Nieuw lid
Moderator: Shelby GT-H
Nieuw lid
Hallo allemaal!
Mijn naam is Esther, 26 jaar en nu (na lang dromen, sparen en veel regelen) sinds een maandje de zeer trotse eigenaar van een Mustang (6 cilinder) convertible uit 1966. Ik ben mezelf alles aan het aanleren dus zal zo nu en dan graag een beroep doen op jullie kennis en ervaring!
Half september mag hij naar de RDW voor de keuring, momenteel nog met Amerikaanse papieren. Gelukkig geeft mij dat even de tijd om een probleem met de carburateur (Holley 64-5152) te achterhalen en hopelijk op te lossen zonder hem geheel te vervangen (een tip die op bijna elk forum voorbij komt). Momenteel start hij goed maar na ongeveer 5 minuten begint het gepruttel en slaat hij af. Filter is schoon, bougies zien er nog redelijk uit maar ga ik dit weekend wel vervangen. Er zit helaas geen historie bij de auto dus ik heb geen idee wat de vorige eigenaar wel of niet gedaan heeft maar vanaf nu wordt alles bijgehouden! De sealed beams heb ik inmiddels vervangen voor EU gekeurde en ook de oranje lampjes zijn nu wit.
De tips die ik krijg voor de carburateur varieren van het hitteschild vervangen, schoonmaken, tot gewoon even goed afstellen waarbij vooral dat laatste me het meest waarschijnlijk lijkt gezien hij goed blijft lopen zodra ik het gasklepje op de carburateur omhoog gedrukt hou met mijn hand (zal vast een andere naam voor zijn, corrigeer me gerust!).
De handmatige choke lijkt op dit moment nog vrij weinig te doen maar hij heeft ook geen grote moeite met koud starten, vooral het blijven lopen is nu lastig als ik straks naar het keuringsstation moet rijden.
Mocht dit allemaal niet werken dan zal ik wel een nieuw topic openen met mijn hulpkreet
Groetjes, Esther.
Mijn naam is Esther, 26 jaar en nu (na lang dromen, sparen en veel regelen) sinds een maandje de zeer trotse eigenaar van een Mustang (6 cilinder) convertible uit 1966. Ik ben mezelf alles aan het aanleren dus zal zo nu en dan graag een beroep doen op jullie kennis en ervaring!
Half september mag hij naar de RDW voor de keuring, momenteel nog met Amerikaanse papieren. Gelukkig geeft mij dat even de tijd om een probleem met de carburateur (Holley 64-5152) te achterhalen en hopelijk op te lossen zonder hem geheel te vervangen (een tip die op bijna elk forum voorbij komt). Momenteel start hij goed maar na ongeveer 5 minuten begint het gepruttel en slaat hij af. Filter is schoon, bougies zien er nog redelijk uit maar ga ik dit weekend wel vervangen. Er zit helaas geen historie bij de auto dus ik heb geen idee wat de vorige eigenaar wel of niet gedaan heeft maar vanaf nu wordt alles bijgehouden! De sealed beams heb ik inmiddels vervangen voor EU gekeurde en ook de oranje lampjes zijn nu wit.
De tips die ik krijg voor de carburateur varieren van het hitteschild vervangen, schoonmaken, tot gewoon even goed afstellen waarbij vooral dat laatste me het meest waarschijnlijk lijkt gezien hij goed blijft lopen zodra ik het gasklepje op de carburateur omhoog gedrukt hou met mijn hand (zal vast een andere naam voor zijn, corrigeer me gerust!).
De handmatige choke lijkt op dit moment nog vrij weinig te doen maar hij heeft ook geen grote moeite met koud starten, vooral het blijven lopen is nu lastig als ik straks naar het keuringsstation moet rijden.
Mocht dit allemaal niet werken dan zal ik wel een nieuw topic openen met mijn hulpkreet
Groetjes, Esther.
Ford Mustang cabrio 6 cil. (1966)
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5531
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: Nieuw lid
Welkom op het forum.
Beginnen de problemen na 5 minuten stationair lopen ?
Wellicht is het de ontluchting van de benzinetank, zodat ie vacuum trekt ?
Geeft de benzinepomp wel genoeg druk ?
Beginnen de problemen na 5 minuten stationair lopen ?
Wellicht is het de ontluchting van de benzinetank, zodat ie vacuum trekt ?
Geeft de benzinepomp wel genoeg druk ?
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: Nieuw lid
welkom, en mooie keuzem
Als je het bovenste "gas klep" open houdt bedoel je dan niet de choke klep? Heeft deze carb een handbediende of een automatische choke.
Misschien is een foto handig van welk klepje je open houdt.
grtz en veel plezier met de mustang
Als je het bovenste "gas klep" open houdt bedoel je dan niet de choke klep? Heeft deze carb een handbediende of een automatische choke.
Misschien is een foto handig van welk klepje je open houdt.
grtz en veel plezier met de mustang
Re: Nieuw lid
Yup, ik denk dat zwaardvis het bij het rechte eind heeft, de choke klep smoort de venturies.
Choke eerst maar eens (laten?) nakijken.
Wellicht is het een handchoke en is simpelweg de "kabel" los of niet juist bevestigd.
Michel.
Choke eerst maar eens (laten?) nakijken.
Wellicht is het een handchoke en is simpelweg de "kabel" los of niet juist bevestigd.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: Nieuw lid
Welkom op het forum, en gefeliciteerd met de aanschaf. Veel veilige en leuke mijlen/kilometers toegewenst
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Re: Nieuw lid
Is het geen automatische choke waarmee je tijdens het warm draaien van de motor een paar keer het gaspedaal moet "blippen" om hem te resetten?
Aangaande de handchoke: je zult niet de eerste zijn die de knop voor het open van het linker ventilatiekanaal aanziet voor de chokeknop.
Aangaande de handchoke: je zult niet de eerste zijn die de knop voor het open van het linker ventilatiekanaal aanziet voor de chokeknop.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Re: Nieuw lid
Welkom op het forum en gefeliciteerd met je Mustang!
Alvast veel rijplezier gewenst!
Alvast veel rijplezier gewenst!
- DanielSmit
- Berichten: 728
- Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
- Locatie: Zuid Holland
Re: Nieuw lid
Welkom hier en veel succes met het in orde krijgen voor de RDW. En daarna veel plezier en vele veilige kilometers/miles gewenst
Gewoon omdat het kan :)
Re: Nieuw lid
Hoi Esther.
Je schrijft dat de filter schoon is.
Ik zou er toch eens een nieuwe opzetten, kost niet veel en snel gebeurt.
Succes.
Groetend.
Je schrijft dat de filter schoon is.
Ik zou er toch eens een nieuwe opzetten, kost niet veel en snel gebeurt.
Succes.
Groetend.
1968 GT Fastback 302 J code