Gerestaureerde bijzondere 1964 Mustang cabrio te koop

Plaats wat je te koop hebt of zoekt.......

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Gerestaureerde bijzondere 1964 Mustang cabrio te koop

Bericht door Dakloos »

Diante schreef: ma 15 jan, 2018 18:31 Mijn Mustang was origineel "Tropical turquoise"
Gewoon een standaard kleur voor een 65'er dus niks "speciaal op bestelling" zoals je beweerde!
Diante schreef: ma 15 jan, 2018 18:31 De foto's van documentatie zijn een moment opname dat iemand die maakt in de fabriek, wellicht deden ze de dingen weer anders als degene een maand later was gekomen. :smart:
Ja hoor en omdat dit waarschijnlijk de enige Mustang is die af fabriek zo gespoten is maakt 'm "bijzonder" :lol: :lol:

Nogmaals: hele mooie auto maar ga geen dingen beweren die niet kloppen!
Erwin

1966 convertible
Diante

Re: Gerestaureerde bijzondere 1964 Mustang cabrio te koop

Bericht door Diante »

Volgens mij ben ik niet de enige die eigenwijs is! :lol:

Met de foto's van een documentatie bedoel ik niet als vergelijking met de mijne (als enigste), durf er rustig om te wedden dat er meerdere zijn met een gespoten bodem in kleur van de auto....origineel.
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Gerestaureerde bijzondere 1964 Mustang cabrio te koop

Bericht door Swordfish79 »

Auto kan best wel nog eens overgespoten zijn.

Maar aanname dat bij deze de bodem wel in kleur is gezet en bij de rest van de duizenden mustangs niet is er wel eentje in de categorie "Eigenwijs is ook wijs"

je weet gewoon niet wat er de laatst 50 jaar met dat ding gedaan is.

Ik trof op mijn mustang welke terug is gegaan naar blank staal maar liefst 12 verschillende lagen aan..
Diante

Re: Gerestaureerde bijzondere 1964 Mustang cabrio te koop

Bericht door Diante »

De Mustang heeft niet zoveel eigenaren gehad, drie voor mij.
Ieder blijkbaar zijn eigen kleur gekozen, aangezien hij er drie had.

Een auto overspuiten is niets bijzonders maar een Amerikaan die de gehele bodem overspuit?....alles eronder af schroeft?...nee, sorry, dat ga ik absoluut niet geloven.

Denk dat iedereen weet hoe Amerikanen zijn, rolletje tape, afplakken en spuiten maar.
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Gerestaureerde bijzondere 1964 Mustang cabrio te koop

Bericht door Gearz »

Voor wat betreft het fabrieksverhaal en het spuitproces ....
Er was voor de gehele lijn slechts één kleur beschikbaar voor de bodem, aangevoerd uit grote tanks, dit blijkt uit diverse documentatie en uit verschillende interviews met Ford produktie en assemblage medewerkers waarvan er overigens geen meer in leven zijn doordat "gezondheid" van de medewerkers destijds niet echt een issue was.

Er zijn verhalen bekend waaruit blijkt dat bij enkele wagens de bodem uit kostenefficiëntie in een afwijkende kleur gespoten was ten opzichte van het "normale" zwart/rood oxide, dit kwam voort uit het feit dat men naar verluid aan het einde "overgebleven" verfresten bij elkaar mengde en vervolgens opverbruikte op de bodem van de resterend te spuiten modellen. In mijn herinnering betrof het hier slechts één assembly plant en ik vermoed sterk dat dit Metuchen was, ik heb het hele verhaal nog ergens in mijn documentatie staan maar zou het moeten opzoeken voor een meer exacte omschrijving. Je kunt je er echter een voorstelling van maken wat voor een "verzamel" kleur dit zou moeten zijn.
Het betreft hier echter geen compleet in bodykleur gespoten wagens, daar is volgens mij niets van bekend (op enkele witte speciaal voor Shelby gereserveerde modellen na welke zonder lak werden aangeleverd).

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Diante

Re: Gerestaureerde bijzondere 1964 Mustang cabrio te koop

Bericht door Diante »

Ik heb nog geprobeerd het verleden van de Mustang te achterhalen maar verder dan een lijst met eigenaren en het originele nummerbord ben ik niet gekomen helaas.

Dan had ik ook meer info over de onderkant te weten kunnen komen en de rest van de geschiedenis.
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Gerestaureerde bijzondere 1964 Mustang cabrio te koop

Bericht door Mack »

Volgens mij kunnen we eindeloos discussiëren maar zonder origineel VIN-number en/of plaatje blijft het gissen.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Gerestaureerde bijzondere 1964 Mustang cabrio te koop

Bericht door Dakloos »

Gearz schreef: ma 15 jan, 2018 21:44
Er zijn verhalen bekend waaruit blijkt dat bij enkele wagens de bodem uit kostenefficiëntie in een afwijkende kleur gespoten was ten opzichte van het "normale" zwart/rood oxide, dit kwam voort uit het feit dat men naar verluid aan het einde "overgebleven" verfresten bij elkaar mengde en vervolgens opverbruikte op de bodem van de resterend te spuiten modellen. In mijn herinnering betrof het hier slechts één assembly plant en ik vermoed sterk dat dit Metuchen was, ik heb het hele verhaal nog ergens in mijn documentatie staan maar zou het moeten opzoeken voor een meer exacte omschrijving. Je kunt je er echter een voorstelling van maken wat voor een "verzamel" kleur dit zou moeten zijn.
Het betreft hier echter geen compleet in bodykleur gespoten wagens, daar is volgens mij niets van bekend (op enkele witte speciaal voor Shelby gereserveerde modellen na welke zonder lak werden aangeleverd).

Michel.
Klopt Michel. Bij San José auto's is red oxide ook niet heilig. Er zijn ook exemplaren bekend die zwart, lichtgrijs of zelfs rose gespoten waren maar nooit in bodykleur. Wel zit er vaak veel spuitnevel van de bodykleur op de bodem. Misschien wel zo veel dat het lijkt alsof de auto in bodykleur is gespoten MAAR er zit dan altijd een primer onder en aan de achterkant van de framerails en de binnenkant van de tunnel moet je dan altijd de primerkleur kunnen zien want daar komt zelfs de spuitnevel niet!
Laatst gewijzigd door Dakloos op ma 15 jan, 2018 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Gerestaureerde bijzondere 1964 Mustang cabrio te koop

Bericht door Dakloos »

Mack schreef: ma 15 jan, 2018 22:24 Volgens mij kunnen we eindeloos discussiëren maar zonder origineel VIN-number en/of plaatje blijft het gissen.
VIN is bekend Mack, een vroege 65'er San José convertible......wat mij betreft geen gissen :wink:

Maar meneer Diante wist ook 100% zeker dat het een 64'er Mustang in een speciale kleur was en daardoor bijzonder :?

Ik ben er klaar mee...... :mrgreen:

Blijft een mooie auto.....eerlijk is eerlijk!
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Gerestaureerde bijzondere 1964 Mustang cabrio te koop

Bericht door Gearz »

Dakloos schreef: ma 15 jan, 2018 22:50 Klopt Michel. Bij San José auto's is red oxide ook niet heilig. Er zijn ook exemplaren bekend die zwart, lichtgrijs of zelfs rose gespoten waren maar nooit in bodykleur.
Dat klopt, mijn San Jose '70 is geheel zwart over de bodem, zit verder niets onder.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Gerestaureerde bijzondere 1964 Mustang cabrio te koop

Bericht door petersdappie »

Als er in de fabriek iets fout gaat en dit gebeurd voordat de eindcontrole wordt uitgevoerd, staat dit nergens vermeld en is dus ook nergens bekend.
Dus als er tijdens het "lakproces" gemerkt word dat er iets niet goed is gegaan, wordt de auto uit de productielijn gehaald en handmatig "hersteld", of gaat gewoon weer door de lakstraat.
Nadat problemen hersteld zijn gaat auto weer verder op de productielijn en wordt verder afgebouwd.

Als je ooit een bezoek aan een autofabriek brengt, of hebt gebracht, zie je in alle productiefases auto's apart staan.
Dit zijn dan dus auto's waarmee iets niet helemaal in orde is en waarbij eerst de fouten hersteld moeten gaan worden voordat ze verder in het productieproces gaan.

Pas als erbij de uiteindelijke "kwaliteitscontrole" fouten / onvolkomenheden worden opgemerkt word dit opgetekend in het dossier van de auto en achteraf hersteld.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Gerestaureerde bijzondere 1964 Mustang cabrio te koop

Bericht door Gearz »

Destijds op de Ford produktielijn werden de kale carrosserieën (dus zonder deuren, motorkap, kofferdeksel etc etc.) eerst voorzien van de juiste voorbereidingen voor bestelde opties zoals gaten voor afwijkende uitlaten, aitrco etc., vervolgens werden de panels gesealed en de body geprimerd waarna deze dan voorafgaand aan de assemblage werd gespoten in de kleur welke vermeld stond op de radiator support, vervolgens ging de voorbereide body door de paint check controle welke werd afgevinkt door de kwaliteits controleur, dit alles geschiede op de zogenaamde "body line" waarna pas na goedkeur de carosserie door ging naar de assembly line. De deuren, motorkappen, kofferdeksels etc. werden apart en los van de auto gespoten en werden pas later op de "assembly line" toegevoegd aan de carrosserie (body) volgens de "broadcast sheet" (en later ook de bucktag)

Production body line (Pré VIN), body fabrication
Afbeelding

Production body line (Pré VIN) sealer, primer paint.
Afbeelding

Radiator support production markings,
A15=Rotation number (inventory control),
65A = Std. Hardtop Mustang,
H2 = Caspian blue paint,
BL = Preparation for Back up Lights .
Afbeelding

Afbeelding

Body stampings arrive from production stamping plant at assembly plant
Afbeelding

Painted body panel inventory
Afbeelding

Trim and Chassis line (body drop), (met de broadcast sheet op de radiator support getaped)
Afbeelding
Afbeelding

Assembly Final line, engine drop.
Afbeelding

Assembly Final line, final control
Afbeelding

1965 "Video"clip van Martha and the Vandellas geschoten op de Ford Dearborn assembly line.
https://youtu.be/H3EZ6oEP8xQ

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Gerestaureerde bijzondere 1964 Mustang cabrio te koop

Bericht door Dakloos »

Gearz schreef: di 16 jan, 2018 22:59 Destijds op de Ford produktielijn werden de kale carrosserieën (dus zonder deuren, motorkap, kofferdeksel etc etc.) eerst voorzien van de juiste voorbereidingen voor bestelde opties zoals gaten voor afwijkende uitlaten, aitrco etc., vervolgens werden de panels gesealed en de body geprimerd waarna deze dan voorafgaand aan de assemblage werd gespoten in de kleur welke vermeld stond op de radiator support, vervolgens ging de voorbereide body door de paint check controle welke werd afgevinkt door de kwaliteits controleur, dit alles geschiede op de zogenaamde "body line" waarna pas na goedkeur de carosserie door ging naar de assembly line. De deuren, motorkappen, kofferdeksels etc. werden apart en los van de auto gespoten en werden pas later op de "assembly line" toegevoegd aan de carrosserie (body) volgens de "broadcast sheet" (en later ook de bucktag)
En zo ging het.....en niet anders :wink: !
Erwin

1966 convertible
Diante

Re: Gerestaureerde bijzondere 1964 Mustang cabrio te koop

Bericht door Diante »

Ik had deze nummers op het chassis staan, iemand een idee wat ze inhouden?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Diante op di 24 apr, 2018 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Gerestaureerde bijzondere 1964 Mustang cabrio te koop

Bericht door Dakloos »

Als ik me goed herinner heeft het iets te maken met rek nummers waar de gespoten spatborden hangen.
Erwin

1966 convertible
Plaats reactie

Terug naar “Mustang & US Ford of daaraan gerelateerd”