nieuw met een zoektocht

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Sandra
Berichten: 14
Lid geworden op: di 27 dec, 2016 22:34

nieuw met een zoektocht

Bericht door Sandra »

Hallo leden.
Ik heb een vraag, ik ben op zoek naar een ford mustang cobra uit ( ik geloof) 1986 en de kleur is wit. Wat ik weet van de auto is dit,
Mijn vader heeft de auto gekocht in ong 1993 bij USA Cars in Grave en de auto was gemaakt voor Amerikaanse straatraces, hij was behoorlijk snel. Mijn vader heeft de auto in 1995 verkocht en ik weet dat de auto tot ong '00 heeft gereden in de regio uden maar daarna ben ik de auto uit het oog verloren. Ik ben al een aantal jaren op zoek naar deze auto maar ik heb helaas geen kenteken dus ik kan hem ook niet opzoeken om te kijken of hij nog rijdt.
Kan iemand mij hier misschien helpen en weet iemand over welke auto ik het heb en kun je mij helpen dan hoor ik dat graag want ik wil graag weten wat er met deze mustang is gebeurd.

Gr
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: nieuw met een zoektocht

Bericht door 1967coupe »

Wil Klok?

Heb je er zelfs geen foto van? Dat wordt een lastige zoektocht? Misschien dat je pa nog weet wat het kenteken is?

Succes
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: nieuw met een zoektocht

Bericht door Mack »

Een foto zou heel erg helpen. Ik heb zelf een 86er gehad en die zijn vrij zeldzaam in NL/BE, dus een Cobra-versie daarvan zou helemaal zeldzaam zijn. Ik ben er in ieder geval geen tegengekomen.

De Fox-generatie veranderde elke paar jaar, met name de voorkant (koplampen, grille) dus met een foto is te bepalen welk jaar het is. Zo is een 1984 anders dan een 1986 en anders dan een 1987.

Edit: Ik kan overigens niet terugvinden dat er überhaupt een Cobra-model was in 1986. Ik kom niet verder dan de LX, GT, SVO en de Saleen in dat jaar. Volgens mij zijn er tussen 1982 en 1993 geen Cobra's gemaakt.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: nieuw met een zoektocht

Bericht door grandmaster n »

Voor de amerikaanse markt zijn idd geen Cobra's gemaakt tussen 1982 en 1993. Maar er zijn in die periode wel voor de canadese markt Cobra's uitgebracht. De meeste literatuur vermeldt over het algemeen alleen maar de auto's voor de amerikaanse markt.

gr
Sandra
Berichten: 14
Lid geworden op: di 27 dec, 2016 22:34

Re: nieuw met een zoektocht

Bericht door Sandra »

Ik heb helaas geen foto's of kenteken. Ik meende altijd dat het een cobra zou zijn maar als ik jullie zo hoor dan twijfel ik nu. Ik weet alleen de kleur maar ik weet wel dat hij vierkante dubbele koplampen had en dat hij verbreed was aan zowel de achterzijde als de voorzijde.
Gebruikersavatar
351-V8-power
Berichten: 1316
Lid geworden op: do 03 aug, 2006 20:04
Locatie: Scheveningen

Re: nieuw met een zoektocht

Bericht door 351-V8-power »

69 Grandé 351W Copper Flame
Sandra
Berichten: 14
Lid geworden op: di 27 dec, 2016 22:34

Re: nieuw met een zoektocht

Bericht door Sandra »

Ik zie geen foto's
Ik weet dat er op de zijkant 5.0 stond
Sandra
Berichten: 14
Lid geworden op: di 27 dec, 2016 22:34

Re: nieuw met een zoektocht

Bericht door Sandra »

Maar het was een 5.7 met ruim 400 pk
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: nieuw met een zoektocht

Bericht door Mack »

Dan zal de basis een 5.0 fox zijn, dan zit je met een LX of GT van 1979 tot 1986 (vierkante koplampen). Hij zal dan opgevoerd zijn tot 5.7l

Daar zijn er wel een aantal van, maar niet zoveel die verbreed zijn.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Sandra
Berichten: 14
Lid geworden op: di 27 dec, 2016 22:34

Re: nieuw met een zoektocht

Bericht door Sandra »

Ik ben op Google aan het zoeken en ik weet bijna zeker dat het een gt is geweest, ik was toen zelf nog maar 13 jaar dus moet ff goed nadenken. De widebody was niet super verbreed, ik heb wel wat foto's gezien van dezelfde body maar ik kan ze niet uploaden.
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: nieuw met een zoektocht

Bericht door Gearz »

Ik kan mij nog wel een witte cobra herinneren die tot pak 'm beet een jaar of wat geleden ergens bij een handelaar (sloperij?) te koop stond, was een erg ruw exemplaar, wit met rode cobra opdruk. Ik meen mij te herinneren dat het een 79er of een 80er was, weet helaas niet meer waar.

Dit model en uitvoering, alleen de cobra letters waren anders, leek zelfs wel zelfgemaakt of naar eigen ontwerp.
Afbeelding

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Sandra
Berichten: 14
Lid geworden op: di 27 dec, 2016 22:34

Re: nieuw met een zoektocht

Bericht door Sandra »

De auto komt heel erg overeen maar er stond niks op de motorkap en cobra stond er ook niet op, dus weet nu zeker dat het geen cobra was. De kleur klopt wel
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: nieuw met een zoektocht

Bericht door Mack »

Misschien moet iemand eens in wat foto's van meetings in de jaren 90 in het zuiden des lands duiken om te zien of daar iets op staat.

Was het een cabrio, of coupé?

Je hebt het over uitgebouwd, ik vind niet zo heel veel varianten van uitgebouwde foxbodies. Is het zoiets als deze of minder extreem?
Afbeelding
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
NordicDawn
Berichten: 2586
Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
Locatie: Overijssel

Re: nieuw met een zoektocht

Bericht door NordicDawn »

Een Saleen uit '86?

Afbeelding
1970 Mustang Hardtop
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: nieuw met een zoektocht

Bericht door 1967coupe »

Lijkt me geen Saleen, Hennie Lek heeft dacht ik de 1e in NL en die is uit de jaren 90
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”