Mustang 40th anniversary

Nieuwtjes...weetjes...linkjes..enz

Moderator: Shelby GT-H

Gesloten
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Mustang 40th anniversary

Bericht door 72grande »

Afbeelding

Voor Mustang liefhebbers is 2004 een bijzonder jaar. Niet alleen is nog maar net een volledig nieuw model geïntroduceerd, maar op 17 april wordt de Mustang 40 jaar! En dat wordt natuurlijk gevierd. Zo organiseert onze eigen TMCN op 12 en 13 juni een verjaardagsfeestje op een nog onbekende plaats. De Mustang Club of America pakt het nog wat groter aan. Van 15 tot en met 18 april worden in Nashville, Tennessee, allerlei activiteiten rondom de 40 jarige Mustang georganiseerd. Inmiddels heb ik begrepen dat er tenminste één zèèr boffend forumlid naar deze viering gaat. Het is hem van harte gegund, maar je zou er jaloers op kunnen worden...

Op de website van de MCA (zie bovenstaand logo) is inmiddels al het nodige over de viering te lezen, zie http://www.mustang.org/specialevents/MCA.cfm?home.

Ook om jaloers op te worden is de MAA 40th Anniversary Drive. MAA staat voor Mustangs Across America, een organisatie die dateert van de 30e Mustang verjaardag in 1994. Sindsdien organiseren zij grote ritten waaraan zo veel mogelijk Mustangs deelnemen. En nu dus van Los Angeles, waar op 11 april gestart wordt, naar Nashville, waar men op 15 april moet aankomen, zo'n 2000 mijl verderop. Een rit die ik graag in wat voor auto dan ook zou doen, maar zeker in een Mustang. Inmiddels hebben zich al 184 Mustang rijders aangemeld, maar men denkt op een kleine 300 uit te komen. Op http://www.mustangsacrossamerica.com/index.html is hierover meer te zien.

Afbeelding

Marc
Gebruikersavatar
MustangMan010
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 13 aug, 2003 18:58
Locatie: Albrandswaard
Contacteer:

Bericht door MustangMan010 »

Ik ben in ieder geval een boffend forumlid die erheen gaat.Zijn er nog meer of ben ik de enige??
Heb inmiddels ook via Hertz een Mustang gehuurd voor die dagen. :D

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
Gebruikersavatar
Marcel
Retired Moderator
Berichten: 2909
Lid geworden op: ma 11 aug, 2003 13:56
Locatie: Albir
Contacteer:

Bericht door Marcel »

:cry: ik nie
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Tja Mark, ik dus ook niet. Ik heb hier wel eens geopperd dat ik in april voor belangrijke zaken naar Amerika zou moeten, maar ik werd vooral erg glazig aangekeken :shock: .

Nou ja, op jou rust dus nu de belangrijke taak onze razende reporter ter plekkke te zijn! Gaat je lukken :wink: .

Marc
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Ik ontving vandaag het april nummer van Mustang Monthly, met dit keer een speciaal uitneembaar gidsje met alle informatie rondom de 40th anniversary. Nou was een heleboel al bekend en na te lezen op de bovenaan genoemde link naar de MCA (Mustang Club of America) maar een paar zaken zijn toch wel het noemen waard.

Zoals de officiële Opening Ceremony op donderdag 15 april om 10.00 uur. Er moeten dan WO II P-51 Mustang vliegtuigen overgaan (daaraan dankt de auto zijn naam) en onder de sprekers zullen leden van het oorspronkelijke Mustang ontwerp team zijn. The CBS Morning Show (zeg maar ontbijt-tv) zal hiervan een live-verslag doen; moeten we maar eens kijken of dat ook hier via internet te volgen is. Diezelfde donderdag, maar dan ’s avonds wordt er een Cruise-in georganiseerd naar het historische (rekbaar begrip in Amerika) Second Avenue district in Nashville, daar waar de stad zijn naam als muziekstad aan dankt. Voor de kenners: Ryman Auditorium (waar de Grand Ole Opry begon), Wild Horse Saloon, Country Music Hall of Fame, Hard Rock Cafe, B.B. King’s en nog een paar andere muzieklocaties. De stad zal die avond vol staan met Mustangs.

Donderdag tot en met zondag is er dagelijks de grote Celebration Show op het terrein van de Nashville Superspeedway. Een show met 300 Concours auto’s en duizenden Judge’s Choice auto’s. En natuurlijk honderden bedrijven en verkopers met stands.

Op donderdag, vrijdag en zaterdag is er telkens een Open Track Event op korte baan in het Speedway stadion, met diverse races en de mogelijkheid in de pits te kijken. Dan zijn er nog wat besloten activiteiten als het bijwonen van de Grand Ole Opry en de Showboot Cruise. De viering wordt op zondagmiddag afgesloten met een concert van de (uit Tennessee afkomstige) Charlie Daniels Band (‘The Devil went down to Georgia” maakte hen groot).

MCA heeft natuurlijk de obligate souvenirs laten maken, shirts, sleutelhangers en zo, maar de leukste zijn de concept Mustangs met logo: Als je op het logo klikt krijg je de complete lijst.

Afbeelding

Marc
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Ook Ford zelf heeft zich in de handel rond de 40th anniversary gestort. Een hele lijst met spullen met Ford's eigen 40th logo (wat dus anders is dan dat van de Mustang Club of America). Soms wat merkwaardig geprijsd: een aardig horloge voor $69,- is niet zo gek, maar een set ballonnen voor $23,-? Dit Monopoly spel wil ik wel; als je er op klikt krijg je de lijst.

Afbeelding

Marc
Gebruikersavatar
erpie
Berichten: 338
Lid geworden op: za 16 aug, 2003 08:00
Locatie: Bleiswijk

Mustang Monopoly

Bericht door erpie »

He Marc,

Ik zit in hetzelfde wagentje, kan ook niet naar Amerika (mijn vrouw is in verwachting) Maar het Mustang monopoly is in Rotterdam te koop in de stripboek winkel (heb het daar zelf ook gekocht)

Richard
Mustang '67 Coupe DLX (Still Under Construction)
Gebruikersavatar
Marcel
Retired Moderator
Berichten: 2909
Lid geworden op: ma 11 aug, 2003 13:56
Locatie: Albir
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Heeee Richard

Leuk dat je er weer bij bent ....en gefeliciteerd met het aankomende Mustangkindje :baby:
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Richard,

Dat is goed nieuws; vooral van jullie gezinsuitbreiding natuurlijk, maar ook van dat spel. In die winkel gaan we dus een keer kijken!

Bedankt voor de tip,

Marc
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Afbeelding

Nu de verjaardagsdatum snel dichterbij komt, heb ik nog maar eens even gekeken hoe het zit met de Mustangs Across America.

Nou dat zit goed, want vandaag, 2 april, staat het aantal inschrijvingen op maar liefst 324! En dat is meer dan gedacht.

Marc
Marc
Gesloten

Terug naar “2009 45th Mustang Anniversary (en 40th in 2004)”