Nieuw hier
Moderator: Shelby GT-H
Nieuw hier
Hey Iedereen,
Ben nieuw op het forum.
Kom uit Lelystad, 30jr oud .
Heb momenteel nog geen Mustang maar ben er zeker geintereseerd in. Twijfel al een hele tijd om een hobby auto voor er bij te nemen en hoe het er nu uit ziet gaat dit een 99-04 Mustang worden. Heb er al een op het oog maar voordat ik mij in het diepe ga gooien wil ik mij toch even iets beter inlezen. Vandaar deze aanmelding.
Zal eerst even het forum afspeuren voordat ik (dubbele) vragen post. Maar bij deze mijzelf alvast voorgestelt.
Groet,
Milton
Ben nieuw op het forum.
Kom uit Lelystad, 30jr oud .
Heb momenteel nog geen Mustang maar ben er zeker geintereseerd in. Twijfel al een hele tijd om een hobby auto voor er bij te nemen en hoe het er nu uit ziet gaat dit een 99-04 Mustang worden. Heb er al een op het oog maar voordat ik mij in het diepe ga gooien wil ik mij toch even iets beter inlezen. Vandaar deze aanmelding.
Zal eerst even het forum afspeuren voordat ik (dubbele) vragen post. Maar bij deze mijzelf alvast voorgestelt.
Groet,
Milton
Re: Nieuw hier
Toch maar even een vraagje;
Van een V6 of GT uit 2000... wat voor taxatie waarde kan ik verwachtten? Ik overweeg de auto zakelijk te boeken (op 35% bijtelling op dagwaarde)..
Van een V6 of GT uit 2000... wat voor taxatie waarde kan ik verwachtten? Ik overweeg de auto zakelijk te boeken (op 35% bijtelling op dagwaarde)..
Re: Nieuw hier
Welkom!
Goede keuze, een SN95. Deze zijn te verdelen in twee typen: de eerste generatie (1994-1998) is wat ronder, terwijl de "New Edge" (1999-2004) wat vierkanter is. Buiten de buitenkant zijn dit grotendeels dezelfde auto's.
Beide typen zijn uit hun waarde-dal aan het klimmen. Ze zitten nu tussen "oude auto" (=lage waarde) en "youngtimer" (=hogere waarde) in. In Amerika zie je meer liefhebbers komen, auto's die worden opgeknapt en stijgt de waarde, zeker van de meer bijzondere typen (Cobra, Mach1 etc).
In Nederland is de new edge altijd wat duurder geweest dan de 94-98. GT's zullen altijd duurder zijn dan V6. Toch zijn ze nog niet heel veel waard, voor minder dan 10.000 Euro zou je toch een goed exemplaar moeten kunnen vinden. Maar ik houd niet dagelijks de markt in de gaten.
Goede keuze, een SN95. Deze zijn te verdelen in twee typen: de eerste generatie (1994-1998) is wat ronder, terwijl de "New Edge" (1999-2004) wat vierkanter is. Buiten de buitenkant zijn dit grotendeels dezelfde auto's.
Beide typen zijn uit hun waarde-dal aan het klimmen. Ze zitten nu tussen "oude auto" (=lage waarde) en "youngtimer" (=hogere waarde) in. In Amerika zie je meer liefhebbers komen, auto's die worden opgeknapt en stijgt de waarde, zeker van de meer bijzondere typen (Cobra, Mach1 etc).
In Nederland is de new edge altijd wat duurder geweest dan de 94-98. GT's zullen altijd duurder zijn dan V6. Toch zijn ze nog niet heel veel waard, voor minder dan 10.000 Euro zou je toch een goed exemplaar moeten kunnen vinden. Maar ik houd niet dagelijks de markt in de gaten.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Re: Nieuw hier
ff promotie
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=2&t= ... 84#p348184
Gaat morgen nog voor een verse APK en 11 juni mee naar MV indien niet verkocht voor die tijd....
Forumprijs 6000,-
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=2&t= ... 84#p348184
Gaat morgen nog voor een verse APK en 11 juni mee naar MV indien niet verkocht voor die tijd....
Forumprijs 6000,-
Ticking away the moments that make up a dull day......
Re: Nieuw hier
Grootste verschil dat idd opvalt tussen die twee is de achterlichten en wat vormgeving. Achterlichten van een 94-98 Zijn niet bepaald mijn smaak maar niets dat [urlhttp://www.ebay.com/itm/Raxiom-Icon-LED-Ford-M ... b3&vxp=mtr]dit[/url] niet kan oplossen.Mack schreef:Welkom!
Goede keuze, een SN95. Deze zijn te verdelen in twee typen: de eerste generatie (1994-1998) is wat ronder, terwijl de "New Edge" (1999-2004) wat vierkanter is. Buiten de buitenkant zijn dit grotendeels dezelfde auto's.
Beide typen zijn uit hun waarde-dal aan het klimmen. Ze zitten nu tussen "oude auto" (=lage waarde) en "youngtimer" (=hogere waarde) in. In Amerika zie je meer liefhebbers komen, auto's die worden opgeknapt en stijgt de waarde, zeker van de meer bijzondere typen (Cobra, Mach1 etc).
In Nederland is de new edge altijd wat duurder geweest dan de 94-98. GT's zullen altijd duurder zijn dan V6. Toch zijn ze nog niet heel veel waard, voor minder dan 10.000 Euro zou je toch een goed exemplaar moeten kunnen vinden. Maar ik houd niet dagelijks de markt in de gaten.
Momenteel zit ik te twijfelen tussen twee opties, een 2000 GT voor €9450,= of een 2001 V6 voor €4950,= (beide ongeveer 120k op de teller).. maar net als wat je zegt zijn de 94-98's een stuk minder waard in NL... en toch heel mooi op te lappen...
Zag toevallig vandaag deze 2005 GT te koop, maar heeft nog geen NL kenteken...
Keuzes.. keuzes...
Re: Nieuw hier
Zoek enkel Coupé.SanQ schreef:ff promotie
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=2&t= ... 84#p348184
Gaat morgen nog voor een verse APK en 11 juni mee naar MV indien niet verkocht voor die tijd....
Forumprijs 6000,-
Re: Nieuw hier
cabrio is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuker
Ticking away the moments that make up a dull day......
Re: Nieuw hier
In 2005 kwam het nieuwe type (S197) met een retro-design dat heel populair is geworden in Nederland. Er zijn hiervan veel exemplaren te vinden, V6 en V8, veel meer dan van de SN95. Ze zijn ook duurder.
Je hebt het over de achterlichten: in 1994-1995 had de SN95 liggende achterlichten, van 96 tot 98 staande. De New Edge had vierkantere achterlichten.
Met een prijsverschil van 4500 Euro tussen de V6 en de V8 moet er meer verschil zijn tussen deze twee, verwacht ik. Dat is niet alleen die twee extra cylinders.
Je hebt het over de achterlichten: in 1994-1995 had de SN95 liggende achterlichten, van 96 tot 98 staande. De New Edge had vierkantere achterlichten.
Met een prijsverschil van 4500 Euro tussen de V6 en de V8 moet er meer verschil zijn tussen deze twee, verwacht ik. Dat is niet alleen die twee extra cylinders.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Re: Nieuw hier
Op de prijzen van SN95's is geen pijl te trekken momenteel. Er is relatief weinig aanbod en er worden vaak bizarre bedragen gevraagd, ook voor V6 modellen. Maar de meeste van die auto's staan vervolgens ook een eeuwigheid te koop.
Re: Nieuw hier
Prijsverschil tussen de S197 en SN95 is idd aanzienlijk.. als je kijkt naar exemplaren die 1 á 2 jaar verschillen met gelijke km stand heb je het al snel over duizenden euros.. Die, nog niet op kenteken geplaatste, S197 heb ik wel serieus interesse in... Volgens de verkoper gaat het om zo'n €750,= BPM dat daar nog bovenop komt. En waarschijnlijk moeten er nog een aantal aanpassingen worden gedaan mbt verlichting (lelijke zijlichtjes + reflector achter). Misschien dat iemand met iets meer ervaring wat advies kan geven of dat een goede deal is zou ik zeer waarderen. Al is het puur op onderbuikgevoel. Dit model is ook nog is handschakel.... helemaal top!Mack schreef:In 2005 kwam het nieuwe type (S197) met een retro-design dat heel populair is geworden in Nederland. Er zijn hiervan veel exemplaren te vinden, V6 en V8, veel meer dan van de SN95. Ze zijn ook duurder.
Je hebt het over de achterlichten: in 1994-1995 had de SN95 liggende achterlichten, van 96 tot 98 staande. De New Edge had vierkantere achterlichten.
Met een prijsverschil van 4500 Euro tussen de V6 en de V8 moet er meer verschil zijn tussen deze twee, verwacht ik. Dat is niet alleen die twee extra cylinders.
De V6 die ik noemde is redelijk standaard, weinig extras. De V8 is getuned. Behoorlijk wat aftermarket aanpassingen.
Zoals Eric al aangaf staan sommige al maanden en maanden te koop... verwacht dat ik dus wel redelijk wat kan onderhandelen over de prijzen.
Re: Nieuw hier
Heb eigenlijk nog nooit in een cabrio gezeten.. maar mij lijkt dat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen.. (Hooikoorts.. )SanQ schreef:cabrio is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuker
Re: Nieuw hier
Dat is idd minder......Mill2k schreef:Heb eigenlijk nog nooit in een cabrio gezeten.. maar mij lijkt dat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen.. (Hooikoorts.. )SanQ schreef:cabrio is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuker
Maar dat is toch niet 12 maanden per jaar ?
Ticking away the moments that make up a dull day......
Re: Nieuw hier
Welkom op het forum. Succes met de zoektocht naar een passende Mustang.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Re: Nieuw hier
Welkom op dit forum.
Succes met de zoektocht en de overweging of het een convertible moet zijn of niet.
Succes met de zoektocht en de overweging of het een convertible moet zijn of niet.
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic