Gevraagd: bouten en ringen voor heupgordels '68
Moderator: Shelby GT-H
Gevraagd: bouten en ringen voor heupgordels '68
Ola! Voor mijn '68 heb ik een setje heupgordels gescoord, die momenteel in de Biotex zwemmen . Als ze hun diploma gehaald hebben (voldoende schoon en functioneel) wil ik ze nog monteren ook. Het tapijt heeft toch al 'voorbereiding'...
Op het net staan zoveel bout/ring setjes, ik word scheel van de keuze (en ben ook wat ongeduldig vrees ik). Wie heeft vier koppeltjes op zolder liggen?
Op het net staan zoveel bout/ring setjes, ik word scheel van de keuze (en ben ook wat ongeduldig vrees ik). Wie heeft vier koppeltjes op zolder liggen?
Iedere dag is een schooldag
Re: Gevraagd: bouten en ringen voor heupgordels '68
Three down, one to go.
Nog één korte bout en het circus is weer compleet. Van wat ik binnen kreeg had niet alles het juiste draad, ik heb een smallere gang nodig (noem je dat zo? Dunner draad iig).
Anyone?
Nog één korte bout en het circus is weer compleet. Van wat ik binnen kreeg had niet alles het juiste draad, ik heb een smallere gang nodig (noem je dat zo? Dunner draad iig).
Anyone?
Iedere dag is een schooldag
Re: Gevraagd: bouten en ringen voor heupgordels '68
Heb je misschien een foto of een afmeting. Ik heb hier nog verschillende gordelbouten van diverse wagens.
- Big_fun_58
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Gevraagd: bouten en ringen voor heupgordels '68
Dat heet UNF draad. F staat voor "fine"Hamster schreef:Van wat ik binnen kreeg had niet alles het juiste draad, ik heb een smallere gang nodig (noem je dat zo? Dunner draad iig)
Normale bouten zijn UNC versies. Daar staat de C voor "coarse" wat "grof" betekend.
Als je verschillende bouten bij elkaar zoekt dan is het een tip om een bout die zeker goed is (zonder weerstand in het gat te draaien is) als referentiebout te nemen.
Als je deze referentie bout horizontaal houdt en je er een andere bout horizontaal boven op legt (met de schroefdraden in elkaar) dan moet er (als je er doorheen gluurt) bij dezelfde draadspoed van begin tot eind dezelfde hoeveelheid licht doorheen komen.
Als het aan het begin wel goed afsluit en aan het einde niet (meer licht er doorheen) dan is "de spoed" niet hetzelfde (niet de juiste bout dus)
Let op. er zijn verschillende diameter gordelbouten met UNF draad dus diameter wel even meten en controleren (en voldoende lengte nemen)
Succes.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: Gevraagd: bouten en ringen voor heupgordels '68
Dank je voor de input, much appreciated!
De korte bout meet 32 mm draad en de ring heeft een binnendiameter van 10 mm (M10?)
De lange bout meet 38 mm draad, 12,5 mm 'pen' waar de gesp van de gordel omheen kan draaien en de binnendiameter van de ring is 12 mm.
Ik zoek dus nog een korte 'M12' met UNF en bijpassende ring.
(de lange bout heeft beter tijden gekend maar kan er evt. nog mee door.)
De korte bout meet 32 mm draad en de ring heeft een binnendiameter van 10 mm (M10?)
De lange bout meet 38 mm draad, 12,5 mm 'pen' waar de gesp van de gordel omheen kan draaien en de binnendiameter van de ring is 12 mm.
Ik zoek dus nog een korte 'M12' met UNF en bijpassende ring.
(de lange bout heeft beter tijden gekend maar kan er evt. nog mee door.)
Iedere dag is een schooldag
Re: Gevraagd: bouten en ringen voor heupgordels '68
In een klassieke Mustang zitten bouten en moeren met zoals men dat in de volksmond noemt "engelse draad", dus geen Metrische draad zoals M6,M8,M10 etc. maar met Unified National draad in inch maten zoals UNF, UNC etc.
Het verschil tussen grove en fijne draad is dan bij boutjes met een ¼" diameter bijvoorbeeld..
-Grove draad ¼ UNC = 20 windingen per inch (per 25,4 mm)
-Fijne draad ¼ UNF = 28 windingen per inch (per 25,4 mm)
Michel.
Het verschil tussen grove en fijne draad is dan bij boutjes met een ¼" diameter bijvoorbeeld..
-Grove draad ¼ UNC = 20 windingen per inch (per 25,4 mm)
-Fijne draad ¼ UNF = 28 windingen per inch (per 25,4 mm)
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: Gevraagd: bouten en ringen voor heupgordels '68
Leerzame info, nu nog een (liefst twee) bouten
Anyone?
Anyone?
Iedere dag is een schooldag
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: vr 12 okt, 2012 11:55
Re: Gevraagd: bouten en ringen voor heupgordels '68
Heb ze vorige week nog nieuw gekocht bij een lokale boutenboer: 7/16", wel met een normale 6kant kop, €1.60 p/st.(voorbeeld meenemen)
Misschien moet je je wel afvragen of je wel wilt rijden met een heupgordel..... denk dat je bij een aanrijding meer kans op overleven hebt zonder gordel; een schedelbasisfractuur is bijna gegarandeerd !
Mijn 70er had standaard ook heupgordels, maar ik ontdekte een 3e mountingpoint een stuk boven de quarterwindow, misschien de moeite waard om te controleren bij de jouwe ?
Dan kun je 3 puntsgordels monteren, veel fijner voor je bovenlichaam.
Snap dat veel mensen hier waarde hechten aan "periodcorrect" gordels, maar misschien is dit een uitzondering waard ?
Misschien moet je je wel afvragen of je wel wilt rijden met een heupgordel..... denk dat je bij een aanrijding meer kans op overleven hebt zonder gordel; een schedelbasisfractuur is bijna gegarandeerd !
Mijn 70er had standaard ook heupgordels, maar ik ontdekte een 3e mountingpoint een stuk boven de quarterwindow, misschien de moeite waard om te controleren bij de jouwe ?
Dan kun je 3 puntsgordels monteren, veel fijner voor je bovenlichaam.
Snap dat veel mensen hier waarde hechten aan "periodcorrect" gordels, maar misschien is dit een uitzondering waard ?
Re: Gevraagd: bouten en ringen voor heupgordels '68
In een 68 zit die "moer" ingelast in de dakstijl, klaar voor 3 puntgordels.blackmercury schreef:Heb ze vorige week nog nieuw gekocht bij een lokale boutenboer: 7/16", wel met een normale 6kant kop, €1.60 p/st.(voorbeeld meenemen)
Misschien moet je je wel afvragen of je wel wilt rijden met een heupgordel..... denk dat je bij een aanrijding meer kans op overleven hebt zonder gordel; een schedelbasisfractuur is bijna gegarandeerd !
Mijn 70er had standaard ook heupgordels, maar ik ontdekte een 3e mountingpoint een stuk boven de quarterwindow, misschien de moeite waard om te controleren bij de jouwe ?
Dan kun je 3 puntsgordels monteren, veel fijner voor je bovenlichaam.
Snap dat veel mensen hier waarde hechten aan "periodcorrect" gordels, maar misschien is dit een uitzondering waard ?
Was het eerste dat ik gedaan heb als ik hem kocht: 3 punts rolgordels er in !
Met een duidelijke foto weet je zo waar het gaatje zit
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: Gevraagd: bouten en ringen voor heupgordels '68
Hier zit de moer....
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: vr 12 okt, 2012 11:55
Re: Gevraagd: bouten en ringen voor heupgordels '68
Moet hij wel meer bouten hebben, mocht dat gebeuren.....
Re: Gevraagd: bouten en ringen voor heupgordels '68
Wat een goed idee! Ik ben wel heel benieuwd hoe dat rijdt met de kap omlaag.
Iedere dag is een schooldag