gezocht, wieldoppen 1965 Mustang, radiator overflow tank

Spullen die je wilt ruilen met iemand..........

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
martijn
Berichten: 680
Lid geworden op: do 08 apr, 2004 19:56
Locatie: Enschede
Contacteer:

gezocht, wieldoppen 1965 Mustang, radiator overflow tank

Bericht door martijn »

Hoi allemaal,
Zoals jullie weten, heb ik een coupe uit 1965. Deze is nu voorzien van wieldoppen uit 1966. Graag zou ik deze willen omwisselen met exemplaren uit 1965. Is er iemand die een setje te koop of te ruil weet?
Daarnaast zoek ik een radiator overflow tank. Het gaat om zo'n witte die tegen het binnenspatbord komt. Ook een set vloermatten en een paar kickpanels in zwart ontbreken nog. Hoeven geen nieuwe te zijn, de auto is ver van concoursstaat.
Wie kan me helpen?
BVD
Martijn
NOW 1966 coupe L6
SOLD 1965 2+2 fastback 302 5.0 HO, C4, PS, PB
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, PS
SOLD 1966 coupe 289 V8, C4, Discs
SOLD 1965 2+2 fastback 289 V8, C4
SOLD 1965 coupe 289 V8, C4, PS
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: gezocht, wieldoppen 1965 Mustang, radiator overflow tank

Bericht door Dakloos »

martijn schreef:Daarnaast zoek ik een radiator overflow tank. Het gaat om zo'n witte die tegen het binnenspatbord komt.
In een 65-66'er zit geen radiator overflow tank Martijn.

Eigenlijk ontgaat mij het nut van die dingen. Als de auto warm wordt en de druk in het koelsysteem komt boven een bepaald niveau dan komt er via de radiatordop koelvloeistof in een tankje die er, als de auto afkoelt weer, ingezogen wordt. Dus als de auto op zijn heets is en je dus optimale koeling (zoveel mogelijk koelwater) nodig hebt zit dat kleine beetje koelwater wat je eigenlijk te veel hebt in je systeem in een potje naast je radiator.........
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: gezocht, wieldoppen 1965 Mustang, radiator overflow tank

Bericht door Mustang24 »

Dakloos schreef: zit dat kleine beetje koelwater wat je eigenlijk te veel hebt in je systeem in een potje naast je radiator.........
En bij afkoelen zuigt hij dat er terug in, zodat je systeem altijd vol en vrij van lucht(bellen) blijft.

Op mijn 67 had ik zo een kunststof tankje, en op mijn 68 heb ik een chrome model naast de radiator.
Nooit meer last van overlopende radiatorvloeistof in de garage (of elders :lol: )

:up:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: gezocht, wieldoppen 1965 Mustang, radiator overflow tank

Bericht door saf1908 »

Dakloos schreef:
martijn schreef:Daarnaast zoek ik een radiator overflow tank. Het gaat om zo'n witte die tegen het binnenspatbord komt.
In een 65-66'er zit geen radiator overflow tank Martijn.

Eigenlijk ontgaat mij het nut van die dingen. Als de auto warm wordt en de druk in het koelsysteem komt boven een bepaald niveau dan komt er via de radiatordop koelvloeistof in een tankje die er, als de auto afkoelt weer, ingezogen wordt. Dus als de auto op zijn heets is en je dus optimale koeling (zoveel mogelijk koelwater) nodig hebt zit dat kleine beetje koelwater wat je eigenlijk te veel hebt in je systeem in een potje naast je radiator.........
Als je geen overflow tank hebt ligt dat beetje koelvloeistof op het asfalt bij het stoplicht. ;-)
Hij gooit het pas eruit (in het tankje) op hetzelfde moment als wanneer je geen tankje gebruikt. Enige verschil is dat het nu niet verloren gaat en ook weer teruggezogen wordt. Zo is het ook bij moderne auto's. Let er wel op dat je een geschikte radiateurdop gebruikt.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: gezocht, wieldoppen 1965 Mustang, radiator overflow tank

Bericht door 1967coupe »

Volgens mij heb ik ook geen tankje en geen last van koelvloeistof die hij eruit gooit. Ja hij is aan peil :mrgreen:
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: gezocht, wieldoppen 1965 Mustang, radiator overflow tank

Bericht door Dakloos »

saf1908 schreef: Als je geen overflow tank hebt ligt dat beetje koelvloeistof op het asfalt bij het stoplicht. ;-)
Hij gooit het pas eruit (in het tankje) op hetzelfde moment als wanneer je geen tankje gebruikt. Enige verschil is dat het nu niet verloren gaat en ook weer teruggezogen wordt. Zo is het ook bij moderne auto's. Let er wel op dat je een geschikte radiateurdop gebruikt.
Alles wat er uit gekieperd wordt zit er dus te veel in. Wat heeft het voor een nut om het op te vangen en weer aan te laten zuigen als het toch niet gebruikt wordt als de motor op z'n warmst is?
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: gezocht, wieldoppen 1965 Mustang, radiator overflow tank

Bericht door 1967coupe »

Via wikipedia:

Het koelsysteem is meestal een zogenaamd "overdrukkoelsysteem", dat wil zeggen dat de koelvloeistof van de buitenlucht is afgesloten. De radiateurdop is voorzien van klepjes waardoor er in het koelsysteem een hogere druk heerst dan de buitenlucht. Hierdoor wordt het kookpunt van de koelvloeistof verhoogd. Een overdrukkoelsysteem heeft daardoor een groter koeleffect dan een koelsysteem onder atmosferische druk. Het zorgt dat de kans op oververhitting en het koken van de koelvloeistof kleiner is, vooral in hooggelegen gebieden waar de lucht ijler, en dus de luchtdruk lager is.

De meeste systemen van tegenwoordig zijn van het geheel gesloten type met een expansietankje. Dit is met een leiding op de radiateur aangesloten. Als de koelvloeistof warm wordt, zet het uit waarbij het teveel naar de expansietank stroomt. Koelt de koelvloeistof af, dan neemt het minder ruimte in en zal het van het tankje terugstromen naar de radiateur. Zo gaat er nooit koelvloeistof verloren waardoor dergelijk systeem bijna nooit behoeft te worden bijgevuld.


Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: gezocht, wieldoppen 1965 Mustang, radiator overflow tank

Bericht door Mustang24 »

1967coupe schreef:Via wikipedia:

.............


Gr
Rene

Goed gezien Rene...
Zo zie je maar weer dat Wikipedia en google onze grote vrienden zijn :lol:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: gezocht, wieldoppen 1965 Mustang, radiator overflow tank

Bericht door Dieselhead »

Heeft ook geen nut Dakloos. maar ja het staat leuk.

Laatst had ik ook zo iets met een collega die net een klassieker had. die liep ook te klagen dat z'n oldtimer steeds de koelvloeistof er uit gooide.
Vulde hij dat ding af tot onder de rand van de dop. Ik zeg dan zit er te veel in. hij, maar ja dan zit ie toch vol..
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: gezocht, wieldoppen 1965 Mustang, radiator overflow tank

Bericht door saf1908 »

Er is geen moderne auto meer zonder overflow tank en ook op circuits is het meestal verplicht. Maar goed, als je dat niet in wíl zien... Daarnaast geldt dat hoe meer koelvloeistof in het systeem, hoe beter de koeling. Hij gooit het er ook niet altijd uit, maar alleen op hete dagen bij parkeren als er geen rijwind of (elektrische) ventilator meer is en de temperatuur dus nog oploopt. Het zal de koeling uiteindelijk nauwelijks verbeteren, maar het staat altijd beter dan soms een plasje koelvloeistof onder de auto en het moeten controleren van het waterpijl.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: gezocht, wieldoppen 1965 Mustang, radiator overflow tank

Bericht door Dakloos »

Dieselhead schreef: Laatst had ik ook zo iets met een collega die net een klassieker had. die liep ook te klagen dat z'n oldtimer steeds de koelvloeistof er uit gooide.
Vulde hij dat ding af tot onder de rand van de dop. Ik zeg dan zit er te veel in. hij, maar ja dan zit ie toch vol..
Precies! Ik heb de mijn vorige week voorzien van nieuwe koelvloeistof. Na een pittig testritje lag er gelijk een plasje onder de radiator, dan weet ik dat er op dat moment precies genoeg inzit en dat er de volgende keer niets meer uitkomt WANT ik vul 'm niet meer bij....... :D
Erwin

1966 convertible
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: gezocht, wieldoppen 1965 Mustang, radiator overflow tank

Bericht door Dieselhead »

ik heb er trouwens wel een extra tankje in hangen. Maar dat is omdat ik het gewoon een mooi chrome tankie vondt en het niet zo super vindt om het er naast te gooien,

Dat de mustangs vanuit de US een tankje hebben in wat voor vorm dan ook is omdat het daar verboden is (california zeker) om deze vloeistof zo maar klakkeloos te lozen op de weg.

IK heb nog een setje gebruikte doppen liggen niet allemaal schade vrij. bij interesse laat maar weten. Let wel niet goedkoop ondanks status gebruikt.
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: gezocht, wieldoppen 1965 Mustang, radiator overflow tank

Bericht door mustang66coupe »

Heb zelf 65 wieldoppen voor mijn 66er. Vind die eigenlijk mooier.

Maar er staat een setje 65ers op MP.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
66 coupe aut. V8 in progress
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: gezocht, wieldoppen 1965 Mustang, radiator overflow tank

Bericht door Dieselhead »

dat is een koopje!!!
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: gezocht, wieldoppen 1965 Mustang, radiator overflow tank

Bericht door mustang66coupe »

Vind je??? Ik heb de mijne voor 50 euro gekocht :roll:

Heb ik dan eindelijk ook eens geluk gehad?? :mrgreen:
66 coupe aut. V8 in progress
Plaats reactie

Terug naar “Swap”