Nieuw lid, nog zoekende....

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Marieke1
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 12 sep, 2016 16:45

Nieuw lid, nog zoekende....

Bericht door Marieke1 »

Al een paar maanden lid van het forum en dit jaar ook lid geworden van de Mustang Club Nederland.
Altijd al enthousiast geweest over de Mustangs uit de jaren 60, meetings in Poeldijk en Boxtel bezocht, vooralsnog slechts in het bezit van een schaalmodelletje (Bullit) en de Mustang-clubmok...Niks mis met die laatste hoor :D
Ooit begonnen met een Fiat 500, ook jaren een Chevrolet Chevette (klein maar fijn en uniek in Nederland) gehad, ook nog een jaar of acht een Citroen CX, daar weer tussendoor wat saaie gezinsauto`s, nu nog een Japanner voor dagelijks gebruik en eigenlijk, volgens mij ben je er nooit te oud voor, moet er over niet al te lange tijd een Mustang komen voor erbij. Eentje zonder werk, want ik heb nog een paar Honda`s CB 750`s uit de jaren 70 en samen met mijn zoon een oude Ford Transitbus (ex brandweer) uit 1971. Zoon heeft ook nog een Volvo Amazon en een prachtige Kreidler dus het zit hier een beetje in de genen.....Een Jaguar XJ6, Mercedes W123 en een C-Kadett heeft ie ook al gehad.
Ik ben druk op zoek naar een (betaalbare) stalling in de buurt van mijn huis maar dat valt nog niet echt mee.
In de tussentijd struin ik internet af naar een Mustang coupe 1965-1968. De nodige technische informatie is daar ook wel te vinden maar ik denk dat de expertise bij de Mustang Club en op het forum ook heel waardevol is. Ik hoop daar dan ook de nodige kennis op te doen!
En uiteraard, zodra ik een aankoop heb gedaan, zal ik dat laten weten!
Gelijk maar een gekke vraag misschien: Bij ER Classics in Waalwijk staat momenteel een 66`er in de kleur Tahoe Turquoise. Zoiets zoek ik, eigenlijk liever eentje met een 67`er achterkant, maar ja, deze is, op de foto`s althans, erg fraai. Is er al iemand van het forum eens wezen kijken naar die auto en indien ja, kan ie mij vertellen of het een goede auto is voor die prijs? Ik heb ook geen idee of bij zo`n bedrijf de prijs onderhandelbaar is?
En zijn er ook leden met verstand van zaken (jaja, dat zijn jullie allemaal :)die mee willen gaan als er bij hen in de buurt iets interessants te koop staat om dat te "keuren" en adviezen te geven? Of zijn daar nog andere tips voor? Namen van betrouwbare bedrijven zijn ook welkom. En het zou ook zomaar kunnen gebeuren dat er ooit eentje binnen de club te koop komt.....
Nou ja, heel verhaal hierboven, ik hoop op nuttige tips en reacties, ik zal regelmatig op het forum te vinden zijn en zal ongetwijfeld enkelen van jullie een keer bij een meeting tegenkomen! Hopelijk mét Mustang.....
Groeten, Ernst.
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Nieuw lid, nog zoekende....

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Welkom op het forum, en veel succes met de zoektocht.
Anderen kunnen je vast wel helpen met advies over de bouwjaren van jouw keuze
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Nieuw lid, nog zoekende....

Bericht door 1967coupe »

Welkom,

kijk nog een cx liefhebber :mrgreen:
Kom je uit de buurt van Waalwijk? En of de prijs onderhandelbaar is dat merk je vanzelf.
Die arme zoon van je daar zit het niet bij in de genen die is gewoon besmet geraakt haha
Als je een 67er eigenlijk mooier vindt dan kun je beter daar naar kijken want niets is zo lullig als er 1 kopen en er spijt van krijgen. (of je moet geld genoeg hebben)

Succes
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5305
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Nieuw lid, nog zoekende....

Bericht door Neko- »

Welkom op het forum, en succes met de zoektocht naar een passende Mustang.

Ik kan je niet echt helpen met je vragen omdat ik met de markt van de eerste generatie gewoon niet bekend ben. Maar er is vast iemand die er meer over kan zeggen op het forum.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Nieuw lid, nog zoekende....

Bericht door Dakloos »

Welkom Ernst!

65-66 is mijn favoriet :D . Ik heb eens even gekeken naar die foto's van die Tahoe Turquoise (mooie kleur!) en de volgende dingen vallen me van deze foto's al op:

- Onder verschillende hoeken zie ik een kleurtint verschil tussen het linker achterscherm en de deur.

- Kofferbakdeksel zit niet echt mooi.

- Dashboard en deuren zijn glanzend gespoten i.p.v. zijdeglans.

- Deurslot meegespoten en wat ik helemaal erg vind: de deurschakelaars! Die dingen heb je er binnen 30 seconden uit....

- Stuur is volgens mij origineel zwart en gespoten gezien de slijtage.

- Onder de motorkap is het wel erg "druk" met een NIET werkende airco en LPG installatie. Bovendien klopt hier ook het één en ander niet qua kleuren.

- Onderkant is wel erg smerig en vet!

Wel een auto uit Carlifornië gezien de thermactor installatie en het feit dat de auto van dezelfde dealer komt als de mijne :) .

Al met al vind ik deze auto, voor de vraagprijs, erg duur. Het ziet er op het eerste gezicht wel mooi uit maar ik denk dat je voor dat geld een veel betere kunt kopen.

Succes met de zoektocht!
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Nieuw lid, nog zoekende....

Bericht door Swordfish79 »

welkom,

ga ook eens kijken bij;

Voorend
Moviecars
Geevers classiccars
Stuurmanclassiccars
Gallery Aaldering

Om er maar een paar te noemen.

Ik ben wel eens bij E&R wezen kijken. er staat mooi spul maar ook prut spul. Daar zeker iemand mee naar toe nemen die verstand van de 65-68 jaren heeft.

Dan van die E&R auto

Meegespoten ventilatie knop.
dashboard verneukt door er een moderne DIN radio in te zagen.
RVS uitlaat? lijkt mij zo te zien niet maar kan door de foto komen.
vreemd carterpannetje onder de automaat? nog niet eerder gezien.

persoonlijk vind ik deze 66'r mooier en goedkoper

http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl ... 2600-9ccc8
Gebruikersavatar
Roswinkel
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 26 jun, 2006 13:22

Re: Nieuw lid, nog zoekende....

Bericht door Roswinkel »

Welkom

Ja prachtige zeldzame kleur, maar dat komt dat mijn mustang dezelfde kleur heeft. Tenminste toen ik de 66 coupe kocht was hij niet in de originele kleur Tahoe Turquase. Kort geleden laten spuiten in originele kleur. Dat kleur verschil wat is genoemd, komt doordat Tahoe turquase opgebouwd is uit blauw groen en dan ook nog metalic, dus verschillende hoeken licht doet haar verkleuren.Neem een kenner mee bij de aankoop. dus iemand die een 66 heeft gerestaureerd. De prijs tja... Mustang 66 coupe V8 is emotie . Persoonlijk vind ik de mustang niet te duur Trouwens dat carterpannetje is sootrgelijk aan die van mij.
Succes
Ford Mustang coupe 289 V8 1966
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Nieuw lid, nog zoekende....

Bericht door Dakloos »

Roswinkel schreef: Dat kleur verschil wat is genoemd, komt doordat Tahoe turquase opgebouwd is uit blauw groen en dan ook nog metalic, dus verschillende hoeken licht doet haar verkleuren.
Klopt maar ik vind het wel opvallend dat ik het alleen aan de linkerkant zie en alleen tussen deur en achterscherm!
Erwin

1966 convertible
Marieke1
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 12 sep, 2016 16:45

Re: Nieuw lid, nog zoekende....

Bericht door Marieke1 »

Dank dames (?!) en heren voor deze reacties. Een aantal dingen waren me ook al opgevallen maar een groot aantal door jullie genoemde dingen niet..Zo bewijst het nut van het forum zich maar weer!
Ik laat die bij ER Classics voorlopig links liggen; er zal vast nog wel wat moois voorbijkomen. 100% origineel hoeft ie ook niet te zijn. Heb ook nog met een budget te maken, maar voor ongeveer dat bedrag zou er wel iets beters te vinden moeten zijn? Dat mooie metallic blauw of groen is wel redelijk zeldzaam, maar ja, ik hoef deze maand nog geen knoop door te hakken hoewel het wel al aardig begint te kriebelen! Voor je het weet is het weer voorjaar...
Wordt vervolgd...
Marieke1
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 12 sep, 2016 16:45

Re: Nieuw lid, nog zoekende....

Bericht door Marieke1 »

Op mijn gemak nog zoekende...
Kom ik dit tegen: https://m.youtube.com/watch?feature=you ... 87meK3h_Ec
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Nieuw lid, nog zoekende....

Bericht door Aron66 »

Marieke1 schreef:Op mijn gemak nog zoekende...
Kom ik dit tegen: https://m.youtube.com/watch?feature=you ... 87meK3h_Ec
Tja, bij deze zul je geen roest vinden... :lol:
Marieke1
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 12 sep, 2016 16:45

Re: Nieuw lid, nog zoekende....

Bericht door Marieke1 »

En nog steeds zoekende maar wel steeds dichterbij aanschaf van een Mustang.Ondertussen heeft zoon nog even een Jaguar XJ 40 aangeschaft...... Met wat werk maar rijdt fantastisch! Leuk zo'n zoon! Nog even over het forum: Er is een enthousiast forum lid (geweest?), forumnaam Mustang 65 en eigen naam Arjen N. Uit Dordrecht. Hij is al een paar jaar niet meer actief op dit forum maar ik wil hem wat vragen stellen over een Mustang die hij ooit opgeknapt en, via Movie Cars, weer verkocht heeft.
Ik heb 'm vanmiddag via het forum al een pb gestuurd maar zag vanavond pas dat ie een tijdje niet meer actief is.
Weet iemand misschien hoe ik met hem in contact zou kunnen komen?
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Nieuw lid, nog zoekende....

Bericht door Swordfish79 »

Ik weet dat Arjan ook een facebook account heeft. Hij is daar mogelijk te bereiken?
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Nieuw lid, nog zoekende....

Bericht door 1967coupe »

Als je hem een pb stuurt dan zal hij een melding krijgen in zijn mailbox denk ik
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Marieke1
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 12 sep, 2016 16:45

Re: Nieuw lid, nog zoekende....

Bericht door Marieke1 »

Op Facebook gevonden.
Thanks.
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”