Destijds op de Ford produktielijn werden de kale carrosserieën (dus zonder deuren, motorkap, kofferdeksel etc etc.) eerst voorzien van de juiste voorbereidingen voor bestelde opties zoals gaten voor afwijkende uitlaten, aitrco etc., vervolgens werden de panels gesealed en de body geprimerd waarna deze dan voorafgaand aan de assemblage werd gespoten in de kleur welke vermeld stond op de radiator support, vervolgens ging de voorbereide body door de paint check controle welke werd afgevinkt door de kwaliteits controleur, dit alles geschiede op de zogenaamde "body line" waarna pas na goedkeur de carosserie door ging naar de assembly line. De deuren, motorkappen, kofferdeksels etc. werden apart en los van de auto gespoten en werden pas later op de "assembly line" toegevoegd aan de carrosserie (body) volgens de "broadcast sheet" (en later ook de bucktag)
Production body line (Pré VIN), body fabrication
Production body line (Pré VIN) sealer, primer paint.
Radiator support production markings,
A15=Rotation number (inventory control),
65A = Std. Hardtop Mustang,
H2 = Caspian blue paint,
BL = Preparation for Back up Lights .
Body stampings arrive from production stamping plant at assembly plant
Painted body panel inventory
Trim and Chassis line (body drop), (met de broadcast sheet op de radiator support getaped)
Assembly Final line, engine drop.
Assembly Final line, final control
1965 "Video"clip van Martha and the Vandellas geschoten op de Ford Dearborn assembly line.
https://youtu.be/H3EZ6oEP8xQ
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.