Technische vraag

Plaats hier foto's van wel heel erg mooi gerestaureerde Mustangs en Fords

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thom's Mustang
Berichten: 217
Lid geworden op: za 09 dec, 2006 17:47
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Technische vraag

Bericht door Thom's Mustang »

Heeft iemand ervaring met een 2.8:1 achteroverbrenging?

ben benieuwd!

gr. Thom
www.mustanggt1966.nl

You lose your dreams, you lose your mind. (The Rolling Stones)
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Technische vraag

Bericht door Dakloos »

Thom's Mustang schreef:Heeft iemand ervaring met een 2.8:1 achteroverbrenging?

ben benieuwd!

gr. Thom
Ik had er één in mijn coupe en voor de restauratie had mijn convertible er ook één maar dat is geen technisch antwoord vrees ik....
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Thom's Mustang
Berichten: 217
Lid geworden op: za 09 dec, 2006 17:47
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Technische vraag

Bericht door Thom's Mustang »

Oké Erwin, weet je toevallig wat dit in toeren scheelde? ik heb er nu een 3.00 in zitten

gr. Thom
www.mustanggt1966.nl

You lose your dreams, you lose your mind. (The Rolling Stones)
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Technische vraag

Bericht door Dakloos »

Thom's Mustang schreef:Oké Erwin, weet je toevallig wat dit in toeren scheelde? ik heb er nu een 3.00 in zitten

gr. Thom
Als het goed is moet het 2.8 /3.0 = 0.93 dus zo'n 7% minder toeren schelen. Ik had een standaard 2.8 in mijn convertible. Omdat deze slecht was heb ik er een 3.0 ingezet. In de praktijk merk ik nauwelijks verschil.
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Technische vraag

Bericht door Gearz »

Van een 3.00 naar een 2.80 is nou niet echt de moeite.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
Thom's Mustang
Berichten: 217
Lid geworden op: za 09 dec, 2006 17:47
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Technische vraag

Bericht door Thom's Mustang »

Gearz schreef:Van een 3.00 naar een 2.80 is nou niet echt de moeite.
oké, maar kan je mij vertellen wat dat in toeren uitmaakt bij bijv. 100 km./+/-60 m.
www.mustanggt1966.nl

You lose your dreams, you lose your mind. (The Rolling Stones)
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Technische vraag

Bericht door Dakloos »

Thom's Mustang schreef:
Gearz schreef:Van een 3.00 naar een 2.80 is nou niet echt de moeite.
oké, maar kan je mij vertellen wat dat in toeren uitmaakt bij bijv. 100 km./+/-60 m.
Ongeveer 7%.....
Erwin

1966 convertible
2008
Donateur 2015
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 04 jan, 2008 20:37
Locatie: Amsterdam

Re: Technische vraag

Bericht door 2008 »

Deze winter is mijn achteras bij de revisie van 2.81 naar 3.00 gegaan. Ik vond het wel jammer, want ik ben meer een liefhebber van lage toeren. Maar er was zo snel geen 2.81 meer te krijgen (en ik had geen tijd om te wachten).

Over de toeren kan ik je niets vertellen. Ik heb geen toerenteller. Na 6 weken stilstaan kon ik ook het verschil in toeren niet horen tussen de verschillende overbrengingen. Ik vind wel dat ie iets sneller optrekt met de 3.00. En op de 1 of andere manier lijkt ie iets zuiniger ?!? Maar wellicht moet ik mijn LPG toevoer weer eens afstellen; hij start tegenwoordig ook minder snel.

Kortom; ik heb de beoogde nadelen van 2.81 naar 3.00 niet kunnen achterhalen, maar trek iets makkelijker op. Ben benieuwd of jij de voordelen behaalt.

Succes, Marc
Gebruikersavatar
Thom's Mustang
Berichten: 217
Lid geworden op: za 09 dec, 2006 17:47
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Technische vraag

Bericht door Thom's Mustang »

2008 schreef:Deze winter is mijn achteras bij de revisie van 2.81 naar 3.00 gegaan. Ik vond het wel jammer, want ik ben meer een liefhebber van lage toeren. Maar er was zo snel geen 2.81 meer te krijgen (en ik had geen tijd om te wachten).

Over de toeren kan ik je niets vertellen. Ik heb geen toerenteller. Na 6 weken stilstaan kon ik ook het verschil in toeren niet horen tussen de verschillende overbrengingen. Ik vind wel dat ie iets sneller optrekt met de 3.00. En op de 1 of andere manier lijkt ie iets zuiniger ?!? Maar wellicht moet ik mijn LPG toevoer weer eens afstellen; hij start tegenwoordig ook minder snel.

Kortom; ik heb de beoogde nadelen van 2.81 naar 3.00 niet kunnen achterhalen, maar trek iets makkelijker op. Ben benieuwd of jij de voordelen behaalt.

Succes, Marc
@ Marc bedankt alleen dit snap ik niet helemaal/ meer toeren en toch zuiniger, zoals je al aangeeft waarschijnlijk iets met de gasafstelling.

@ Erwin, ik heb het begrepen :) helemaal goed

Nu de volgende vraag: wie heeft enig idee waar ik zo'n as kan bestellen.

alvast bedankt,
Thom
www.mustanggt1966.nl

You lose your dreams, you lose your mind. (The Rolling Stones)
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Technische vraag

Bericht door Dakloos »

2.8 assen zijn volgens mij, nieuw of gereviseerd, wat moeilijker te vinden als de 3.0. Om concours correct te blijven zou je bij een 3.0 moeten blijven Thom!

Voor $ 995 heb je al een gereviseerd 8" diff : klik
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Thom's Mustang
Berichten: 217
Lid geworden op: za 09 dec, 2006 17:47
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Technische vraag

Bericht door Thom's Mustang »

Dakloos schreef:2.8 assen zijn volgens mij, nieuw of gereviseerd, wat moeilijker te vinden als de 3.0. Om concours correct te blijven zou je bij een 3.0 moeten blijven Thom!

Voor $ 995 heb je al een gereviseerd 8" diff : klik
Kijk, hier heb ik wat aan, thanks!
(alleen jammer dat er geen 2.8 tussenstaat) dat wordt weer verder zoeken, heb je toevallig nog meer adressen?
gr. Thom
www.mustanggt1966.nl

You lose your dreams, you lose your mind. (The Rolling Stones)
2008
Donateur 2015
Berichten: 286
Lid geworden op: vr 04 jan, 2008 20:37
Locatie: Amsterdam

Re: Technische vraag

Bericht door 2008 »

Thom, wees gerust: gisteren was de auto aan de pomp net zo 'on'zuining als voorheen. Dus die verwarring is weggenomen.

Ik heb de as laten reviseren bij http://www.progear.nl/ Maar die konden zo snel geen 2.8 vinden. Geen idee of ze ook hele assen regelen. Maar niet geschoten...

Succes, Marc
Gebruikersavatar
Thom's Mustang
Berichten: 217
Lid geworden op: za 09 dec, 2006 17:47
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Technische vraag

Bericht door Thom's Mustang »

Bedankt Marc!
ik heb ze een mailtje gestuurd.
www.mustanggt1966.nl

You lose your dreams, you lose your mind. (The Rolling Stones)
Gebruikersavatar
Thom's Mustang
Berichten: 217
Lid geworden op: za 09 dec, 2006 17:47
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Technische vraag

Bericht door Thom's Mustang »

silverbullit schreef:Thom,

Wat zoek je nieuw of gebruikt? Alleen de complete as of alleen de carrier met het diff? Neem eens contact op met Ton blingbling of Hans en Bianca van Holland ranch.
En mogelijk heeft Moviecars of Voorend nog wel iets liggen.

grtz Peter
Tuurlijk Peter, deze ga ik ook even contacten, bedankt
gr. Thom
www.mustanggt1966.nl

You lose your dreams, you lose your mind. (The Rolling Stones)
Plaats reactie

Terug naar “Mustangs en Fords”