Nieuw, maar met een maar

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Citroen
Berichten: 13
Lid geworden op: do 21 sep, 2017 20:06
Locatie: Groningen

Nieuw, maar met een maar

Bericht door Citroen »

Mustangs vind ik geweldige wagens en momenteel bezit ik er ook eentje maar met een heel ander doel.
Ik wil een HotRod bouwen en de techniek gaat dus uit deze 1979 Mustang komen. Technisch blijf ik dus met de Mustang verbonden, vandaar deze aanmelding.
De basiswagen zal hoogstwaarschijnlijk een Citroën C4 pickup zijn uit 1932. Die heb ik gekocht onder voorbehoud van het krijgen van een kenteken.

Afbeelding
Momenteel diverse Mustang III delen op marktplaats: https://www.marktplaats.nl/verkopers/10649792.html
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Nieuw, maar met een maar

Bericht door edgar »

Ik ben heel benieuwd.

Een vraag komt bij mij op: verwacht je geen problemen bij de rdw?
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
Citroen
Berichten: 13
Lid geworden op: do 21 sep, 2017 20:06
Locatie: Groningen

Re: Nieuw, maar met een maar

Bericht door Citroen »

Jawel, maar ik probeer mij zo goed mogelijk voor te bereiden.
Je mag 1/3 van een auto wijzigen, Aandrijflijn, chassis of carrosserie. Ik ga dus voor de aandrijflijn.
Momenteel diverse Mustang III delen op marktplaats: https://www.marktplaats.nl/verkopers/10649792.html
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Nieuw, maar met een maar

Bericht door Gearz »

Je zal toch echt ook het chassis moeten veranderen,verlassen, boxen, etc. , daarnaast achteras vervangen, draagarmen, remmen etc. al met al toch niet echt eenvoudig.
Veel succes, vergeet vooral geen foto update te geven zo af en toe.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Citroen
Berichten: 13
Lid geworden op: do 21 sep, 2017 20:06
Locatie: Groningen

Re: Nieuw, maar met een maar

Bericht door Citroen »

Achteras e.d. gaat mee van de Mustang en wat nodig is aan aanpassingen voor de nieuwe aandrijflijn staat men toe. Boxen en andere extra aanpassingen zal ik pas doen nadat de V8 op kenteken staat. Voordat het zover is wil ik de auto eerst zoals hij nu is op kenteken krijgen, dat is stap 1.

Dit is de basis auto.
Afbeelding
Momenteel diverse Mustang III delen op marktplaats: https://www.marktplaats.nl/verkopers/10649792.html
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuw, maar met een maar

Bericht door Mack »

Ik ben totaal niet tegen het idee van hotrods, maar het lijkt me op basis van de foto's dat beide auto's in goede / redelijke staat zijn. Is het dan niet zonde beide af te breken om er een hotrod van te maken?

Het lijkt me dat er in Franrijk nog genoeg oude pickups in slechtere staat liggen, en (goede) 5.0-blokken uit roestigere Mustangs om een hotrod van te maken. Zeker de Citroën moet al eens naar deze staat gerestaureerd zijn.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Citroen
Berichten: 13
Lid geworden op: do 21 sep, 2017 20:06
Locatie: Groningen

Re: Nieuw, maar met een maar

Bericht door Citroen »

Alles heeft voor en nadelen. :D
Beide wagens heb ik niet duur, dat scheelt al.
De mustang is best redelijk maar om die weer helemaal mooi te maken moet er wel veel geld in. De animo was daarvoor niet groot vandaar dat ik hem niet duur kon kopen. En nu heb ik de hele aandrijflijn en remmen enz. en ik weet hoe hij loopt, koop je losse spullen moet je maar zien hoe dat is.

Roestige Citroëns uit Frankrijk kosten inclusief halen niet veel minder dan deze. Deze is gerestaureerd maar nooit op kenteken gezet. Dat is uitdaging één aangezien er geen papieren bij zijn. Maar dat kan wel met een rijdend voertuig en daarna kan ik de aandrijflijn ook nog eens verkopen.
Mocht de RDW keuring geen kenteken opleveren gaat de koop niet door, die afspraak heb ik kunnen maken. (er zijn wat puntjes; body, chassis en motor horen niet origineel bij elkaar)
Haal je een roestige uit Frankrijk met er veel meer gerestaureerd worden en meestal missen de papieren ook, eerst origineel keuren is er dan zeker niet bij.

Overigens de Mustang kan niet meer terug, ik heb hem al deels uit elkaar en de deuren en achterklep zijn al bij iemand die ik dat beloofd had. De rest van de plaatwerk e.d. probeer ik te verkopen.
Momenteel diverse Mustang III delen op marktplaats: https://www.marktplaats.nl/verkopers/10649792.html
Gebruikersavatar
Cobretti
Berichten: 349
Lid geworden op: zo 03 sep, 2017 09:33
Locatie: Gent

Re: Nieuw, maar met een maar

Bericht door Cobretti »

Sounds like a plan / challenge :up:
Welkom en succes !
C. 8)
Gebruikersavatar
Citroen
Berichten: 13
Lid geworden op: do 21 sep, 2017 20:06
Locatie: Groningen

Re: Nieuw, maar met een maar

Bericht door Citroen »

Dank!
Intussen is de Mustang grotendeels ontdaan van de losse verkoopbare onderdelen. Voor het aanbieden eens de forum regels gelezen, en tot mijn schrik moet je 3 maand wachten alvorens iets te mogen aanbieden? :(
Heel jammer, hier zijn de delen op zijn plaats, dan maar alleen marktplaats...

Afbeelding
Momenteel diverse Mustang III delen op marktplaats: https://www.marktplaats.nl/verkopers/10649792.html
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Nieuw, maar met een maar

Bericht door grandmaster n »

Wat heb je allemaal in de aanbieding?
Ook de TRX-banden?

gr
Gebruikersavatar
willem_nog_niks
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29

Re: Nieuw, maar met een maar

Bericht door willem_nog_niks »

Hallo Citroen
Om te beginnen: prachtige avatar ;) :ok: en welkom op het forum.
Klinkt idd als een uitdaging.
Als purist vind ik het jammer om zo'n mooie oude pickup te verzagen, maar ik heb wel bewondering voor je plannen.
Als het doorgaat ben ik dan ook heel erg benieuwd naar het eindresultaat.
Je toekomstige topic ga ik zeker volgen ;) .
In ieder geval veel succes en houd ons op de hoogte.
Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: Nieuw, maar met een maar

Bericht door DanielSmit »

Welkom, flinke plannen. Veel succes met dit indrukwekkende project en hou ons op de hoogte
Gewoon omdat het kan :)
Gebruikersavatar
Citroen
Berichten: 13
Lid geworden op: do 21 sep, 2017 20:06
Locatie: Groningen

Re: Nieuw, maar met een maar

Bericht door Citroen »

Dank voor alle interesse!
Zodra de Citroën op kenteken staat kan ik los en zal ik er een topic over maken.

Ik hou over de carrosserie delen en interieur. Deuren en achterklep ben ik al kwijt.
Subframe, achteras, stuurinrichting, alle motor delen enz. bewaar ik. Er zitten twee TRX velgen onder en twee stalen. Zijn de TRX zeldzaam?
Ik wil sowieso eerst 4 velgen houden maar staal of deze alu maakt mij niet uit.
Momenteel diverse Mustang III delen op marktplaats: https://www.marktplaats.nl/verkopers/10649792.html
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Nieuw, maar met een maar

Bericht door grandmaster n »

TRX banden zijn duur, TRX velgen dus niet want dure banden.
Wat voor interieur zit erin?

gr
Gebruikersavatar
Citroen
Berichten: 13
Lid geworden op: do 21 sep, 2017 20:06
Locatie: Groningen

Re: Nieuw, maar met een maar

Bericht door Citroen »

Aha, gaat echt om de banden. Ik heb er eens even op gezocht, metrische diameter maat. Maar ze zijn en beetje droog met scheuren, of daar iemand nog wat aan heeft? Maar als iemand ze heel graag wil, kom maar wisselen met twee stalen velgen met band. Ik kan de volgende keer wel even een paar fotootjes nemen.
Interieur: bruin plastic met best nog nette beige stof stoelen. (ik denk dat de stoelen en bank eens gewisseld is?)
Momenteel diverse Mustang III delen op marktplaats: https://www.marktplaats.nl/verkopers/10649792.html
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”