even voorstellen

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2330
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht door Eric »

johnnybt schreef:Rare vraag misschien maar waar kan ik zulke velgen en koplampen halen?

Zie op bijvoorbeeld eBay alleen maar imitaties
Het zijn allemaal imitaties, want Ford heeft dergelijke lampen en velgen nooit geleverd.

Ik zou jouw originele velgen eerlijk gezegd gewoon houden, die staan geweldig op dit model. Wel even een setje 20mm spacers achter er op, zodat de wielkast beter gevuld wordt. En laat ik die nou net nog 2 paar splinternieuwe hebben liggen :mrgreen:

De koplampen op die foto vind ik persoonlijk afschuwelijk, maar ieder zijn smaak. Jouw auto is nog volledig origineel en dat zou ik ook zo laten als ik jou was, daarmee behoud hij zijn waarde beter dan dat je er aan gaat rommelen. Ik zou hooguit upgraden met iets dat OEM look heeft en dat is wat Mack ook bedoelde denk ik. Je kunt bv imitatie koplampen krijgen die precies lijken op de heldere versie die Ford destijds op de Cobra uitvoering leverde:

http://www.cjponyparts.com/headlight-as ... p/HLA18-V/

Als je wat verder wil gaan hebt je ook nog 'Cobra style' sets, die helemaal helder zijn. Persoonlijk vind ik die naam een beetje misleidend, want de Cobra had alleen een gedeelte helder glas in de koplampen (precies zoals die hierboven), met een matte rand er omheen en matte side lights zoals je nu al hebt. Maar zo'n 'Cobra style' set geeft zeker een modernere look:

http://www.americanmuscle.com/9498-chro ... amber.html

Uiteraard zijn er nog vele andere soorten koplampsets, de een nog kaziger dan de andere 8)

http://www.americanmuscle.com/94-98-headlights.html

http://www.cjponyparts.com/1994-2004-mu ... /30120060/

https://lmr.com/products/94-04-Mustang-Headlights
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: even voorstellen

Bericht door Mack »

Wat mij betreft zijn de Cobra-style headlights de mooiste. Ze lijken op de originele en zien er toch veel beter uit dan die oude plastic dingen. Ik heb ze ook op mijn auto.

Afbeelding

Toch vind ik sommige andere koplampen ook goed staan - het is een kwestie van smaak. Op mijn oude 95er had ik koplampen van Ebay: ik vond ze goed staan en ze werkten uitstekend.

Afbeelding

Dat is het leuke van Mustangs: je kunt ze helemaal naar eigen smaak aanpassen :wink:

PS: ook van achterlichten heb je vele, vele soorten aftermarket, maar die zijn vaak echt lelijk omdat ze niet passen bij de lijnen van de auto
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2330
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht door Eric »

Mack schreef:Wat mij betreft zijn de Cobra-style headlights de mooiste. Ze lijken op de originele en zien er toch veel beter uit dan die oude plastic dingen. Ik heb ze ook op mijn auto.

Afbeelding
Volgens mij heb ik precies dezelfde op die van mij, maar dan smoked. Normaal zou ik dat nooit gedaan hebben maar ja... dit he 8)

Afbeelding

De lichtopbrengst van die smoke dingen is trouwens vrij belabberd.
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: even voorstellen

Bericht door Mack »

Maar je kan natuurlijk elke kant op met een SN95...

Afbeelding

:smt078
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
johnnybt
Berichten: 179
Lid geworden op: za 31 okt, 2015 20:53

Re: even voorstellen

Bericht door johnnybt »

Mack,

Die koplampen zijn echt helemaal geweldig.

Hebbuh :ok:
Mustang GT cabrio 5.0 ltr V8 uit 1995
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4408
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht door 72grande »

Mack schreef:Ziet er netjes uit! Dat is inderdaad een 1995 Mustang, en volgens mij ook een Hessing (ondanks de spoiler).

Zijn je koplampen nog een beetje mooi, of zijn ze dof? Anders zou je eens kunnen kijken naar cobra lampen, die zijn doorzichtig en worden niet dof. Door nieuwe koplampen en misschien andere velgen (driespaaks is wel erg jaren 90) wordt de auto als nieuw en ziet niemand dat hij 20 jaar oud is.
Tja, we weten allemaal dat over smaak niet te twisten valt of beter gezegd: heel veel te twisten valt! Ik vind altijd dat je van een auto niet iets moet proberen te maken wat het niet is. Een auto van 20 jaar oud is het mooist als je hem in zijn tijdgeest houdt, wat mij betreft wordt al het andere een beetje te geforceerd. Ik beschouw de mijne eerder als een oude barrel dan als iets anders, maar juist zijn originele uitstraling redt hem (op foto's en op 20 meter afstand) nog een beetje. Dus laat vooral die originele wielen zitten en wat mij betreft ook de koplampen (of frisse vervangers in de originele stijl, de mijne zijn van eBay). Maar natuurlijk, maak je eigen keuze :wink:

Afbeelding
P1030073 by Marc Noordink, on Flickr
Marc
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: even voorstellen

Bericht door Mack »

72grande schreef:Ik beschouw de mijne eerder als een oude barrel dan als iets anders,
Ik vind het ontwerp van de SN95 juist een tijdloos ontwerp. Met slechts een paar updates (velgen, koplampen) maak je er een nieuwe auto van. Ik spreek heel regelmatig mensen die denken dat mijn auto nieuw is, en zeker geen 17 jaar oud. Dat is wat mij betreft de kracht van dit model.

Maar ieder moet inderdaad doen wat hij/zij wil, dat is ook het mooie van de Mustang. Over elk type kun je een discussie houden over origineel vs. aanpassen.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”