat het een 95 model is ? Omdat hij vroeg in 1996 op kenteken is gezet ?
Dat het een 95 modeljaar is kun je zien aan de combinatie van de achterlichten (horizontaal, dat was alleen 94 en 95) met de opstaande rand aan het begin van de dorpel (dus bij de voorste wielkuip). De 94ers hadden dat opstaande stukje niet.

De grote serie Hessing auto's uit die tijd zijn allemaal in één batch gemaakt en dus allemaal modeljaar 95. De verkoop (vanaf mei 1995) liep alleen niet zo hard als men in De Bilt had gehoopt dus ze hebben er uiteindelijk tot februari 1997 over gedaan om ze allemaal te verkopen. Er zijn dus auto's met 95, 96 en 97 kentekens in omloop, die technisch allemaal modeljaar 1995 zijn. Ik had destijds de laatste (dus met 97 kenteken) en die auto is exact even oud als bv die van Arie en ook dit exemplaar.

Later (nadat Hessing zijn distributeurschap van US Ford verloor) hebben ze nog wel individuele auto's over laten komen, maar dat ging in totaal om niet meer dan een paar handen vol en waren allemaal 97 en latere modeljaren.
Nirwan
Berichten: 376
Lid geworden op: do 31 jul, 2014 09:09
Locatie: Top of Holland

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door Nirwan »

Ik was even in de veronderstelling dat de achterlichten in 97 veranderen, maar idd dat was al in 96,
Thnx voor de verdere info, weer wat geleerd. :wink:
Sold: 35th anniversary edition 3.8L V6 mustang, Looking for a new project !
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door Mack »

Eric schreef:de opstaande rand aan het begin van de dorpel (dus bij de voorste wielkuip). De 94ers hadden dat opstaande stukje niet.
Heb je een plaatje van wat je precies bedoelt? Ik zit foto's te kijken maar zie het niet.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door Eric »

Dit is een 94, waarbij de dorpelverbreder over de hele lengte recht loopt:

Afbeelding

En dit is een 95, waarbij het begindeel van de dorpel dat op het voorscherm zit bij de wielkuip een stukje omhoog loopt:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Liefhebber stelt zich voor

Bericht door Mack »

Nooit geweten.

Blijkbaar als je googlet op "1994 Mustang" krijg je vooral 1995 Mustangs :lol:
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”