Gezocht: Mustang S-197 / 5th gen, 2005-2007

Plaats wat je te koop hebt of zoekt.......

Moderator: Shelby GT-H

Gesloten
Gebruikersavatar
NLDoggy
Berichten: 12
Lid geworden op: do 07 dec, 2017 14:52
Locatie: Wehl, Gelderland

Gezocht: Mustang S-197 / 5th gen, 2005-2007

Bericht door NLDoggy »

Hallo allemaal,

In de huidige markt valt het mij helaas tegen een gedegen Mustang te vinden die aan mijn vereisten voldoet. Vandaar dit forum bericht, met de hoop dat iemand deze toevallig te koop heeft staan of iemand kent. Marktplaats, autoscout en gaspedaal leveren allemaal (nog) niet het gewenste resultaat.

Eerst even wat over mezelf; Ik ben 25 jaar en autoliefhebber. Op dit moment bezit ik al een Chrysler Crossfire en Nissan 350Z. Een mustang is altijd al een droomauto geweest en daar focus ik me nu op daar deze bereikbaarder worden. Echter ben ik geen fan van oldtimers en niet van het S95 model, maar het S197 model valt mij positief op alle fronten. De Mustang heb ik er het liefst bij, maar parkeerplaats wordt beperkter dus kijk ik of ik een van de twee huidigen in de verkoop doe.

Hier mijn ideeën:
Model: S-197, bouwjaar 2005-2007
Kleur: Elk, zo lang sportief / stoer (zoals zwart) ogend, liever geen zilver.
Mistlampen: Maakt niet zo zeer uit, moet goed staan.
Striping: Maakt ook niet uit, zo lang sportief, aan de zijkant of van voor naar achter maakt ook niet uit.
Interieur: Stoffen of lederen bekleding maakt ook niet uit, zolang in degelijke staat (Scheurtjes in leer mogen er wel zijn, zolang het verder maar goed behandeld is en niet doorgescheurd). Moet in ieder geval passen bij exterieur (passen is relatief, weet ik).
Velgen: Moeten passen bij de rest. (Ook hier is het relatief).
Motor: V8 heeft voorkeur, maar V6 kan ook als de prijs daarnaar is
Transmissie: Handgeschakeld, 5 versnellingen. Automaat wil ik nog niet aan beginnen op mijn leeftijd. Ik woon in de achterhoek en daar kom je niet vaak in aanraking met files.
Schades: maakt niet uit, zolang ze maar goed gerepareerd zijn
Dak: Geen cabriolet. Ik moet de auto's buiten kwijt en dat zou zonde zijn.
Onderhoud: De auto mag best op een aantal fronten op 50% zitten, 100% altijd beste maar is ondenkbaar. Hij moet echter niet 'op' zijn.
Kilometerstand: Zegt niks, maar onder de 160.000 (km niet miles) heeft mijn voorkeur.
Prijs: T/m 17.000 indien mogelijk, naar staat van de auto. Als ik een van de andere twee auto's verkocht heb, is daar meer ruimte voor. Mijn ruimte is niet hoog, maar top-notch is en blijft buiten mijn budget.
Aanpassingen: Hangt er van af wat, wel/niet originele onderdelen voorhanden enz.

Ik weet dat deze niet in Nederland op de markt zijn gebracht, dus ik kan ook niet vragen om een origineel Nederlandse auto. Scheelt een filteroptie!

De moeilijkheden in de markt voor mij zijn een goede combinatie van exterieur, coupe en handbak. Ik kom veel automaten tegen, logisch, vanwege amerikaans. Dat was met mijn Crossfire ook het geval Mercedes. Vorige week keek ik naar een blauwe mustang met witte striping, voor een lage prijs. Deze voldeed aan alle punten behalve onderhoud. De schades die deze had waren op een ver oog niet te zien. De handbak was versleten, koppeling op, remmen waren verroest, velgen bladderden af, bepaalde onderdelen hingen los. Van veraf leuk, interieur, ondanks simpel grijs, toch hartstikke prima in orde. Als ik een zekerheid had hoeveel mij al die aanpassingen (de onderdelen) zouden kosten, had ik hem gekocht, maar op de Nederlandse markt zijn bepaalde specifieke dingen voor deze auto zo lastig te vinden.

Mocht iemand iets weten of zien, laat het me weten. Ik houd de forum en advertentie sites allemaal in de gaten.

Groet, Douglass
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Gezocht: Mustang S-197 / 5th gen, 2005-2007

Bericht door Mack »

Als iemand die momenteel ook een auto zoekt "voor het leuk" ken ik het probleem van het zoeken in duizenden leasebakken naar iets dat ook maar ongeveer aan de wensen voldoet. En dat je dan op allerlei manieren probeert die auto te vinden.

Hou wel in gedachten dat een Mustang een auto is die vanaf het begin bedoeld is om afgestemd te worden aan de smaak/wensen van de eigenaar. Er zijn verschrikkelijk veel onderdelen te krijgen om je auto te personaliseren en compleet standaard Mustangs zijn dan ook in de minderheid. Dingen als striping en velgen moet je daarom niet in je eisen meenemen: dat moet je gewoon zelf doen als je de Mustang gekocht hebt. Mooi meegenomen als je vindt wat je bevalt, maar laat het geen eis zijn waar je auto's op afkeurt. Dat scheelt toch weer :lol:

Waar kom je vandaan? Succes met je zoektocht.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
NLDoggy
Berichten: 12
Lid geworden op: do 07 dec, 2017 14:52
Locatie: Wehl, Gelderland

Re: Gezocht: Mustang S-197 / 5th gen, 2005-2007

Bericht door NLDoggy »

Dag Mack,

Ik kom uit Wehl, klein dorp in de achterhoek. Is voor mij geen belemmering om de auto ergens in het verre noorden of westen op te halen. Dat heb ik er voor over!
Voor wat striping aangaat: Ja dat is inderdaad smaak. Het past erbij of niet, verschilt per persoon. Hopen maar dat iemand dezelfde smaak heeft als ik :lol:
Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: Gezocht: Mustang S-197 / 5th gen, 2005-2007

Bericht door RedGt »

Kijk eens in duitsland,meer keus dan hier.Zou gaan voor een originele Mustang gaan dus geen gepimpt ding.De automaat uitvoering is zeer prettig te rijden.Past zeer goed bij de V8.Heb een hand geschakelde gereden maar is niet mijn voorkeur.Suc6

RedGT.
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Gezocht: Mustang S-197 / 5th gen, 2005-2007

Bericht door Eric »

Kijk wel heel goed uit met wat je koopt. De markt in Duitsland wordt overspoeld met in het Oostblok opgelapte total loss auto's uit de VS. Hier in NL zie je ze af en toe ook wel, maar de Duitse markt is veel groter natuurlijk. Het risico dat je zo'n ding treft kun je aanzienlijk verminderen door particulier te kopen van een liefhebber die kan aantonen hoe lang hij hem al heeft.
Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: Gezocht: Mustang S-197 / 5th gen, 2005-2007

Bericht door RedGt »

Klopt,dus voor aanschaf carfax rapport opvragen.

RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Aashish
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 24 dec, 2017 03:13

Re: Gezocht: Mustang S-197 / 5th gen, 2005-2007

Bericht door Aashish »

Ik heb een witte coupe te koop als je nog iets zoekt. Nette auto, 144.000 km, maar wel een automaat. Verder netjes in de lak en nooit noemenswaardige schades gehad. Helemaal schoon van onder (geen roest). Interieur is redelijk en niet gescheurd. Het is een pony uitvoering, v6. Hij mag voor veel minder dan je budget mee als je interesse hebt.
Gebruikersavatar
NLDoggy
Berichten: 12
Lid geworden op: do 07 dec, 2017 14:52
Locatie: Wehl, Gelderland

Re: Gezocht: Mustang S-197 / 5th gen, 2005-2007

Bericht door NLDoggy »

Hoi Aashish,

Bedankt voor je aanbod, maar ik blijf voorlopig nog even zoeken naar een handgeschakelde.
Op dit moment staat een zwarte op Autoscout bij mij in de buurt, waarmee ik contact probeer te krijgen. Eergisteren stond er nog een rode op marktplaats in Nunspeet, waarmee ik contact had, maar die trok de verkoop in, helaas.
Probleem met liefhebbers is dat ze hun lieveling niet zo vaak afstaan :oops:

Groet, Douglass
Gebruikersavatar
Mitchie
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 18 dec, 2013 20:05
Locatie: Barendrecht

Re: Gezocht: Mustang S-197 / 5th gen, 2005-2007

Bericht door Mitchie »

Ik herken je probleem. Ik heb zelf ook heel lang gezocht naar een handgeschakelde v8 in het liefst rood of blauw. Deze heb ik na een half jaartje gevonden en de prijs was ook nog is oke. Maargoed geduld hebben is belangrijk en iedere 2 dagen de bekende sites bekijken.

Hand geschakeld is echt lekker. Veel rotondes kan je ook prima in zijn 4 nemen dus zovaak hoef je niet te schakelen. En in tunnels even snel terug schakelen... Let wel op dat bij files de koppeling af en toe wel behoorlijk zwaar kan zijn.
2005 Mustang GT
Gebruikersavatar
DennyM
Donateur 2014
Berichten: 79
Lid geworden op: do 12 jan, 2012 16:42
Locatie: Kudelstaart

Re: Gezocht: Mustang S-197 / 5th gen, 2005-2007

Bericht door DennyM »

Mitchie schreef: vr 05 jan, 2018 10:48 Hand geschakeld is echt lekker. Veel rotondes kan je ook prima in zijn 4 nemen dus zovaak hoef je niet te schakelen. En in tunnels even snel terug schakelen...
Really...in zijn 4 rotondes over? Dat ga ik ook maar eens proberen 8) Terugschakelen in tunnels gaat noooooooit vervelen :wink:
2005 Sonic Blue Ford Mustang GT
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Gezocht: Mustang S-197 / 5th gen, 2005-2007

Bericht door Mack »

Mitchie schreef: vr 05 jan, 2018 10:48Veel rotondes kan je ook prima in zijn 4 nemen dus zovaak hoef je niet te schakelen.
Zo zeker...

Afbeelding

:lol:
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Mitchie
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 18 dec, 2013 20:05
Locatie: Barendrecht

Re: Gezocht: Mustang S-197 / 5th gen, 2005-2007

Bericht door Mitchie »

Wahahaha Ik had al zo iets van een reactie verwacht...

Rechtsaf gaat prima. En rechtdoor ook vaak afhankelijk van de rotonde. Voordat er foto's en filmpjes verschijnen zoals van Mack. Geen gas geven :lol:
2005 Mustang GT
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Gezocht: Mustang S-197 / 5th gen, 2005-2007

Bericht door 1967coupe »

https://www.youtube.com/watch?v=ka6YEuWi4ic

Zo denk ik :mrgreen:
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
NLDoggy
Berichten: 12
Lid geworden op: do 07 dec, 2017 14:52
Locatie: Wehl, Gelderland

Re: Gezocht: Mustang S-197 / 5th gen, 2005-2007

Bericht door NLDoggy »

Heb hem inmiddels gevonden! Topic volgt in het relevante forumonderdeel.
Gesloten

Terug naar “Mustang & US Ford of daaraan gerelateerd”