Newbie op onderzoek

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hamster
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 jul, 2016 12:49

Newbie op onderzoek

Bericht door Hamster »

Ik heb het niet vaak: een idee dat maar blijft hangen in het achterhoofd. Omdat ik bang ben iets impulsiefs te gaan doen dat achteraf niet zo handig bleek :blink: ben ik me meer aan het verdiepen. Een van de eerste (en wrs beste) dingen is dan dit forum gaan bestuderen.

De droom: een trip naar de US om daar een '67/'68 Mustang V8 Convertible te scoren en daarmee naar een haven te cruisen voor verscheping naar NL. Het moet een riders car zijn, geen concours exemplaar. Matching numbers vind ik minder spannend dat een harde auto met goed blok (nieuw blok ook goed). In- en exterieur zijn zwart (is gunmetal gray vloeken in de kerk hier?), manual 4-bak, ac, geen middenconsole, GT-grill.

Nou, maar 's kijken wat waar te maken valt van die droom :D
Iedere dag is een schooldag
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Newbie op onderzoek

Bericht door Mack »

Ik kan je in ieder geval vertellen dat het kopen van een auto in Amerika en er vervolgens mee door Amerika te gaan rijden heel lastig te verwezenlijken is omdat je geen / moeilijk een verzekering krijgt. Dit zou ik allereerst uitzoeken.

Het vinden van een Mustang volgens jouw specificaties, kopen en (laten) verschepen moet haalbaar zijn - met betrekking tot het uiterlijk van de Mustang: we zijn allemaal liefhebbers. Op dit forum zijn mensen die van standaard houden en mensen voor wie customizen niet gek genoeg kan.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Newbie op onderzoek

Bericht door Eric »

Ik denk inderdaad ook dat zelf als toerist gaan rijden met de auto daar een mega hoofdpijndossier wordt. Als je geen resident bent kun je hem niet registreren en ook niet verzekeren.
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5306
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Newbie op onderzoek

Bericht door Neko- »

In elk geval welkom op het forum. Wens je wijsheid en geluk toe met het zoeken en de mogelijkheden.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
Hamster
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 jul, 2016 12:49

Re: Newbie op onderzoek

Bericht door Hamster »

Ik ben wat op het spoor gekomen. Een convertible die zijn leven begonnen is met een I6 maar waar al lang geleden een V8 blok in gelepeld is. Nu kan me die conversie niet zoveel schelen (buiten dat het een prettige 'upgrade' is :D ) maar in hoeverre beïnvloedt dat de waarde van de auto? Ik ga de Mustang niet als beleggingsobject kopen maar meteen een klein fortuin achteruit gaan is ook niet handig.
Iedere dag is een schooldag
Gebruikersavatar
Hamster
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 jul, 2016 12:49

Re: Newbie op onderzoek

Bericht door Hamster »

Het aanbod van convertibles blijft stromen, er is een grote keuze in de wereld. Wat me opvalt is dat er grote prijsverschillen zijn tussen op het eerste oog vergelijkbare auto's. Wat maakt dat het ene exemplaar (standaard V8) een kleine 20 mille moet opbrengen en het andere een dikke 35?

Ook, worden vraagprijzen substantieel lager naarmate de herfst nadert? Ik bedoel, je moet in oktober niet de hoofdprijs verwachten als je je motorfiets wilt verkopen.
Iedere dag is een schooldag
Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 433
Lid geworden op: do 21 aug, 2008 18:14
Locatie: Noord-west Brabant

Re: Newbie op onderzoek

Bericht door Jasper »

Heeft denk ik alles te maken met een eventuele restauratie, of extra opties cq bijzondere uitvoering (denk aan GT).
sommige autos waar werk aan is zijn dan goedkoper inderdaad.

Ook afhankelijk van het seizoen zijn de prijzen soms gunstiger inderdaad. Met slecht weer hebben mensen toch meestal niet veel zin om in een convertible te rijden.

Jasper
1965 mustang fastback, 289 2v Prairie bronze. (sold 28-08-2014)
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”