Restaurateur in spé!

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Jellekuip
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 27 aug, 2017 19:29

Restaurateur in spé!

Bericht door Jellekuip »

Hallo allemaal,

Ik ben Jelle, 20 jaar oud en sinds vandaag lid van dit Forum. Uiteraard met een reden! En naar mijn mening een onwijs toffe reden. Mijn vader en ik zijn van plan om een oude Mustang te restaureren. Om deze reden heb ik mij dan ook aangemeld bij dit forum, omdat ik hier onwijs veel informatie vandaan kan halen en volgens mij ook erg veel goede tips kan krijgen!

Wij zijn de afgelopen weken aan het zoeken naar een Mustang die gebouwd is in de jaren 1965 t/m 1970 (verrassend he :wink: ) Ik ben zelf erg fan van de Mustang Mach 1 uit 1969, zoals vele anderen op dit forum dit waarschijnlijk ook zullen zijn. Ik heb helaas al ondervonden dat het zeer lastig is om deze in handen te krijgen in Nederland en omstreken. Wij hebben ook weinig ervaring met het restaureren van auto's, maar hebben gelukkig wel een vriend die zelf een garage heeft en dit soort klussen ook vaker doet! Hij wil ons gelukkig ook helpen bij ons restauratie-avontuur.

Graag zou ik aan de ervaren restaurateurs op dit forum willen vragen, wat de do's en dont's zijn. Zijn er bijvoorbeeld bepaalde modellen die ik echt niet moet kopen om te restaureren, omdat er bijvoorbeeld weinig onderdelen voor te vinden zijn in Nederland en omstreken. Alle tips zijn welkom in onze zoektocht naar een mooie Mustang! Als jullie nog tips hebben voor bijvoorbeeld sites waar ik op moet kijken (op marktplaats, autoscouts en dat soort sites uitgezonderd) om mooie modellen te vinden die gerestaureerd kunnen worden, hoor ik dit ook graag.

Alvast bedankt!!
Jelle
Laatst gewijzigd door Jellekuip op zo 27 aug, 2017 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5305
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Restaureer in spé!

Bericht door Neko- »

In ieder geval welkom op het forum, en succes met de zoektocht naar een goede basis voor jullie project. Ik kan jullie er niet mee helpen qua kennis en kunde, maar er zijn een aantal mensen hier die daar absoluut meer over kunnen zeggen.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Jellekuip
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 27 aug, 2017 19:29

Re: Restaureer in spé!

Bericht door Jellekuip »

Neko- schreef:In ieder geval welkom op het forum, en succes met de zoektocht naar een goede basis voor jullie project. Ik kan jullie er niet mee helpen qua kennis en kunde, maar er zijn een aantal mensen hier die daar absoluut meer over kunnen zeggen.

Dankjewel! En dat is goed om te horen! :)
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: Restaurateur in spé!

Bericht door DanielSmit »

Welkom Jelle en succes met het komende project en de zoektocht hier naar. Zoals Neko al aangeeft zullen er genoeg zijn die precies weten waar je moet zoeken.
Gewoon omdat het kan :)
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Restaurateur in spé!

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Welkom op het forum en succes met de zoektocht.

Wel belangrijk: kies voor jezelf het bouwjaar en model wat je mooi vind en richt je daarop.
Er zitten nogal wat uiterlijke verschillen tussen de bouwjaren 1964-1970.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Restaurateur in spé!

Bericht door Swordfish79 »

Succes met de zoektocht en leuke klus. Onderdelen is niet zo'n probleem. Er is een heel groot aanbod in reproductie materiaal (kwaliteit is dan weer een ander ding ;-))

Misschien handig om te vermelden uit welke regio je komt zodat je misschien bij mensen langs kan die of bezig zijn of al klaar met een restauratie.

succes
Jellekuip
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 27 aug, 2017 19:29

Re: Restaurateur in spé!

Bericht door Jellekuip »

1970TwisterSpecial schreef:Welkom op het forum en succes met de zoektocht.

Wel belangrijk: kies voor jezelf het bouwjaar en model wat je mooi vind en richt je daarop.
Er zitten nogal wat uiterlijke verschillen tussen de bouwjaren 1964-1970.
Dankjewel!
En dat klopt inderdaad! Wij zijn op zoek naar een fastback model. Het liefst een uit 1970 of 1969, maar het liefst zouden wij een Mach 1 uit 1969 willen, om deze te restaureren.
Jellekuip
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 27 aug, 2017 19:29

Re: Restaurateur in spé!

Bericht door Jellekuip »

Swordfish79 schreef:Succes met de zoektocht en leuke klus. Onderdelen is niet zo'n probleem. Er is een heel groot aanbod in reproductie materiaal (kwaliteit is dan weer een ander ding ;-))

Misschien handig om te vermelden uit welke regio je komt zodat je misschien bij mensen langs kan die of bezig zijn of al klaar met een restauratie.

succes
Dankjewel! Dat is goed om te horen. Ik woon op het moment zelf in Zeeland, regio Walcheren, er rijdt af en toe met mooi weer een erg mooie zwarte Mustang Fastback uit (volgens mij) 1967 rond over de boulevard in Vlissingen, wie weet zit de eigenaar ook op dit forum, zou tof zijn. Ik kom zelf regelmatig buiten Zeeland en dan vooral Regio Den Haag, dus als daar ervaren restaurateurs zitten lijkt het me ook erg leuk om daar eens een kijkje te nemen!
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Restaurateur in spé!

Bericht door 1967coupe »

Welkom,

inderdaad eerst kijken wat je precies wil.
Onderdelen (vaak repro) zijn er zat te vinden, in binnen en buitenland.
Hou rekening met tegenvallers. Roest bijvoorbeeld wat je zo niet ziet maar tevoorschijn komt als je bezig bent.
Zorg ervoor als je een import koopt dat de juiste papieren erbij zitten.
Altijd handig om iemand mee te nemen die dit soort auto's kent. En kijk met gezond verstand laat je niet teveel leiden door enthousiasme.

Tip, als je wel eens in Den Haag komt ga dan eens op de zaterdagavond naar de meeting van de SNC. Daar staat vaak een groepje mustangs bij elkaar. Die weten er wel wat van.

Succes
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
willem_nog_niks
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29

Re: Restaurateur in spé!

Bericht door willem_nog_niks »

Hallo Jelle
Ik had je een PB gestuurd. Maar ik was nog een en ander vergeten.
De prijs van een Mustang (project) hangt af van een aantal factoren.
Met name bodytype, motorblok, aandrijving en opties.
Als je een Mustang op het oog hebt kun je vragen naar het VIN nummer en de dataplate.
Op internet staan een paar online decoders; even googlen ;) .
Aan de hand van het VIN nummer kun je onder andere achterhalen wat het originele motorblok is.
Het gebeurt wel eens dat de originele 6 cilinder wordt vervangen door een V8.
Van de code op de dataplate is onder andere te herleiden wat de originele kleuren zijn, wat voor versnellingsbak er origineel in ligt enz.
Mocht ik nog iets verzinnen hoor je het wel.
Oh ja. Je bent niet de eerste die een dergelijk topic start. Ik zou op het forum even zoeken naar aankooptips.
Mochten er vragen zijn stel ze gerust.
Veel succes.
Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”