6 uren van Francorchamps, zaterdag 27 september 2008

Hier staan alle links en verslagen van de 2003, 2004, 2005, 2006, 2007 en 2008 meetings.........

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Mustangdriver
Berichten: 2517
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 11:55
Locatie: Aalst Belgium
Contacteer:

Bericht door Mustangdriver »

Allee vooruit dan: jullie zijn wel effe zoet met lezen hoor:

Een paar weken geleden liet Mustangdriver Patrick weten dat ie op zondag 28 september ging deelnemen aan een rondrit. Ik bood aan om copiloot te zijn vermits mijn karretje in reparatie was (en nog steeds is).
Ik diende dus om 9u bij Patrick te zijn, zodat we ruim op tijd konden vertrekken om nog 2 mensen met auto op te pikken. In de week daarvoor had Patrick de rempomp laten vervangen en was tevens de motor ruimte afgestoomd van z’n Ghia.
Voor 9u haalde Patrick dus het paardje al buiten, maar na 20m viel de motor stil….toen hij samen met mij terugkwam kreeg hij z’n wagen niet aan de praat. Volgens onze gezamelijke kennis bleek de motor geen of nauwelijks ontsteking te krijgen, hoogst waarschijnlijk door het afstomen van de motor. Hulp van buren en omstaanders, zelfs een haardroger konden niet helpen. Ondertussen was één van de mannen die we zouden oppikken al aangekomen. Francis, sinds kort trots eigenaar van een 1963 Jaguar 3.4S, bood ons spontaan een zitje aan. Enkel diende de Jag gestart te worden met behulp van kabels daar de batterij stuk was. Dat bleek geen probleem en rond halfelf vetrokken we richting Destelbergen om de derde persoon op te halen. Nog steeds in de mist tuften we gezellig verder. Ik zat comfortabel achteraan in het Jaguar leder en er werd volop gebabbeld. Net voorbij de kerk van Overmere klonk het plotseling zo: vroooooooo vroooo vroo vro ppffffftttt. En daar stond de Jaguar aan kant ! De benzine meter op nul. Na het eerste ongeloof « Is die nu al leeg », en een telefoontje naar Christophe in Destelbergen « Euh we zitten zonder naft, kan jij komen met een bidon? », zagen we allen de lol ervan in en vlogen de lachsalvo’s in het rond. Na een 20tal minuutjes was depanneur Christophe terplaatse en gingen Francis en hij snel wat benzine halen. Die werd wat later in de tank van de Jag gegoten, maar vreemde genoeg sloeg de motor (uiteraard met behulp van startkabels) niet aan. Ons gezamelijk verstand en ogen merkte op dat de Cat 2 benzinetanken had. Misschien is er wel een schakelaar om die te switchen ? En ja hoor, nummer drie op het dashboard zorgde ervoor dat de benzinemeter helemaal naar vol liep. Hiep hiep hoera, de 3.4 kwam ronkend tot leven. Christophe besloot al voort te rijden om z’n BMW klaar te maken, terwijl wij naar de pomp reden om nog extra benzine in te nemen. Na nog geen 100 meter, Christophe al in de mist verdwenen, slaat de motor van de Jag terug af !! Verbazing alom en natuurlijk weer hard gelach, want zonder Christophe krijgen we de motor niet gestart. Weer effe bellen dus, Christophe maakt rechtsomkeer en sluit de kabels nog maar eens aan. Helaas de Jaguar start niet. Via een toeval denken we eraan om de schakelaar voor de omschakeling terug te zetten en ja hoor: de motor start. We besluiten dat Christophe voor alle zekerheid maar moet meerijden naar de pomp. Daar merkt Patrick dat tank 1 tot boven toe vol is, en tank 2 nauwelijks benzine kan opnemen ?! We denken dat er iets is met de vlotter of de tankomschakeling. Bon we zullen dan maar op tank 2 rijden. Na nog maar eens de startkabels hebben bovengehaald vertrekken we richting Destelbergen. Ondertussen hebben we de organisator gebeld om te zeggen dat met één auto minder het startpunt niet zullen halen, maar rechtstreeks naar het middagpunt rijden in Dendermonde. Daaraangekomen halen we de benzine uit tank 1 en plaatsen de bidon met die benzine in de koffer. Met de kabels en de BMW wordt de Jag nog maar eens gestart en zetten we koers richting Dendermonde. Iets voor één komen we daar aan en schuiven we bij om het stoofvlees te verorberen. We krijgen meteen de roadbook en kunnen dus deelnemen aan het 2e deel van de rit, zo een 90 kilometer. De start heeft natuurlijk weer wat voeten in de aarde, temeer we de kofferbak van de Jag niet openkrijgen waar de startkabels in liggen. Gelukkig vindt Patrick de truuk om die open te krijgen en wordt de Jag gestart. De andere deelnemers zijn ondertussen al uit het vizier verdwenen en beginnen we aan de rit. Na een halfuurtje maken we een eerste foutje en moeten we een U turn maken om in de goede rijrichting te komen. Iets wat de Jag duidelijk niet leuk vind, want de motor slaat terug af !! Wederom ongeloof, nu kunnen we toch niet zonder benzine zitten ? Inderdaad het lukt ons nauwelijks om meer dan tien liter in de Jag te krijgen. (en de bidon liet zelfs nogal wat benzine verloren gaan op het gras). De startkabels doen weer hun dienst en de motor slaat terug aan. Na nog geen kilometer staan we terug stil !!!!!! Algemeen gelach, Francis heeft echt geen geluk met zijn nieuwste aanwinst. We besluiten om de rit maar voor bekeken te houden, zo verder rijden is geen optie. Terug naar huis dan maar. De nukkige kofferbak gaat nu helemaal niet meer open, gelukkig heeft Christophe in z’n BMW ook een setje startkabels liggen. We vallen nog twee keer stil, één keer op een druk kruispunt met 5 wagens en een bus achter ons. Mijn ideetje om de dop van de tank te doen (misschien iets met de ontluchting ?) bleek ook niet te werken. Aan het Donkmeer aangekomen plaats Francis de S nog net op de oprit voor de motor weer stil valt. Na wat gepraat met een vriend van Francis blijkt dat de Jaguar al elektrische benzinepompen heeft. Dat geeft met een kapotte batterij een zeer slechte combinatie om vlot te rijden.............
Christophe stuurt de BMW naar Destelbergen en Francis brengt Patrick en mij terug naar Hamme. Daar proberen we de mustang nog eens te starten, maar die heeft blijkbaar nog geen zin, dus duwen we die maar terug z’n garage in.

Copiloot ben ik vandaag niet geweest, maar ik heb wel veel plezier gehad met de Jaguar !!!


Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD

16th Flanders Mustang Event, zondag 23 juni 2013

www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite

http://www.mustangdrivers.be/webdesign.html
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Nou mooi verhaal Geoffrey, dat was het wachten wel waard :wink:

Wat een toestand! Moraal van het verhaal: er is altijd wat met die oude rotauto's :mrgreen:

Overigens, wel een echt mooie auto zo'n 3,4S Jaguar, van mij mag bij dit verhaal nog wel een fotootje van deze dwarsligger....
Marc
Gebruikersavatar
Mustang65
Berichten: 1742
Lid geworden op: ma 11 aug, 2003 20:34
Locatie: Dordrecht

Bericht door Mustang65 »

Geoffrey, helemaal goed, hoor :up: :up: :up:

Ik ben blij dat je het verslag toch geplaatst hebt.

Arjan.
Gebruikersavatar
Mustangdriver
Berichten: 2517
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 11:55
Locatie: Aalst Belgium
Contacteer:

Bericht door Mustangdriver »

72grande schreef:Nou mooi verhaal Geoffrey, dat was het wachten wel waard :wink:

Wat een toestand! Moraal van het verhaal: er is altijd wat met die oude rotauto's :mrgreen:

Overigens, wel een echt mooie auto zo'n 3,4S Jaguar, van mij mag bij dit verhaal nog wel een fotootje van deze dwarsligger....
U vraagt wij plaatsen:

Afbeelding

Enne inderdaad is er altijd wel iets met die ouwe rotauto's......... Na het waterlek te hebben hersteld van de fastback bleek de benzinepomp te lekken :evil:

Weer wat geduld dus..........

Groeten
Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD

16th Flanders Mustang Event, zondag 23 juni 2013

www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite

http://www.mustangdrivers.be/webdesign.html
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Mooie Jaguar....

En ook met jouw benzinelekkage komt het wel weer goed!
Marc
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Bericht door Mack »

Euh we zitten zonder naft, kan jij komen met een bidon?
Bedankt voor dit onvervalst Belgisch verslag :-)
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Mustangdriver
Berichten: 2517
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 11:55
Locatie: Aalst Belgium
Contacteer:

Bericht door Mustangdriver »

:D :D typisch vlaams he. Bidon komt van het Frans :shock: Gelukkig zijn jullie hier het vlaams al wat gewoon en is Frans voor sommigen ook wel te verstaan 8)

Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD

16th Flanders Mustang Event, zondag 23 juni 2013

www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite

http://www.mustangdrivers.be/webdesign.html
Gebruikersavatar
walter
Berichten: 1150
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 21:07
Locatie: Neerpelt (België)
Contacteer:

Bericht door walter »

Quoi?
Gesloten

Terug naar “Alle meetings 2003 t/m 2008”