Hallo allemaal!

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Daafsch
Berichten: 2
Lid geworden op: za 26 mar, 2016 11:54

Hallo allemaal!

Bericht door Daafsch »

Na 2 jaar geregistreerd zijn op dit forum stel ik me toch maar even voor... :lol:
Ik ben David, 22 jaar oud en woonachtig in Alphen a/d Rijn en kijk met een schuin oog naar een Mustang SN-95 Als hobbyauto. Het liefst van 94 tot 98. Het heeft geen haast maar wil er in de toekomst zeker een bezitten! Het liefst een 3.8 V6 automaat.

Ben zelf niet handig maar hoop het door de Mustang toch wel een beetje te worden.... 8)

Meteen maar een vraagje: op dit forum staat een hoop over de importeur van de SN-95: Hessing. Wat ik alleen niet begrijp, sommige Mustangs die worden aangeboden hebben een logische KM-stand, sommige Mustangs zijn geïmporteerd dus hebben niet een logische KM-stand, en sommige Mustangs hebben als oordeel: 'Dit voertuig heeft een teller die niet tot 999.999 telt of de teller heeft de maximale tellerstand bereikt en is daarna weer teruggesprongen naar nul.' Hoe zit dit precies?

Alvast dank voor de moeite en advies!
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Mack »

Welkom en goede keuze :mrgreen:

Hessing heeft inderdaad een hele groep 1995 Mustangs geimporteerd. Dit zijn allemaal V8 cabrio's en V6 coupés, allemaal laser red, deep forest green of zwart. Dit zijn allemaal Canadese auto's, dus met kilometerteller.

Als ik het kenteken van mijn oude Hessing V6 opzoek, staat er inderdaad:
Dit voertuig heeft een teller die niet tot 999.999 telt of de teller heeft de maximale tellerstand bereikt en is daarna weer teruggesprongen naar nul. Hierdoor komt de tellerstand op de teller mogelijk niet overeen met het aantal kilometers/mijlen dat het voertuig daadwerkelijk gereden heeft. Om die reden geeft de RDW geen oordeel over de reeks tellerstanden van dit voertuig.

Geen idee hoe dat precies zit.

Maar er zijn ook SN95's die niet bij die groep Hessing auto's horen. Deze zijn vaak te herkennen door mijlentellers, staande achterlichten, andere kleuren en uitvoeringen dan hierboven genoemd.

Staar je echter niet blind op kilometerstand: die gietijzeren blokken zijn gemaakt om vele tonnen kilometers te rijden. Het valt of staat met hoe onderhoud is geweest. Vaak kun je uit de staat van de rest van de auto veel afleiden.

Veel auto's zijn hier bekend, dus als je een leuke op het oog hebt dan kun je het hier laten weten. We kunnen er dan vast iets over zeggen.

Succes met de zoektocht!
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Mack »

Bij mijn huidige auto zegt RDW overigens dit:
De RDW geeft geen oordeel over de reeks tellerstanden van dit voertuig. Dit kan twee oorzaken hebben: dit voertuig is buiten Nederland geregistreerd geweest, of aan dit voertuig is iets gewijzigd waardoor het een ander kenteken heeft gekregen.

Ik ben de enige eigenaar in NL van deze auto, hiervoor reed hij in Amerika. Hij is dus in het buitenland geregistreerd geweest.

Ik neem aan dat dit de standaard tekst is van een auto die niet als nieuwe auto is geïmporteerd.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Eric »

Mack schreef: do 12 apr, 2018 12:16 Ik neem aan dat dit de standaard tekst is van een auto die niet als nieuwe auto is geïmporteerd.
Correct
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Hallo allemaal!

Bericht door 1967coupe »

Welkom,

goede keuze :v:
Maat van me heeft er nog een stel, mail me maar even bij interesse.
info@uscargifts.nl

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
SanQ
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 23 mei, 2014 09:21
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Hallo allemaal!

Bericht door SanQ »

Hoi mede Alphenaar ☺

Er zijn nooit genoeg Mustangs in het dorp hier !!!!!
Dus koop er maar snel 1 :lol: :lol: :lol: :lol:

Gr. Rene
Ticking away the moments that make up a dull day......
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5304
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Neko- »

Succes met de zoektocht naar een passende pony :)
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: Hallo allemaal!

Bericht door DanielSmit »

Welkom, succes met de zoektocht
Gewoon omdat het kan :)
Daafsch
Berichten: 2
Lid geworden op: za 26 mar, 2016 11:54

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Daafsch »

Dank voor alle reacties. Leuk zo'n warm welkom!

Vrijdag bij deze Mustang gekeken: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/for ... ousPage=lr

Ik wilde even kijken hoe deze auto er in het echt uit zag, en ik kan je vertellen dat dit exemplaar er prachtig bij staat. Paar plekjes op de bumper, verder staat hij goed in de lak. Ook het interieur zag er erg netjes uit. Motor liep prachtig.

Ik weet nu in ieder geval waarvoor ik ga sparen!!
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: Hallo allemaal!

Bericht door DanielSmit »

Ga je straks geen spijt van krijgen in ieder geval :wink:
Gewoon omdat het kan :)
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”