Hallo,
Mijn naam is Peter, ik woon in Nuenen en heb een vraag over de benzine meter van mijn Mustang uit 1966. Momenteel geeft de meter altijd aan dat de tank volledig leeg is. De vlotter is onlangs vernieuwd dus ik ga er even van uit dat het probleem hier niet aan ligt. Nu heb ik de spanning gemeten (met een lampje) die op de connector staat richting de vlotter en deze zou constant moeten zijn maar bij mij knippert deze onregelmatig. Kan het zijn dat hierdoor de waarde van de vlotter niet correct doorgegeven kan worden richting het dashboard? Is daar iets aan te doen?
Alvast bedankt.
Peter
Benzine meter Mustang 1966
Moderator: Shelby GT-H
Re: Benzine meter Mustang 1966
De orginele dashboard voltage regulater is mechanisch. Deze hoort te 'knipperen'. En als die niet goed zou zijn, zou je olie en temp meter daar ook last van moeten hebben.
Ik zou de weerstand op de vlotter meten. Bij volle en lege tank.
Ik zou de weerstand op de vlotter meten. Bij volle en lege tank.
Re: Benzine meter Mustang 1966
Wat doet je temperatuurmeter dan ?
Blijft deze ook links staan .. of wellicht helemaal rechts ?
Grote kans dan dat het de CVR is.
Blijft deze ook links staan .. of wellicht helemaal rechts ?
Grote kans dan dat het de CVR is.
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: Benzine meter Mustang 1966
Hang de aansluiting van de vlotter eens aan massa? Dan moet je meter helemaal uitslaan. Mogelijk heeft je tank een slechte massa?
Ben op zaterdag vaak in de buurt van Nuenen. Mocht je hulp nodig hebben.
Ben op zaterdag vaak in de buurt van Nuenen. Mocht je hulp nodig hebben.
Re: Benzine meter Mustang 1966
Dank voor de reacties.
De Temp en Olie lijken normaal te reageren. De temp staat wel naar links maar slaat ook wel eens uit en de Oliedruk staat ergens rond het midden dus dat lijkt me wel oke.
Ik zal het contactpennetje eens van de vlotter afhalen en deze tegen de massa houden, kijken wat er dan gebeurd.
btw: hoe meet ik de weerstand op de vlotter?
De Temp en Olie lijken normaal te reageren. De temp staat wel naar links maar slaat ook wel eens uit en de Oliedruk staat ergens rond het midden dus dat lijkt me wel oke.
Ik zal het contactpennetje eens van de vlotter afhalen en deze tegen de massa houden, kijken wat er dan gebeurd.
btw: hoe meet ik de weerstand op de vlotter?
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: RE: Re: Benzine meter Mustang 1966
Ohmmeter tussen massa en kabelaansluiting op de vlotter.PMoors schreef:Dank voor de reacties.
De Temp en Olie lijken normaal te reageren. De temp staat wel naar links maar slaat ook wel eens uit en de Oliedruk staat ergens rond het midden dus dat lijkt me wel oke.
Ik zal het contactpennetje eens van de vlotter afhalen en deze tegen de massa houden, kijken wat er dan gebeurd.
btw: hoe meet ik de weerstand op de vlotter?
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Benzine meter Mustang 1966
Dank voor de reacties. Ik heb de kabelaansluiting kortgesloten met de massa en dan werkt de benzine meter. Conclusie dat het dus toch aan de vlotter moet liggen. Kan ik mijn daar op richten.