Hallo Mustang Lovers

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
claeserik
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 24 apr, 2016 11:07
Locatie: moorslede

Hallo Mustang Lovers

Bericht door claeserik »

:D :D
Beste liefhebbers

ik heb reeds 2 jaar een mooie Ford Mustang Cabrio 1966 289ci, Die heb ik gekocht in Frankrijk en volledig gerestaureerd in USA bij Smiddt motors in New Jersey.
Ik heb enkele kleine probleempjes, als het warm is +-30° zal de motor na 30min, sputteren en tenslotte uitvallen, leuk hoor als je op autostrade rijdt!!!! na 20min te laten afkoelen lukt het weer de motor te starten.
de een zegt dat het de benzine is, de andere de ontsteking, te warm worden etc....

Toen ik naar in meeting in Doornik reed was het weer van dat, ik stond op pechstrook om auto te laten afkoelen toen er plots een Ford break uit de jaren 70 stopte om mij te helpen, ik kwam te weten dat het een Mustang specialist was Emiel de Weerdt uit Hulshout van AVC american Vintage cars.

Hij vertelde me dat de wagen idd warm werd en de bobijn die op de motorblok was gemonteerd beter aan de zijkant van de motor moet dan krijgt deze niet zo warm, ook dat een extra elektrisch schroef een extra troef zou kunnen zijn.

Kunnen jullie dit bevestigen?
Ik zit ook met trommelremmen en zou graag naar schijfremmen gaan, hebben jullie een aanbeveling hiervoor.

MVG
Claes Erik
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Hallo Mustang Lovers

Bericht door Gearz »

Wellicht dat deze sowieso aan vervaging toe is, dit zijn inderdaad de klassieke symptomen van een defect gaande bobine (bobijn).
Als het een brandstof gerelateerd probleem zou zijn (kokende benzine in carb of leiding) dan doet zich dat meestal juist voor nadat de auto even stil gestaan heeft en niet op de snelweg.

Michel
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Hallo Mustang Lovers

Bericht door Big_fun_58 »

Verzetten (of een extra "schroef" (koelvin?) :mrgreen: ) is een symptoonbestrijding, geen oplossing voor het probleem lijkt mij...
Als je onsteking nog redelijk origineel is, meet dan even het voltage op de bobine als je motor loopt. Als ik het goed heb dan hoort dat 9 Volt te zijn (er komt alleen kortstondig 12 Volt op te staan tijdens het "starten" (rondraaien startmotor)). Als er constant 12 Volt op staat of als er een verkeerde bobine is gemonteerd (bijv een moderne lage weerstand versie) dan kan de bobine ook te warm worden (ongeacht hij bovenop of vooraan zit).
Succes!
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5306
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Hallo Mustang Lovers

Bericht door Neko- »

In ieder geval welkom op het forum. Ik kan je helaas weinig tot niets vertellen over je technische problemen, dus dat laat ik graag over aan hen die daar meer verstand van hebben :)
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
DanielSmit
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
Locatie: Zuid Holland

Re: Hallo Mustang Lovers

Bericht door DanielSmit »

Welkom hier, hopelijk kun je de problemen tackelen en daarna lekker genieten van de pony
Gewoon omdat het kan :)
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”