Rondje Histocup Salzburgring

Plaats hier foto's van wel heel erg mooi gerestaureerde Mustangs en Fords

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland
Contacteer:

Rondje Histocup Salzburgring

Bericht door Gearz » zo 24 feb, 2013 12:32

Rondje Histocup op de Salzburgring en Monza met Hubert Färber en zijn Mustang Shelby GT-350R

[youtube]oC_fxED5eX0[/youtube]

[youtube]WpMw_bxBey8[/youtube]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Michel.
Laatst gewijzigd door Gearz op zo 24 feb, 2013 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5081
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Rondje Histocup Salzburgring

Bericht door 1970TwisterSpecial » zo 24 feb, 2013 12:52

Michel,
Dit is echt cool om te zien, en wat een geluid
het 1e filmpje is echter overduidelijk Monza
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009

Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland
Contacteer:

Re: Rondje Histocup Salzburgring

Bericht door Gearz » zo 24 feb, 2013 14:34

Klopt Ronald ! :)
Monza en Salzburgring.

thnx

Gebruikersavatar
65-fastback
Berichten: 2596
Lid geworden op: wo 12 mei, 2004 08:54
Locatie: westland

Re: Rondje Histocup Salzburgring

Bericht door 65-fastback » zo 24 feb, 2013 15:07

Cool,

Iets bekend over de motor?
klinkt goed, bene benieuwd naar Hp en max RPM
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary

Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: Rondje Histocup Salzburgring

Bericht door Dieselhead » zo 24 feb, 2013 15:39

Lekkere filmpjes, maar hoeveel procent is dit nog mustang? volgens mij gewoon een buizenchassis met fastback bodywork er aan?

Maar als ik het verkeerd zie dan hoor ik het graag :-)

Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1189
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Rondje Histocup Salzburgring

Bericht door mustang66coupe » zo 24 feb, 2013 16:04

Gaaf om te zien. Alleen nu maar hopen dat het geen originele GT350 R was want dan spoor je niet om die zo te verbouwen :roll:
66 coupe aut. V8 in progress

Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland
Contacteer:

Re: Rondje Histocup Salzburgring

Bericht door Gearz » zo 24 feb, 2013 16:44

65-fastback schreef:Cool,

Iets bekend over de motor?
klinkt goed, bene benieuwd naar Hp en max RPM
Volgens de Histo-cpu lijst betreft het een 806 PK sterke 358 cui motor.

Klasse : Spezialtourenwagen über 4000ccm bis 1981, V8 Historic

Oltdimerrallies, Bergrennen und Rundstrecke seit 1997
2006 und 2007: sporadische Einsätze im Histo-Cup Austria
2008: Zweiter der Klasse STW über 4000ccm
2009: Zweiter der Klasse STW über 4000ccm
2010: Fünfter der Klasse STW über 4000ccm
2011: Fünfter V8 Historic
2012: Sieger V8 Historic ex aequo mit Gerhard Jörg

En inderdaad, het betreft een replica Shelby.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[youtube]VbyTU_9Fun0[/youtube]

Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4753
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Rondje Histocup Salzburgring

Bericht door Ando » zo 24 feb, 2013 18:44

Helemaal geweldig...... maar dat moet je gewoon live meemaken!

Ook al is er weinig of niks origineel, het blijft gewoon een mooi model.

Mooi opgebouwd, motorblok ver naar achteren voor een betere gewichtsverdeling, knap bedacht om zo de warmte af te voeren van de radiateur!

Alleen die achterspoiler... dat moet toch een hoop luchtweerstand genereren!?
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl

Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland
Contacteer:

Re: Rondje Histocup Salzburgring

Bericht door Gearz » zo 24 feb, 2013 20:03

Ando schreef:Alleen die achterspoiler... dat moet toch een hoop luchtweerstand genereren!?
Het genereert een soortement van draaiende bal met lucht welke een grotere downforce op de kont geeft, tevens zorgt die bal er voor dat de lucht die over het dak komt hoger en verder achter de auto uitkomt, de lucht die over het dak naar achter stroomt wil de draaiende "bal" met lucht en dus ook de komt naar beneden drukken. Het creeërd dus niet echt meer luchtweerstand maar wel meer werveling achter de wagen wat een groter (en eveneens nadelig) vacuüm geeft. De downforce winst is in deze groter dan het verlies van aerodynamica. Het is een beetje hetzelfde maar dan omgedraaide effect als dat van een cowlhood induction scoop.

Michel.

Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6419
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: Rondje Histocup Salzburgring

Bericht door Ghost Rider » zo 24 feb, 2013 20:17

Hoe pakt hij z'n lucht ovor de aircleaner eigenlijk, via de raam terug naar binnen ?
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !

Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland
Contacteer:

Re: Rondje Histocup Salzburgring

Bericht door Gearz » zo 24 feb, 2013 20:42

Klopt, dat is het cowl hood ram air effect, voor het raam circuleert eveneens een bal met lucht die door de over de motorkap en dak stromende lucht omlaag word geduwd en daardoor in en via de scoop in de airbox komt.

Michel.

Gebruikersavatar
tminus3
Donateur 2014
Berichten: 1514
Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
Locatie: 't zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Rondje Histocup Salzburgring

Bericht door tminus3 » zo 24 feb, 2013 20:52

Supergave racebak. Technisch heel smakelijk, en 806pk uit een 5.9 liter smallblock V8 is helemaal niet misselijk. Maar heeft inderdaad niet veel meer met een klassieke Mustang of Shelby te maken.

Eigenlijk is het wel jammer dat er nauwelijks beperkingen zijn in het technisch regelement van de Histo-Cup. De kosten en het vermogen van de auto's lopen zo langzamerhand de spuigaten uit. Het gebruik van de originele carrosserie met verbeterde ophanging/remmen, en produktie motorblokken met vrijstellen van draaiend gedeelte/koppen ( beetje als bij de Australische Touring Car Masters) houd de kosten en snelheden een beetje in de hand. En het levert spannende races op;

https://www.youtube.com/watch?v=Ji-hCTy ... ata_player" onclick="window.open(this.href);return false;
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!

Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5081
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Rondje Histocup Salzburgring

Bericht door 1970TwisterSpecial » ma 25 feb, 2013 06:52

tminus3 schreef:Supergave racebak. Technisch heel smakelijk, en 806pk uit een 5.9 liter smallblock V8 is helemaal niet misselijk. Maar heeft inderdaad niet veel meer met een klassieke Mustang of Shelby te maken.

Eigenlijk is het wel jammer dat er nauwelijks beperkingen zijn in het technisch regelement van de Histo-Cup. De kosten en het vermogen van de auto's lopen zo langzamerhand de spuigaten uit. Het gebruik van de originele carrosserie met verbeterde ophanging/remmen, en produktie motorblokken met vrijstellen van draaiend gedeelte/koppen ( beetje als bij de Australische Touring Car Masters) houd de kosten en snelheden een beetje in de hand. En het levert spannende races op;

https://www.youtube.com/watch?v=Ji-hCTy ... ata_player" onclick="window.open(this.href);return false;
Inderdaad de Touring Car Masters heb ik vorig jaar met eigen mogen zien op Bathurst.
Super gaaf, en het ging er bepaals niet zachtzinnig aan toe.
Na afloop van een race moest menig Klassieker weer in model worden geklopt met een zware hamer :mrgreen:

Afbeelding
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009

Plaats reactie

Terug naar “Mustangs en Fords”