Mustangpassion Disneyland Parijs: verslagen

Hier staan alle links en verslagen van de 2003, 2004, 2005, 2006, 2007 en 2008 meetings.........

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Stilstand is achteruitgang, zo wordt vaak gezegd. Dat dachten ze in Frankrijk ook en dus wordt de Disneyland Parijs meeting voor dit jaar nieuw van opzet. Groter ook, daar nu wordt samengewerkt met een Franse Route 66 stichting en met de Disney-organisatie zelf.

Afbeelding

Eigenlijk hangt Mustangpassion zijn activiteiten dit jaar op aan het Route 66 festival dat zich spiegelt aan de jaarlijkse “Fun Run” in Arizona. Er zullen vrijdagavond en zaterdagavond concerten plaatsvinden (Crazy Cavan – Reservoir Cats – Viktor Huganet & his Band - Lucky Devils), er zal een permanente tentoonstelling van geselecteerde US auto’s worden ingericht (niet alleen Mustangs), er zullen allerlei fifties en sixties activiteiten zijn en objecten uit die tijd te koop zijn.

Een wijziging ten opzichte van vorige jaren is dat op zaterdag het terrein van Disney Village wordt gebruikt (de winkels en restaurants direct bij de ingang van het park). Om de Route 66 activiteiten heen organiseert Mustangpassion zowel op zaterdagmiddag als op zondagmorgen een cruise. Nog niet alles is tot in detail bekend, dat zal de komende weken volgen, maar gezien het niveau van de vorige Disney-meetings zal ook dit jaar absoluut de moeite waard zijn.

Twee dingen zijn heel belangrijk:
1. Om op het Disney Village terrein te mogen met de auto moet je zijn ingeschreven.
Daar is een formulier voor ( http://forum.mustangpassion.fr/download ... hp?id=4184 ) maar op verzoek van de Franse organisatie zal ik dat coördineren.
2. Het overnachten en de manier waarop is natuurlijk geheel vrijblijvend. Echter, onder andere ook omdat ik heb aangegeven dit jaar meer Nederlandse belangstelling dan voorgaande jaren te verwachten heeft Mustangpassion afspraken gemaakt met twee hotels vlakbij Disney. Wij kennen ze, want in 2006 hebben we hier ook al overnacht. Dat zijn de hotels Campanile en 1er Classe in Bussy St. Georges. Deze hotels (en het aantal nachten dat je wilt blijven) moet je gewoon zelf boeken onder vermelding van het feit dat je via Mustangpassion boekt. Als er meer dan 10 kamers in totaal geboekt worden, wordt er 20% korting verleend.

Ik realiseer me dat dit veel informatie tegelijk is. Ik laat het nu hier ook even bij, opdat iedereen het tot zich kan laten doordringen. Ik zal het inschrijfformulier nog vertalen en ik kom ook nog met meer informatie over de hotels.

Het is al eerder gezegd: iedereen kan zijn eigen keuzes maken, bijvoorbeeld al eerder gaan om het park zelf te bezoeken, langer blijven, enz. Ik zelf ga er nog steeds van uit dat ik zaterdagmorgen heen reis en zondagavond terug (één overnachting dus).

Wordt vervolgd....

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 72grande op wo 11 jun, 2008 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Marc
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Bericht door Ando »

Marc,

Weer helemaal goed, wij doen dit jaar ook mee met 3 personen!
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Leuk Ando!

Het programma is inmiddels duidelijker omschreven en daarom heb ik de tekst in mijn bericht van gisteren een beetje aangepast. Het programma dan:

Vrijdag 5 september: het evenement opent in Disney Village met een permanente tentoonstelling van 30 auto’s en met ’s avonds twee gratis concerten. Het is mogelijk (mits ingeschreven) om dan al met de Mustang het terrein op te komen.

Zaterdag 6 september: voor de ingeschreven auto’s toegang tot het terrein van Disney Village. ’s Middags om 14.30 uur start een grote cruise vanaf Disney Village en die eindigt daar ook weer rond 17.00 uur. Aan deze cruise nemen behalve Mustangpassion meerdere US autoclubs deel. Naar keuze kun je vervolgens dineren in één van de restaurants van Disney Village. Om 21.00 uur en om 23.00 uur zijn er twee gratis concerten.

Zondag 7 september: vanaf de hotels in Bussy St. Georges start om 9.00 uur een Mustang cruise die rond 10.30 uur zal eindigen op de Main Street van Hotel Cheyenne (dit in afwijking van hetgeen ik gisteren schreef). Rond het middaguur biedt Mustangpassion daar een apéritif aan en aansluitend wordt er gegeten in het Chuck Wagon restaurant. Aan het einde van de middag is het mogelijk terug te keren naar Disney Village waar het evenement om 20.00 uur eindigt. Maar eerder de terugweg aanvaarden kan natuurlijk ook (en ligt voor ons voor de hand).

Informatie over de hotels:

Hotel Campanile in Bussy Saint Georges heeft 25 kamers beschikbaar voor de zaterdagnacht. De kosten daarvan zijn in principe € 76,-. Het ontbijtbuffet kost € 8,50 per persoon. Als er in totaal door Mustangpassion 10 kamers gereserveerd worden geeft Campanile 20% korting op de kamerprijs (de kamer wordt zo € 60,-). Die 10 kamers moeten makkelijk haalbaar zijn.

Bel om te reserveren met + 33 1 64 66 62 62, bij voorkeur na 15.00 uur en vraag naar Yannick.

http://www.campanile.fr/hotel/fr/hotel-010092.htm

Vermeld bij het reserveren dat je van Mustangpassion bent (dit hotel heeft heel veel Disney gasten en spreekt vast ook Engels; spreek Mustangpassion niet op z’n Engels uit voor het betere begrip....). En wacht niet tot het te laat is!

Hotel 1ère Classe, eveneens in Bussy Saint Georges. Hier is geen kamerlimiet genoemd. Een tweepersoonskamer kost hier € 46,- en het ontbijtbuffet € 4,80 per persoon. Deze prijzen liggen vast (dus dalen niet bij afname van meer kamers)

Bel om te reserveren met + 33 1 64 66 62 57.

http://www.premiereclasse.fr/hotel/fr/hotel-030028.htm

Vermeld ook hier bij het reserveren dat je van Mustangpassion bent....

Afbeelding

Het reserveren van een hotel is natuurlijk niet verplicht, je kunt ook zelf je accommodatie zoeken. Het reserveren van de hotels moet je wel gewoon zelf doen!

Daarentegen is mij gevraagd de inschrijving van de Nederlandse of Vlaamse auto’s te coördineren.

Om op tijd te zijn wil ik graag vòòr zondag 22 juni de volgende gegevens van jullie hebben:

- Naam en voornaam
- Aantal inzittenden
- Adres
- Postcode en stad
- Telefoonnummer en email
- Op welke dagen je toegang tot Disney Village wilt hebben: 5 en/of 6 en/of 7 september
- Neem je deel aan de cruises en zo ja welke: zaterdag en/of zondag
- Merk en model auto
- Jaargang
- Kleur
- Kenteken
- In bezit sinds
- Speciale vermeldingen i.v.m. de auto?

Uiteraard ga ik discreet met deze gegevens om en gebruik ze alleen voor inschrijving. Het lijkt allemaal wat zwaar en veelgevraagd, maar de Disney-organisatie is Amerikaans streng en eist deze gegevens nu eenmaal.

Misschien nog steeds een beetje ingewikkeld allemaal, dus stel gerust een vraag als je die hebt. Om het even praktisch te maken: ik ga zaterdagmorgen op tijd weg (ik denk zo 7.00 uur) en ben dan ruimschoots op tijd om de aan de zaterdagmiddagcruise mee te doen. Daar doe ik zeker aan mee, eet bij Disney, pik een concertje mee, slaap in Campanile, doe mee met de zondagmorgen cruise, ben op de meeting in Hotel Cheyenne, eet daar nog en vertrek rond 16.00 uur weer naar NL.
Marc
Gebruikersavatar
Mustangwacko
Retired Moderator
Berichten: 1354
Lid geworden op: zo 21 nov, 2004 23:01
Locatie: Den Haag

Bericht door Mustangwacko »

72grande schreef:ik ga zaterdagmorgen op tijd weg (ik denk zo 7.00 uur) en ben dan ruimschoots op tijd om de aan de zaterdagmiddagcruise mee te doen. Daar doe ik zeker aan mee, eet bij Disney, pik een concertje mee, slaap in Campanile, doe mee met de zondagmorgen cruise, ben op de meeting in Hotel Cheyenne, eet daar nog en vertrek rond 16.00 uur weer naar NL.
Ik doe met je mee, Marc. Email met gevraagde gegevens is naar jou verstuurd. Ik zal morgen Yannick van Campanile proberen te bellen om een kamer vast te leggen.

Wederom een leuk weekend in het vooruitzicht!
Jacco
"I got my kicks driving a sixty-six"
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Bericht door Claire »

wij willen zeker mee;lijkt ons reuze gezellig :bash: .
marc , we hebben je een PB gestuurd
wie gaan er allemaal mee?
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Na alle verhalen die ik elk jaar aanhoor, zou ik dit jaar graag meegaan.
Maar dan zou ik graag vrijdags al naar Parijs rijden.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Marcel
Retired Moderator
Berichten: 2909
Lid geworden op: ma 11 aug, 2003 13:56
Locatie: Albir
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ons zijn er bij, we maken er gelijk een week vakantie van weten alleen nog niet of we vrijdag of zaterdag vertrekken.
Gebruikersavatar
atina33
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 30 mei, 2008 21:51
Locatie: zevenhuizen(ZH)

Bericht door atina33 »

Ik ga niet mee ten eerst e geen mustang en ten tweede geen geld maar ben wel benieuw naar de ervaringen als jullie weer terug zijn. klinkt erg gezellig!!!!
Geniet ervan voor de gene die gaan. Veel plezier al vast toegewenst.

gr anita
www.mijnwebwinkel.nl/winkel/atina
www.eentweedeleven.nu
Gebruikersavatar
mustangman
Berichten: 377
Lid geworden op: za 22 mei, 2004 15:33
Locatie: Zuid Nederland
Contacteer:

Topic omhoog gehaald

Bericht door mustangman »

Onder 'vriendschappelijke dwang' ons net aangemeld om met de bekende Frankrijkgangers eens mee te rijden naar Disney Parijs.

Reiny en Loes
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Loes, Reiny, geweldig leuk! En excuses voor de zware avond :wink:

We zitten nu al op 8 bevestigde aanmeldingen....
Marc
Gebruikersavatar
Mustangwacko
Retired Moderator
Berichten: 1354
Lid geworden op: zo 21 nov, 2004 23:01
Locatie: Den Haag

Bericht door Mustangwacko »

Hotel geregeld. Samen met Ronald, Reiny & Loes vertrek ik al op de vrijdag richting Disney.

Ik ben benieuwd naar de nieuwe opzet van de meeting. Vooral de (gratis!) concerten spreken me erg aan.
:smt035 :smt035 :smt035
Jacco
"I got my kicks driving a sixty-six"
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Ook hier vanmiddag Bussy St. Georges aan de lijn gehad :wink:

Ik heb wel wat zorgen over jullie op vrijdag zo alleen in het grote boze Frankrijk, maar het moet maar....

Op zaterdag komen vier andere Mustangs jullie achterna!
Marc
Gebruikersavatar
yellow
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 09 jan, 2005 15:11
Locatie: Munstergeleen

Bericht door yellow »

Hoi Marc

Bij deze doe ik ook mee met 2 personen.
The American Icon
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Leuk Frans! Dat maakt 9....
Marc
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Bericht door Claire »

Wij hebben gister de (e-mail) bevestiging binnengekregen van Bussy st Georges. Is het nog geen september? :D
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Gesloten

Terug naar “Alle meetings 2003 t/m 2008”