Gezocht Mustang 1965 - 1966 coupe

Plaats wat je te koop hebt of zoekt.......

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
symtom
Berichten: 1
Lid geworden op: di 10 jun, 2014 10:55

Gezocht Mustang 1965 - 1966 coupe

Bericht door symtom »

Hallo allemaal.

Ik ben een tijd bezig geweest met het zoeken naar een mooie Mustang coupe 289.
Feitelijk na lang zoeken een gevonden in Nederland zelfs, echter toen toch gekozen om het geld aan een verbouwing te besteden....
Het v8 gevoel kriebelt nog steeds en daarom toch nu weer aan het rond kijken.
Er staan er links en rechts een paar te koop op de moment, maar de voorkeur gaat uit naar een auto van een mede liefhebber dan van een handelaar.
Budget ergens tussen de 17.000 en 20.000 euro.

A of C code coupe, liefst met pony deluxe interieur, bij voorkeur 1966 dan. ( dus met hout inleg teller en dashboard kastje en de houten inleg bij deurgrepen binnenzijde. Eventueel met oem airco en voorkeur voor een automaat EN stuurbekrachtiging is een must.
Geen rood geen geel, liefst wit, zwart, blauw, groen, grijs etc.
Geen project waar nog van alles aan gelast moet worden. Geen slecht Amerikaans spuitwerk. iets van werk geen probleem maar geen bouwpakket.
Motorisch maakt het niet zoveel uit, 289 302 motor etc, geen 6 cil ! ook geen 6 cil omgebouwd naar v8.

Ik heb er destijds een stuk of 12 bekeken ook in de USA ( via een kennis daar ) maar zelfs daar was het merendeel gewoon slecht.
Uiteindelijk dus een gevonden in NL, welke inmiddels in België rondrijd. ( en niet te koop is op het moment ) maar dus niet gekocht. ( spijt ! )

Ik hoor graag of iemand iets heeft of weet te staan,

Groeten Tom.
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Gezocht Mustang 1965 - 1966 coupe

Bericht door Swordfish79 »

Tom, Welkom.

Misschien deze mustang iets https://link.marktplaats.nl/m1196354002 al is het wel bordeaux rood. Maar met airco, pony interieur, styled steel wheels en powersteering. En gescheiden en bekrachtigd rem systeem

Ik ken deze auto aangezien die van een plaats genoot van mij is geweest.
ToonD
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 30 sep, 2016 14:56

Re: Gezocht Mustang 1965 - 1966 coupe

Bericht door ToonD »

Als ik je bericht samenvat zoek je eigenlijk een perfect gerestaureerde Mustang. Ikzelf heb vorig jaar lange tijd rondgekeken en er was weinig dat me aanstond. Het lakwerk is bij 90% van alles wat je gaat bekijken ronduit slecht, de helft heeft rotte vloerpanelen, cowl vent, roest in de deuren (wat de mijne trouwens ook lichtjes vertoont), een dikke laag plamuur erop...
Als je eentje wil die goed in orde is en alles heeft wat jij beschrijft denk ik toch dat je vlug aan de 25.000 euro gaat zitten. Ik deel gewoon even m'n mening ;) Mustang & co in Saintes (Brussel) verkoopt volgens mij heel eerlijke mustangs. Zij zijn ook de enigen die 1 jaar garantie geven, misschien hebben zij wel iets staan...
In elk geval, succes!
Plaats reactie

Terug naar “Mustang & US Ford of daaraan gerelateerd”