Mustangpassion Disneyland Parijs: verslagen

Hier staan alle links en verslagen van de 2003, 2004, 2005, 2006, 2007 en 2008 meetings.........

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Claire schreef:en het feit dat we als enige op het park mochten staan met onze redelijk uit de kluiten gewassen 4 deurs vermomde Mustang die verdacht veel leek op een 64 Chrysler
Haha Piet, ik heb zo'n 1000 kilometer naar die Chrysler zitten kijken. Zijn vermomming als Mustang was heel slecht, maar ik vind hem verder helemaal goed! Je ziet dat-ie uit een tijd komt dat het niet op kon met de automodellen in Amerika, erg mooie auto. Ik ben helaas vergeten een foto van het geweldig mooie dashboard te maken, maar dat komt nog wel eens.

Voor zover nog boeiend heb ik een compleet verhaaltje van het weekeinde gemaakt:

Al de hele week zitten kijken op Franse weersites; moet je eigenlijk niet doen want daar wordt je alleen maar ongelukkig van. Toch hebben we zo vroeg in de morgen alleen een natte weg (en dus droge luchten) als we elkaar treffen op parkeerplaats Wouwse Tol. Snel door België heen en het eerste stuk Noord-Frankrijk om in Bapaume de Autoroute te verlaten. Via de oude Route Nationale 17 gaat het verder en dat rijdt natuurlijk veel aangenamer. Ook hier weer zie je zo af en toe Route 66 taferelen in de vorm van vergane muurreclames, oude bewegwijzering, verlaten tankstations en in verval geraakte “Les Routiers” restaurants en hotels. De zon is er goed bij en zo arriveren we rond 13.30 in Disneyland Parijs. Via de achteringang, om op de parkeerplaats van de US-cars clubs te komen en die achteringang mist wel de gebruikelijke Disney-glamour. Maar goed, we staan nu ook direct bij het uitgaangscentrum Disney Village. De Franse Route 66 Arizona club heeft hier een permanente autotentoonstelling ingericht, verzorgt line-dance demonstraties en heeft ’s avonds optredens van in ieder geval in Frankrijk bekende Rock ’n Roll artiesten georganiseerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eerst inschrijven waarbij we een mooie ralley-plaat krijgen en dan een heleboel handen schudden, bijpraten, kennis maken, enzovoort. En dan start onder begeleiding van een grote groep Harley rijders een twee uur durende cruise. De omgeving van Disneyland Parijs in de villes nouvelles van Marne-la-Vallée is behoorlijk druk aan het worden en dus raken we de aansluiting even kwijt. Het sein om even flink te “planken” tot een Harley ons weer op komt pikken. Die Harley boys and girls doen het fantastisch, zetten kruispunten en rotondes af en houden in de gaten dat niemand achterblijft. Hoewel we niet ver Parijs zitten rijden we zeer landelijk en hebben alle bekijks in de dorpen. Tijdens een stop op een parkeerterrein ontstaat even chaos omdat gewone automobilisten uit willen waar wij in willen, maar ook dat komt weer goed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Internationaal: Monaco, Zwitserland, Nederland en zelfs Denemarken…

Afbeelding

Afbeelding

Het zal de leeftijd zijn (ik spreek voor mezelf), maar we maken het deze avond niet al te laat in Disney Village….

Afbeelding

Zondagmorgen en het heeft flink geregend; toch blijft de regen deze dag weg tot op de terugweg! Er start weer een cruise vanaf ons hotel en die gaat zonder Harleys en met Franse slag: het routeboek geeft andere dingen aan dan we doen en we zien drie keer dezelfde rotonde. Maar ook dat drukt de pret niet en uiteindelijk rijden we weer de mooiste meetinglocatie van Europa op: de Mainstreet van Hotel Cheyenne. Het is Frankrijk dus al snel na het middaguur komt het apéritif tevoorschijn waarna we gaan eten. En daarna de prijsuitreiking met als gezegd (onder andere) twee Nederlandse prijswinnaars, de Twister van Ronald en de K-code Fastback van Michel. En dan is het weer tijd voor de terugweg, via de snelweg dit keer. En, zoals ook al gezegd, deze loopt gesmeerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tja, het heeft er natuurlijk mee te maken dat ik graag in Frankrijk kom (ben), maar dit is en blijft de leukste, meest bijzondere en vooral meest sfeervolle meeting van het jaar. Waarbij het Franse gastheer/vrouwschap nog een grotere rol speelt dan de locatie!

Ik heb niet zo veel foto's gemaakt, maar als je het leuk vindt: hier zijn er heel veel: http://forum.mustangpassion.fr/viewtopi ... =31&t=3733
Marc
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Bericht door 1970TwisterSpecial »

hier nog een paar foto's van mij:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
NordicDawn
Berichten: 2586
Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
Locatie: Overijssel

Bericht door NordicDawn »

Prachtige foto's, en leuk verslag! Ik weet wel waar ik heen wil als het eindelijk zover (dat ik een Mustang heb) is...
1970 Mustang Hardtop
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

En tot slot hebben we ook nog een videootje:

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 8906&hl=nl
Marc
Mathi_Mustang
Berichten: 407
Lid geworden op: do 17 jul, 2008 18:56

Bericht door Mathi_Mustang »

Zag er echt leuk uit. Hopelijk kan ik volgend jaar eens mee. Er was precies nog veel volk aanwezig.

Groeten
Gebruikersavatar
crimson_lion
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 12 mar, 2005 10:08
Locatie: ergens in de buurt

Bericht door crimson_lion »

jongens
mega gaaf dit
heb zitten genieten van het verhaal en de mooie foto's en natuurlijk het filmpje

:up:


gr dre :twisted:
The legend lives
Gebruikersavatar
rzboss302
Berichten: 677
Lid geworden op: ma 12 apr, 2004 10:39

Bericht door rzboss302 »

Dat ziet er gaaf uit daar in Disneyland.
Ook eens kijken of we dit een keer kunnen meemaken.

grz Richard
Ford Mustang

69' mach 1 : 390 cui, 4-speed.
70' boss 302
------------------------------------
If you're under control.....
you're not going fast enough
Gebruikersavatar
Marcel
Retired Moderator
Berichten: 2909
Lid geworden op: ma 11 aug, 2003 13:56
Locatie: Albir
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Zo ook wij zijn weer terug vanuit Disney, wel iets langer over gedaan maar een heerlijk weekje Frankrijk gehad, goed het heeft niet alleen maar met Mustangs te maken, maar zet het verslag hier toch neer. Er is zat gesproken over de Disney meeting en die was zoals altijd weer zeer geslaagd, leuke mensen die ons hebben vergezeld afgelopen weekend.
Nadat het forum groepje naar huis ging, zijn wij na nog een nachtje hotel, de binnenwegen van Frankrijk onveilig gaan maken door geheel binnendoor naar Nederland terug te rijden.
Wij zijn alle vier zeer gecharmeerd van de Franse kasteeltjes, omgebouwde boerderijen, en al het andere met de namen “Chambres d’hôtes en Gites” en vonden dan ook Chateau de Béhen in Béhen, waar we onze eerste overnachting hadden.
Dit kasteel is gebouwd in de 18de en 19de eeuw met zeer mooie houten panelen salons en zalen, en alle kamers zijn in hun oorspronkelijke stijl gerenoveerd. Er kwamen daar ook veel oldtimertours vanuit Engeland die daar overnachtten.
Echt een schitterend kasteel om te overnachten.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanuit Behen naar de kust gereden om even de mooie kliffen te bekijken, om daarna in een prachtig, nog in werking zijnde boerderij uit de 18de eeuw, te overnachten in het kleine dorpje Brimeux.

Afbeelding

Afbeelding

Vanuit Brimeux zijn we naar La Groise gereden waar we ons echt terug waande in de 17de eeuw, wat een prachtig huis met een gigantische tuin.
Dit oude stadhuis is echt een aanrader, in elke slaapkamer zijn alle elementen uit die tijd bewaard gebleven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna vanuit La Groise naar Feluy gereden om te genieten van “Le Manoir Du Captain”, dit is de tweede keer dat wij hier overnachten, maar zeker niet de laatste keer, je hebt hier je eigen studio waar in je overnacht, en je bent in de buurt van “ Canal du Center” die bekend staat om hun bootliften, erg knap stukje industrieel vakwerk uit 1888!
De scheepsliften bij La Louvière zijn vier hydraulische scheepsliften nabij de Belgische stad La Louvière, gebouwd tussen 1888 en 1917. Ze overbruggen samen een verval van zo'n 68 meter. Eén lift overbrugt 15,4 meter en de andere drie elk 16,93 meter.
De scheepsliften liggen op de waterweg tussen de Maas en de Schelde, het zogenaamde Centrumkanaal, bij de stad La Louvière in de provincie Henegouwen.
De scheepsliften zijn dubbel uitgevoerd en zijn hydraulisch met elkaar verbonden, waarbij het gewicht van de ene bak het gewicht van de andere compenseert. Inmiddels zijn de 4 liften toegevoegd aan de Werelderfgoedlijst van de UNESCO.
Sinds 2002, worden deze kunstwerken enkel nog voor de pleziervaart gebruikt. Het goederenvervoer wordt namelijk sindsdien omgeleid via de grote scheepslift bij Strépy-Thieu die het verval in een keer overbrugt.

Le Manoir Du Captain
Afbeelding

La Louvière-Thieu

Afbeelding

En vandaag weer thuisgekomen met heerlijk Nederlands weer :)

Alle “Disney gangers”, hartelijk bedankt voor jullie gezellig gezelschap tijdens het weekend!

Marcel en Daan
Marcel en Mary
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Ik was tamelijk ongerust toen ik jullie in Frankrijk moest achterlaten. Ik zat eigenlijk heel de week op een telefoontje van een Gendarme te wachten dat-ie vier verwarde Hollanders had gevonden, maar het blijkt allemaal te zijn meegevallen :mrgreen:

Heel erg mooie slaapadressen hadden jullie! Als je meer foto's van Mustangs met kastelen hebt, graag plaatsen!
Marc
Gebruikersavatar
Michel
Berichten: 121
Lid geworden op: di 06 apr, 2004 12:09

Bericht door Michel »

Marcel en Daan en Marcel en Mary,
Wat een fantastische plekjes hebben jullie weten te vinden. Wij doen de volgende keer ook mee met het 'toetje. Samen uit samen thuis......
Gebruikersavatar
Mustangwacko
Retired Moderator
Berichten: 1354
Lid geworden op: zo 21 nov, 2004 23:01
Locatie: Den Haag

Bericht door Mustangwacko »

Michel schreef:Marcel en Daan en Marcel en Mary,
Wat een fantastische plekjes hebben jullie weten te vinden. Wij doen de volgende keer ook mee met het 'toetje. Samen uit samen thuis......
Daar sluit ik mij graag bij aan; zowel letterlijk als figuurlijk. :wink:

Ook zou ik graag nog eens met de Mustang de plekken van de invasie (juni 1944) bezoeken.
Mille Miglia ( http://www.1000miglia.eu/inglese/home.html ); ook leuk!
En Goodwood Revival ( http://www.goodwood.co.uk/site/content/ ... fault.aspx ); een must voor 2009!!

Hoe ging dat nummer ook al weer..... http://www.youtube.com/watch?v=zbnXVBEcP0w
Jacco
"I got my kicks driving a sixty-six"
Gebruikersavatar
1969Mach1
Berichten: 3036
Lid geworden op: di 17 mei, 2005 14:34
Locatie: Veluwe

Bericht door 1969Mach1 »

Damn wat een foto's Marcel!
Heb ze opgeslagen want dat zijn schitterende plaatjes :)
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
Gebruikersavatar
Marcel
Retired Moderator
Berichten: 2909
Lid geworden op: ma 11 aug, 2003 13:56
Locatie: Albir
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Bedankt, altijd moeilijk om weer te geven wat je daar mee maakt, maar te gek was het zeker!
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Bericht door Claire »

@mustangwacko: Goodwood site net bekeken. Lijkt me erg leuk. (maar de tickets zijn wel prijzig)
@marcel: goed dat jullie weer terug zijn. Ik heb nog wat foto's. Sturen via de mail of via PB?
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Toeval bestaat niet, zegt men wel eens. Nou weet ik niet of dat zo is, maar het toeval (?) wil dat ik vandaag nog een vraag naar de 2009 editie van de Disney-meeting kreeg.

Voor dit jaar is hij gepland in het weekeinde van 12 en 13 september, maar een programma is er nog niet. Zodra dat er is zal ik een melding maken....
Marc
Gesloten

Terug naar “Alle meetings 2003 t/m 2008”