Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
zkhtim
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 22 nov, 2017 22:45

Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door zkhtim »

Beste allemaal :up:

Na maanden twijfelen is de keuze uiteindelijk toch gevallen op een Mustang, dus kom ik mijzelf en de auto even netjes voorstellen. Een heel verhaal, dus zet je schrap :wink:

Ik ben een jonge (32) en met vlagen succesvolle ondernemer(32), die een grote passie heeft voor auto's. In de afgelopen 10 jaar heb ik dan ook best een mooi lijstje auto's opgebouwd, al zeg ik het zelf, namelijk; BMW M5 e61, Alpina D3 biturbo, BMW M3 e93, Alpina D5 biturbo en als laatste een BMW m6 gran coupe. Kortom voor vele hier misschien heiligschennis al dat duitse spul, maar ik zal er eerlijk in zijn..... ik was tot op heden een BMW fan in hart en nieren.
Enkel was ik maar na al dit moois eigenlijk helemaal uitgekeken bij BMW en tevens moet ik ook stellen dat ik het verbranden van vele duizenden euro's aan onderhoud, ombouw en trackdays, mij ook wel een beetje weerhouden van een nog kostbaardere auto dan de M6. Deze heb ik vorig jaar in Zwitserland namelijk total loss gereden en dat heeft me een fortuin gekost aangezien de verzekering niet uitkeerde. :(

In tegenstelling tot vele hier waarschijnlijk, is het juist mijn partner geweest die van kinds af aan al ontzettend fan is van Mustang. Zij heeft me er dan ook toe overgehaald om eens te gaan rijden met een prachtig exemplaar die juli dit jaar te koop stond bij de Ford dealer in Utrecht. Eerlijk gezegd was ik na 10 min proefrijden eigenlijk al om. Ten eerste, de auto rijdt ontzettend fijn, maar ook was het voor mij een complete verassing dat de auto zo compleet was in opties en afwerking. Ik had zelf nog de achterhaalde gedachten, dat een amerikaan niets meer dan plastic zou zijn en het rijgedrag te vergelijken zou zijn met een vrachtwagen. I know, hoe durf ik zo kortzichtig te zijn....
Hetgeen mij dus zo ontzettend enthousiast maakte, was dat de auto dus propvol met opties zat, het interieur er naar mijn mening ontzettend sportief uitziet en het rij/weggedrag dat ook is. Kortom een auto waar het je aan niks ontbreekt en je veel lol in kan hebben en dat voor een fractie van de nieuwprijs.
Er was alleen 1 MAAR.... Namelijk feit dat we alle twee zweren bij een automaat en die optie is nagenoeg niet verkrijgbaar op een gebruikt exemplaar en ook hebben we nog getwijfeld om een nieuw exemplaar te komen, maar dat is helemaal van de gekken. Niet dat ik het niet kan betalen, maar ik gun het de fiscus gewoonweg niet!

Kortom, vanaf hier werd duidelijk dat de jacht geopend was naar een exemplaar die beschikt over een automaat en zoveel als mogelijk opties. :smt024

Eind november eindelijk een exemplaar gevonden in de particuliere markt, die aan alle verwachtingen voldeed. Een prachtige ecoboost met bijna alle denkbare opties die we op ons lijstje hadden staan, zoals memory seats, adaptive cruise control, navigatie, getinte ramen, 20 inch velgen etc etc..... Op de dag dat de advertentie online kwam, hebben we direct gebeld en een half uur later zaten we in de auto onderweg naar de aanbieder. Hier aangekomen om 22.00 uur :oops: direct een proefrit gemaakt en nog geen half uur later besloten dat we de auto zouden kopen, mits de auto door een aankoopkeuring heen zou komen. 2 dagen later de aankoopkeuring laten verrichten en op enkele opmerkingen na, was de deal gesloten.
Op 22 november werden we dus officieel eigenaar van de Mustang :bash:

Maaaaaaaar..... op 28 nov stond onze 14 daagse vakantie al gepland en was werk de absolute prioriteit, dus in de tussenliggende tijd hebben we er nog geen 200km mee kunnen rijden. Aangezien de auto toch stil zou staan hebben we besloten dat het een goed moment was om de auto bij eastcorner car cleaning in Huizen neer te zetten voor een complete detailing en Swissvax behandeling. Op 15 december hebben we de auto weer opgehaald en ik kan niet anders zeggen dan dat we heel erg tevreden zijn. Durf bijna te stellen dat de auto mooier is dan deze fabrieksaf wordt afgeleverd.

Afgelopen weekend heb ik dan ook direct nog 500km gereden, maar van echt goede foto's is het nog niet gekomen, dus deze houden jullie tegoed!

In de aanloop van de deze koop, was ik al passief gebruiker van het forum en zodoende was ik in contact gekomen met Hennie van Lek. Hij heeft mij ontzettend goed en vriendelijk geholpen met een aantal vraagstukken die ik had. In eerste instantie wist ik als leek in USA cars niet dat hij ook onderdelen leverden, maar uit de gesprekken bleek dit al snel, dus heb ik direct een nieuwe uitlaat besteld, namelijk de Ford Performance uitlaat van Borla met quad tips en diffuser. Als het goed is komt deze van de week binnen en gaat de montage volgende week of de eerste week van januari plaats vinden. Ik kan niet wachten op de soundtrack, want om eerlijk te zijn, is dat eigenlijk mijn enige teleurstelling aan deze auto. En natuurlijk mag ik het niet vergelijken met de voorgaande auto's, maar een auto van dit kaliber had naar mijn mening toch echt wel even iets beter uit de verf kunnen komen op dit gebied, zelfs voor een 4 cilinder. :smt020

Afbeelding
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door DanielSmit »

Welkom, mooie wagen. Veel veilige kms gewenst
Gewoon omdat het kan :)
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door Mack »

Welkom! Is dit een EU- of US-spec-model? Ik zie wel kleine kentekenplaten maar geen vents in de motorkap.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1527
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door grandmaster n »

Mooi verhaal!!
Welkom in de wereld van de amerikaanse auto's .
Geniet ervan!

gr
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door Eric »

Mack schreef: di 19 dec, 2017 16:53 Welkom! Is dit een EU- of US-spec-model? Ik zie wel kleine kentekenplaten maar geen vents in de motorkap.
Het is een US spec exemplaar, vandaar ook de rode achterlichten, werkende tribar dagrijverlichting, de 20" velgen af fabriek en de aanwezigheid van adaptive cruise control. Allemaal zaken die op de EU spec niet leverbaar waren. Vanaf de 2018 facelift overigens wel, behalve de achterlichten en de velgen. De hood vents zaten pre-facelift alleen op de Amerikaanse GT modellen.

Welkom trouwens! Nette auto, ben jaloers op de automaat :P
Gebruikersavatar
zkhtim
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 22 nov, 2017 22:45

Re: Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door zkhtim »

Bedankt voor de leuke reacties! Zal spoedig even wat fotomateriaal plaatsen, maar dat doe ik na de uitlaat conversie, wel zo leuk denk ik.

Inmiddels zelf al uitgevogeld dat het om één US model gaat zie ik. Had het zelf echt alleen aan de verlichting en het logo aan de achterzijde gezien, begreep later inderdaad pas dat de opties ook enkel US zijn, alhoewel je dat ook maar heel weinig ziet daar. Adaptieve cruisecontrol werkt echt fantastisch, had ik helemaal niet verwacht om eerlijk te zijn.
Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door RedGt »

Mooie Mustang met een geweldige kleur :smt025

Gr, RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door Mack »

Eric schreef: di 19 dec, 2017 18:46 vandaar ook de rode achterlichten, werkende tribar dagrijverlichting, de 20" velgen af fabriek en de aanwezigheid van adaptive cruise control.
Dat kan ik toch niet zien op die ene foto :twisted:

:mrgreen:
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door Eric »

Mack schreef: di 19 dec, 2017 19:31Dat kan ik toch niet zien op die ene foto :twisted:
Voila

Afbeelding
Gebruikersavatar
zkhtim
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 22 nov, 2017 22:45

Re: Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door zkhtim »

Haha het moet niet gekker worden :mrgreen:
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Welkom op het forum, en gefelciteerd met de aanschaf van de bolide
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door hoogie35 »

woow, toffe bolide. Veel plezier ermee
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door Mack »

Eric schreef: di 19 dec, 2017 19:33
Mack schreef: di 19 dec, 2017 19:31Dat kan ik toch niet zien op die ene foto :twisted:
Voila

Afbeelding
Jij speelt vals :roll:
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door Eric »

Mack schreef: di 19 dec, 2017 21:47 Jij speelt vals :roll:
Heheh ik had het niet eens in de gaten :mrgreen: Ken de auto uit mijn fotoarchief, vandaar.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Helemaal tevreden met aanschaf: Mustang Ecoboost

Bericht door saf1908 »

Mooie auto en welkom op het forum! Die velgen en kleur staan hem erg goed.

Ik mis de huurauto van mijn vakantie in Amerika meteen weer!

Wat vind je van het vermogen van de Ecoboost, als je van een M6 vandaan komt?
1966 Mustang Fastback
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”