Voorstellen en vragen over aanschaf

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
stefandgoede
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 10 apr, 2017 15:03

Voorstellen en vragen over aanschaf

Bericht door stefandgoede »

Hallo,

Mijn naam is Stefan en ik ben van plan om een mustang aan te schaffen. Het is de bedoeling dat ik er elke dag mee ga rijden. Ik rij vrij veel (600km per week, wel vooral snelweg). Nou heb ik er zelf niet al te veel verstand van en ben benieuwd of jullie mij een beetje de goede richting op kunnen helpen! Op het moment heb ik er 2 op het oog waartussen ik twijfel. namelijk:
http://voorraadmodule.vwe-advertentiema ... 477-miles/
http://www.autotrader.nl/auto/ford-must ... ang-40-v6/

Kwa uiterlijk (en geluid waarschijnlijk ook :P ) gaat mijn voorkeur uit naar de Mustang Cervini. Maar het allerbelangrijkste voor mij is, het feit dat ik er nog zeker een aantal jaar in kan rijden zonder al te grote problemen ermee te krijgen. Ik snap dat dit moeilijk te zeggen is maar wellicht hebben jullie tips? Zouden jullie dan kiezen voor de Mustang uit 2008 met wat minder km's of voor de mustang cervini uit 2006 met wat meer km's maar waarvan bekend is dat er maar 1 eigenaar is geweest. Alle tips en evt hulp is welkom! Alvast bedankt!

groet,
Stefan
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Voorstellen en vragen over aanschaf

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Welkom op het forum.
Het verschil in mijlen op de teller tussen de 2 auto's is niet zo groot.
De Cervini is een V8, en de andere een V6.
Het is wat je zelf het mooiste vind.
Ik kan je helaas niet adviseren over hoe de auto's als daily driver zijn.
Gelukkig zijn er anderen op het forum die daar wel ervaring mee hebben.
Chris ?
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Voorstellen en vragen over aanschaf

Bericht door Gearz »

Cervini is enkel de bodykit, het is geen Mustang model en heeft verder ook niets met performance te maken.
Wat voor jou dus van belang kan zijn naast het uiterlijk is het verschil in de motor van beiden, de Mustang GT is een V8, de 2008 is een V6, er zit verschil in vermogen maar ook verbruik. Als je veel kilometers rijdt kan de V6 bijvoorbeeld in de portemonnee een stuk aantrekkelijker zijn.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
stefandgoede
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 10 apr, 2017 15:03

Re: Voorstellen en vragen over aanschaf

Bericht door stefandgoede »

Bedankt voor de reactie's!

Mijn voorkeur gaat uit naar de mustang met de v8, Misschien een rare vraag, maar een mustang met dit aantal miles op de teller, hoelang kan zo een wagen nog meegaan? Ook lees ik meerdere keren op dit forum dat bij "normaal' rijgedrag het verschil in kosten tussen de v6 en v8 vrij klein zijn.. Klopt dit?
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Voorstellen en vragen over aanschaf

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Alles is natuurlijk afhankelijk van hoe zwaar je rechtervoet is :mrgreen:

Chris heeft wel wat ervaring met km's maken met z'n vorige Mustang uit 2006
http://www.dmff.nl/memberlist.php?mode= ... ile&u=2903
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Voorstellen en vragen over aanschaf

Bericht door Eric »

Zowel de V6 als de V8 van deze generatie zijn redelijk bulletproof, dus hoe betrouwbaar deze exemplaren zijn is voornamelijk afhankelijk van hoe hun vorige eigenaren er mee zijn omgesprongen en hoe ze zijn onderhouden. Doorslaggevend bij aankoop van zo'n oudere auto zou voor mij zijn hoeveel aantoonbaar bewijs van onderhoud er bij zit. Is dat er niet, dan lekker laten staan.

Verder denk ik dat deze V6 veel te duur is, een meer redelijke prijs zou ik 12.000-13.000 vinden. De tellerstand is ook bijzonder laag en dat is eerder verdacht dan een pre, tenzij er goede documentatie bij zit zoals onderhoudsfacturen met tellerstanden.

De GT (V8) met dat plastic pakket, tja dat moet je persoonlijke smaak zijn. Zelf zou ik daar niet in gezien willen worden. En verder zoals al eerder gezegd is Cervini gewoon een leverancier van spoilers, dus het is geen bijzondere of waardevollere uitvoering, het is gewoon een GT waar een berg spoilers aan gehangen is.

Een GT klinkt natuurlijk cooler en is een stuk sneller dan de V6 bij deze bouwjaren, maar verbruikt ook meer, is zwaarder (dus hogere wegenbelasting) en heeft een hogere aanschafwaarde, dus als je all risk wilt verzekeren ook duurder in de premie. Het is wel zo dat een GT zijn waarde wat beter behoudt en wat makkelijker te verkopen is als je tzt de benzinerekeningen zat bent. Hoewel dat door de enorme spoilerberg op dit exemplaar mogelijk ook weer teniet wordt gedaan, want je moet maar net iemand vinden die dat ook mooi vindt.
stefandgoede
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 10 apr, 2017 15:03

Re: Voorstellen en vragen over aanschaf

Bericht door stefandgoede »

Bedankt!

Van de v6 is er nooit een onderhoudsboekje bijgehouden heb ik mij laten vertellen, dit is voor mij dan ook een reden om hem te laten staan. De GT heeft die als het goed is wel, dit zal ik zeker navragen als ik binnenkort een kijkje ga nemen. kwa uiterlijk begrijp ik dat zeker niet iedereen zich er tot aangetrokken voelt, maar wellicht is dat ook een voordeel, anders zou iedereen in precies dezelfde auto rijden :P . Nogmaals bedankt, en elke tip is welkom!
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Voorstellen en vragen over aanschaf

Bericht door Eric »

stefandgoede schreef:Van de v6 is er nooit een onderhoudsboekje bijgehouden heb ik mij laten vertellen, dit is voor mij dan ook een reden om hem te laten staan.
Een wijs besluit, zo'n tellerstand en geen enkele onderhoudshistorie zou ik ook voor geen cent vertrouwen.
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: Voorstellen en vragen over aanschaf

Bericht door DanielSmit »

Welkom Stefan

De mustang als daily moet te doen zijn, maar zoals hierboven al vermeld lusten ze wel wat.
V6 of V8 is echt een keuze welke je voor jezelf moet maken denk ik, Voor en na delen lijken me vrij duidelijk:

V6:
tja het is geen V8
Het is iets zuiniger
Het is goedkoper in de wegenbelasting
Het is goedkoper in de verzekering
Het is iets minder waardevast

V8:
Het is een V8 8)
Hij kan flink zuipen als je je voet niet in bedwang kan houden.
Is wat meer waardevast als de V6
Klinkt een stuk lekkerder
Had ik al gezecht dat het een V8 was :D

Ze hebben allebij hun voor en nadelen, aan het eind komt het er vooral op neer hoeveel geld je er voor over hebt.

Ik gebruik mijne overigens niet als daily en vind hem met regen en gladheid niet heel fijn rijden omdat hij dan vrij onrustig is op de achteras. Je moet blijven opletten anders kun je zomaar ineens andersom staan. (hier staan genoeg filmpjes van op internet)

In ieder geval veel succes met zoeken en gewoon gaan proefrijden, dan weet je echt het verschil en misschien helpt dat met de keuze.
Gewoon omdat het kan :)
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”