Gezocht. Stuurbekrachtiging pomp voor 302 Small block. En einddempers.

Plaats wat je te koop hebt of zoekt.......

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Rob010
Berichten: 4
Lid geworden op: za 01 sep, 2018 16:36

Gezocht. Stuurbekrachtiging pomp voor 302 Small block. En einddempers.

Bericht door Rob010 »

Hallo, ik Ben op zoek voor m'n Mercury Cougar 1968, 302 Small block naar een stuurbekrachtiging pomp incl de ophangbeugel. Liefst een goede gebruikte voor een leuk prijsje ( heb nl een nieuwe verchroomde op het oog uit usa).

Tevens Ben ik op zoek naar twee achter dempers inclusief de pijp 2,25 inch/ 57 mm( met bocht voor de as) naar achteren.

Ook heb waarschijnlijk onderdelen nodig voor de grill/ koplampen ( grill gaat hydraulisch omhoog wanneer de verlichting aangaat. Iemand met kennis van zaken ook zeer welkom voor advies.

Nou ik hoop dat iemand nog iets heeft liggen of tip heeft.

Groet Rob.
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Gezocht. Stuurbekrachtiging pomp voor 302 Small block. En einddempers.

Bericht door Gearz »

Rob010 schreef: za 01 sep, 2018 17:28 Hallo, ik Ben op zoek voor m'n Mercury Cougar 1968, 302 Small block naar een stuurbekrachtiging pomp incl de ophangbeugel. Liefst een goede gebruikte voor een leuk prijsje ( heb nl een nieuwe verchroomde op het oog uit usa).
Ik heb nog wel een stuurpomp incl beugel liggen, zitten wel een paar deukjes in de behuizing aan de onderzijde maar werkt verder prima.
Rob010 schreef: za 01 sep, 2018 17:28 Ook heb waarschijnlijk onderdelen nodig voor de grill/ koplampen ( grill gaat hydraulisch omhoog wanneer de verlichting aangaat. Iemand met kennis van zaken ook zeer welkom voor advies.
De koplampgrille gaat niet hydraulisch maar op motorvacuüm omhoog, vaak gaat de eerste iets sneller dan de tweede.
Bij problemen zit er negen van de tien keer een lek in een vacuüm slang ergens tussen de motor en de vacuümmotor (de pot achter de koplamp).
Er is eventueel ook een conversie naar elektrisch verkrijgbaar om dit systeem te kunnen modificeren.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Gezocht. Stuurbekrachtiging pomp voor 302 Small block. En einddempers.

Bericht door Dakloos »

Zoek eens op Youtube naar "West Coast Classic Cougar". Uren zeer informatieve video's over de eerste generatie Cougars. Ook conversie van de koplampen naar elektrisch en het restaureren van de grill worden uitvoerig behandeld! Heb de 67/68 modellen altijd al ontzettend mooi gevonden.....
Erwin

1966 convertible
Rob010
Berichten: 4
Lid geworden op: za 01 sep, 2018 16:36

Re: Gezocht. Stuurbekrachtiging pomp voor 302 Small block. En einddempers.

Bericht door Rob010 »

Bedankt voor de tip.
Gebruikersavatar
NordicDawn
Berichten: 2586
Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
Locatie: Overijssel

Re: Gezocht. Stuurbekrachtiging pomp voor 302 Small block. En einddempers.

Bericht door NordicDawn »

Dakloos schreef: zo 02 sep, 2018 17:47 Zoek eens op Youtube naar "West Coast Classic Cougar". Uren zeer informatieve video's over de eerste generatie Cougars.
West Coast Classic Cougar heeft inderdaad erg goede video's. De video's waarin ze onderdelen beoordelen zijn ook aardig. En het is de zaak waar ik al genoeg gebruikte onderdelen voor de Mustang gekocht heb. Onderdelen waarvan er geen reproducties zijn of dat de originelen van betere kwaliteit zijn.
1970 Mustang Hardtop
Plaats reactie

Terug naar “Mustang & US Ford of daaraan gerelateerd”