Introductie: originele Chevrolet Impala 1959

Plaats hier foto's van wel heel erg mooi gerestaureerde Mustangs en Fords

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Nicov.dr.Klok
Berichten: 2854
Lid geworden op: di 13 jul, 2004 20:27
Locatie: Dat weet ik wel

Re: Introductie: originele Chevrolet Impala 1959

Bericht door Nicov.dr.Klok »

pracht van een auto Frank!!!!!!!!
Als hier ooit een Chevy komt dan wordt het echt een 55 Belair of ook een 59 Impala.
In mijn ogen de mooiste Chevy,s ooit gemaakt.
Ik hoop dat je er nog lang plezier van hebt!!
Gr.Nico
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch

Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 2272
Lid geworden op: wo 19 mei, 2004 21:13

Re: Introductie: originele Chevrolet Impala 1959

Bericht door Erwin »

Prachtig verhaal en dito auto! Samen met de Try-Five Chevy's in mijn ogen de mooiste Chevrolet ooit!

Ben benieuwd naar een paar dingen:

-Allereerst of hij net zo mooi in het echt is als op de foto's.
-Hoe rijdt zo'n prachtbak in vergelijking tot een Mustang?
-Waar kunnen we hem in het echt een keer bewonderen?

Veel geluk ermee!

Erwin
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Re: Introductie: originele Chevrolet Impala 1959

Bericht door Claire »

Erg mooie wagen wagen Frank. Maarrrr...... die 348 met die tri power, komt dat nog een beetje van zijn plek met die 4 bak? Erg uniek, normaal gesproken zit er een automaat achter. Zeldzame wagen, erg veel plezier ermee en veel goed weer.
Piet :cool1:
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 19:28

Re: Introductie: originele Chevrolet Impala 1959

Bericht door Frank »

Bedankt voor alle leuke reacties.

@ Hennie: Volledig mee eens! In de jaren '50, '60 koos je nog echt voor een 'merk'. Een merk met een eigen image. Die tijd is helaas verloren gegaan...

@ Rob: We hebben al even contact gehad en we gaan snel wat afspreken.

@ PoisonIvy66: Dank je wel!

@ Mustangdriver: Alles wat rijdt, dat slijt.... ook hetgeen dat stil staat. :wink:

@ Blacky: Dank je! De wereld is klein... Nederland/Belgie al helemaal... dus wie weet :wink:

@ Harry: En of ik mij gelukkig voel! :) Dank je voor de complimenten.

@ Bartman: De containerdeuren waren op de ochtend dat ik aankwam al geopend en de auto was al uit de container gehaald en naast de container gezet zoals je op de foto kan zien. Echter nadat ik om de hoek van de container kwam lopen zag ik de auto voor het eerst op Nederlandse bodem.... dat was inderdaad wel een 'WAAAAAAUW-moment'!!

@ Bedankt voor je leuke reactie. Helaas is er geen historie uit de jaren 50/60 bekend omtrent deze auto. Elvis was echter verzot op Cadillacs... dus ik acht de kans klein dat hij er ooit de eigenaar is geweest :lol:

@ Mack: Thanks!

@ 72grande: Leuk om een reactie van je te lezen. De auto's weerspiegelen het optimisme van de hoog conjunctuur in die tijd. Iets dat we eind jaren 90 naar mijn idee weer terug zagen komen met de komst van de grote SUV's.
Daarnaast wil ik je ook via deze weg nog hartelijk danken voor de tijd en moeite die je destijds voor mij hebt ondernomen voor wat betreft het verschepen van de auto. Super-service! :smt023
De auto zal ook voor mij een pronkstuk blijven. Dat wil zeggen dat ik er met hoge uitzondering in zal rijden. 'Ieder gek zijn of haar gebrek' zeggen ze dan. De een die zal het zonde vinden, de ander niet. Echter hoop ik eens met een laatste evenement in Braamt mijn auto te kunnen en mogen showen... Je zal hem ongetwijfeld eens te zien krijgen.

@66hipowannabee: :lol: Anyway, bedankt voor je compliment!

@ Dank!

@ jilco: Waauw, thanks! Echter denk ik dat je een Mustang niet met zo'n auto kan vergelijken. Het zijn twee totaal verschillende auto's. Beide auto's hebben karakter.

@ Nicov.dr.Klok: Leuk om je reactie te lezen! Dat ik er nog lang plezier van mag hebben is natuurlijk te hopen. Daar ga ik dan ook maar vanuit. Wie weet staat er inderdaad eens een Chevy op je oprit... Het kan soms snel gaan.

@ Erwin: Leuke reactie en dank voor je compliment. Zoals ik al bij de reactie naar Marc schreef, wellicht kom ik er een keer mee naar Braamt, dan kun je hem bewonderen. Het rijden in deze Impala in vergelijking met een Mustang is een wereld van verschil. Hoewel de Mustang een wat spartaans karakter heeft, rijdt deze Impala werkelijk als een boot. Hij held flink over in de bochten en deint zoals het hoort. Hoewel er een best snelle motor in zit is dit echt een 'cruise-machine'

@ Claire: Thanks! Het komt zeker wel van zijn plek. De auto heeft koppel zat echter ben ik voorzichtig met het schakelen. Het is en blijft ten slotte oude techniek, maar zeker in de tweede en derde versnelling trekt hij flink door en ontpopt zich een geluid uit de uitlaten waar je kippenvel van krijgt!


Sorry jongens, ik kan het niet laten... nog 1 foto 8)

Afbeelding
- Ford Mustang Fastback Factory GT '66, 4V 289 Ci V8, 5 speed, headers en Flowmasters.
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
mustangmoos
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 05 sep, 2010 08:24

Re: Introductie: originele Chevrolet Impala 1959

Bericht door mustangmoos »

Allereerst een prachtige reis die je hebt gemaakt. Het is al een unieke ervaring daar in een Amerikaan rond te rijden en zoveel indrukken op te doen.

En dat je dan als gevolg van die reis zo'n auto in je bezit hebt, is toch geweldig. Prachtig verhaal en geweldig mooie auto.

Veel plezier ermee.

Groetjes Monique
Gebruikersavatar
78ghiaT5
Super User
Berichten: 7053
Lid geworden op: do 07 apr, 2005 15:09
Locatie: Den Haag

Re: Introductie: originele Chevrolet Impala 1959

Bericht door 78ghiaT5 »

Wanneer kunnen we dit wondere stuk edelmetaal bewonderen op de SNC?

Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 19:28

Re: Introductie: originele Chevrolet Impala 1959

Bericht door Frank »

Hoi Harry,

Tja, SNC... dat is wel erg ver rijden voor mij, zeker met de Impala.
Sterker nog, ik ben er zelfs nog nooit geweest...

Ik heb er veel positieve verhalen over gehoord, dus voor dit jaar staat het zeker wel op de programma. Echter denk ik niet met de Impala. Het is echt een 'showauto' voor mij waar ik niet veel kilometers mee maak. Wellicht dat je hem eens zal zien als er een evenement aan de andere kant van het land plaatsvindt.

Leuk om je interesse waar te nemen.

Frank
- Ford Mustang Fastback Factory GT '66, 4V 289 Ci V8, 5 speed, headers en Flowmasters.
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: Introductie: originele Chevrolet Impala 1959

Bericht door Ghost Rider »

wauw !

één van mijn mooiste modellen so to speak en forgive me al ik er een kleine persoonlijke touch aan geef.
Een hele goede kennis van mij, een echte avonturier, had in zijn leven al heel wat mee gemaakt.
Als jongetje van 17 is hij zonder het thuis te vertellen via belgië, frankrijk, spanje naar engeleland gereisd omdaar te gaan vliegen voor de amerikanen in de tweede wereld oorlog ( om aan tegeven wat voor type het was ). Is onderandere 2 maanden na de capitulatie van japan met een p51 op hiroschima geland !
In 1958 ontving deze een via via bij toeval een folder van de nieuwe impala. Omdat hij deze zo mooi vond had hij hem gewoon besteld zonder zijn vrouw er iets van te zeggen.
Toen parkeerde de eigenaar van een kinderkleding zaak opeens op een donderdag middag een dikke impala bij zijn vrouw voor de deur. Die helemaal over de zeik want die vond het maar een lomp beest en heeft er vervolgens geen meter in gereden :D.
Helaas is deze man onlangs op 87 jarige leeftijd komen overlijden.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 2272
Lid geworden op: wo 19 mei, 2004 21:13

Re: Introductie: originele Chevrolet Impala 1959

Bericht door Erwin »

Prachtig verhaal Niels! Het topic lijkt een beetje een 'Pearl Harbor meets A Perfect World'- kant op te gaan.

Deze auto staat absoluut in mijn top 3! Mede dankzij laatstgenoemde film, terwijl dat nog een 4 deurs was die de hoofdrol speelde.

Groet,
Erwin
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: Introductie: originele Chevrolet Impala 1959

Bericht door Ghost Rider »

welke film Erwin ?
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 2272
Lid geworden op: wo 19 mei, 2004 21:13

Re: Introductie: originele Chevrolet Impala 1959

Bericht door Erwin »

A Perfect World. Die zou je toch moeten kennen. Clint rules! :ok:
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: Introductie: originele Chevrolet Impala 1959

Bericht door Ghost Rider »

oow zo, ja nee 100% zeker ! hey Clint rules big time
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Plaats reactie

Terug naar “Mustangs en Fords”