Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 16 December 2018

Alle projecten van Members die niet in een jaartal geplaatst kunne worden.
Zoals garage verbouwingen, Motor rebuild, ect ......

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 1 Stainless en nieuwe daily

Bericht door Limburger » di 12 dec, 2017 22:23

Nee 1.3 eruit gehaald, 1.7 zetec dubbele nokkenas en variabele kleptiming erin.

Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 4950
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 1 Stainless en nieuwe daily

Bericht door Mack » wo 13 dec, 2017 08:49

Zetec zelfs, netjes!
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE

Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 1 Stainless en nieuwe daily

Bericht door Limburger » zo 28 jan, 2018 17:36

Weinig tijd gehad dus helaas niet veel opgeschoten, ook weer wat tegen slagen dus wat dubbel werk.
Uitlaat is op 2 hangers na en een nieuw spruitstuk ook klaar, eind tips komen perfect uit! Heel blij met het resultaat.

As steun eronder gezet omdat er nog geen hanger is aan het laatste stuk.
Afbeelding

Afbeelding

Tank insert ook klaar. Past mooi, maak het zo dat ik hem via de cabine eruit kan nemen mocht ik in de tank moeten wezen.
Geheel rvs op de vlotter na.
Afbeelding

Retour leiding nog 90graden gebogen zodat het wat beter uitkomt:
Afbeelding

Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7821
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 16

Bericht door 1967coupe » zo 28 jan, 2018 18:48

zolang er voortgang in zit is het goed.
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl

Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 16

Bericht door Limburger » za 03 feb, 2018 11:20

Inderdaad Rene,
Het gaat goed komen!

Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 16

Bericht door Robinski » di 06 feb, 2018 19:20

Mooi project Joris! Schitterend!
Goed bezig ook, vooral je enthousiasme is aanstekelijk!
Ga zo door, ben benieuwd naar het eindresultaat.
Doe je alles alleen of krijg je hulp?
Groetjes, Robin

Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 16

Bericht door Limburger » do 08 feb, 2018 22:55

Meeste doe ik alleen (verzin alleen) maar een goede maat helpt veel. Met z'n tweeën is het vaak net wat handiger en een extra set ogen kan geen kwaad. Vaak kijkt een ander er net iets anders op en kom je samen tot een beter idee.

Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 16

Bericht door Robinski » do 08 feb, 2018 23:49

Zo is ut! Goed bezig in elk geval!
Groetjes, Robin

Gebruikersavatar
NordicDawn
Berichten: 2566
Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
Locatie: Overijssel

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 16

Bericht door NordicDawn » vr 09 feb, 2018 15:05

Blijft mooi om je werk te zien, ga zo door.
1970 Mustang Hardtop

Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 16

Bericht door Limburger » zo 03 jun, 2018 22:02

Lang rustig geweest wat de pickup betreft helaas. Heel druk geweest met werk waardoor de rest eigenlijk allemaal bleef liggen. Geprobeerd toch wat te blijven doen maar viel niet mee. Veel geklooi weer, verschillende dingen zaten nogal tegen, maar uit eindelijk toch gewonnen! Word een lange update!

De originele radiateur beugel was door een blinde met parkinson (no offence uiteraard) begaffelt met een haakse slijper om de grotere radiateur passend te krijgen die bij de motor hoort. De radiateur die bij de auto was toen ik heb kocht was helaas rot en moest dus vervangen worden. Was ook niet tevreden over de beugel waar hij in stond en ik wou hem eigenlijk relatief makkelijk verwijderbaar maken mocht het ooit nodig zijn (nu nagenoeg onmogelijk met de beugel in de auto). Dus maar gekozen om een nieuwe beugel te maken, zat best wat denk werk in want de spatborden en eigenlijk de rest van de neus heeft hier mee te maken.

Begonnen met een stuk U profiel wat ik heb laten zetten. Wou het graag uit 1 stuk hebben:
Afbeelding

Bevestiging gemaakt, waardoor de radiateur ipv aan het aluminium koelblok hangt (oude situatie) nu in rubbers staat met de daarvoor hoorende bevestiging.
Afbeelding

Toen kwam ik erachter dat het onderaan te breed was voor het frame :(, dus maar weer slijpen en lassen:
Afbeelding

Begint wat te worden:
Afbeelding

Plaatjes boven op gemaakt waarmee de radiateur dmv rubbers aangedrukt word. Komen uiteraard nog korteren bouten in.
Afbeelding

De omhoog staande profielen gaan naar buiten hangen als de spatborden eraan hangen dus hier een X voor gemaakt zodat het wat stugger word. Gemaakt uit RVS, verwacht dat dit mooi is achter de gril.
Afbeelding

Aandrijfas was al gemaakt maar aangezien de rest ook maar voor de 30% gemaakt was wou ik deze graag even laten checken en ook maar nieuwe kruisjes in laten zetten:
Eric van der Werf in Maasbree, top adres! aanrader/
Afbeelding

De automaatbak koeler nippels die ik gekocht had in de US of A pasten uiteraard weer niet, helemaal de blubber gezocht naar de juiste maat, verschillende automaat specialisten gebeld en ik kwam steeds terug op de 1/4 NPSM, dit was het niet, dus maar de oude nippels afgedraaid en er een Jic nippel passend in geperst waarna met hardsoldeer de 2 een gemaakt.
Afbeelding

De uitlaat ook verder afgewerkt inclusief de hangers:
Afbeelding

De spruitstukken hebben normaal een draadstang erin waar de flens overvalt, bij de rechterkant kon ik ze eruit draaien en de M10 draad houden. De linker kan was echter al door iemand flink begaait en hier kreeg ik niks goeds meer van, flink gezocht naar een linker spruitstuk maar toch gevonden. Deze had hetzelfde probleem, de tap eindes kreeg ik er niet uit dus maar laten uitkotteren en draadbussen erin laten zetten:
phpBB [video]


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoop nu iets frequenter te kunnen updaten

Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1205
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 16 UPDATE

Bericht door grandmaster n » ma 04 jun, 2018 17:11

Lekker bezig!!

gr

Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 399
Lid geworden op: do 21 aug, 2008 18:14
Locatie: Noord-west Brabant

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 16 UPDATE

Bericht door Jasper » wo 06 jun, 2018 08:23

:up:
1965 mustang fastback, 289 2v Prairie bronze. (sold 28-08-2014)
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.

Gebruikersavatar
Limburger
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 14 okt, 2013 20:35

Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 16 UPDATE

Bericht door Limburger » zo 02 dec, 2018 13:42

Het is weer een hele tijd geleden, paar weken nodig gehad voor 2 crossauto's klaar te maken en het werk heeft ook wat tijd in beslag genomen, werk bij een landbouw mechanisatie bedrijf waar we veel aan beregening doen. Was afgelopen zomer wat droog hier en daar :lol: :wink: dus werk in overvloed.
Viel me beetje van me tegen hoeveel ik in die tijd gedaan heb aan de pickup maar nu ik alle foto's aan het ordenen ben loop ik toch wat achter met de updates.

De motor was zowat helemaal aangekleed op de dynamo en de luchtfilter na. De dynamo zat me al een tijdje dwars door zijn uiterlijk. Dus deze uit elkaar gehaald voorzien wat wat nieuwe delen en een likje verf:
Afbeelding

Afbeelding

De radiateur beugel is de vorige update gemaakt, uiteraard is deze ook gespoten. Heb even wat dingen verzameld zodat ik meerdere dingen in 1 keer kon spuiten.
Afbeelding

Afbeelding

Ik vond de voorkant beetje saai ogen nog, dus kwam met het volgende idee. Zag het op Fast N Loud dat ze daar Ron Davis radiatoren gebruikte, ik dacht maar dat kan ik ook:
Afbeelding

De automaatbak koeler slangen ook geperst en er braidedsleeve overheen bij geperst zodat het wat nette uitziet:
Afbeelding

Afbeelding

Heb 3 jaar terug ergens een goedkope luchtfilter kunnen kopen en die wou ik passend maken zodat de motor ietsie meer oud leek:
Afbeelding

Even gezocht naar een passende manier maar toch wat gevonden, een siliconen verloop bocht van 76mm (inlaat) naar 102mm zo groot mogelijk wat ik passend kreeg ivm inlaat en andere dingen.
Het huis gestraald en het hart eruit gesneden, nieuwe plaat gesneden die erin gelast met een opstaande rand waar de siliconen bocht mooi overheen kon en voila!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Omdat de oude kachel niet compleet was, en ook moeilijk is voor aan onderdelen te komen stond die een beetje op een laag pitje. Tijdje terug een Fresh Air Heater Box tegen gekomen en deze aangeschaft. Deze pakt i.p.v. cabine lucht om te verwarmen (zoals de oude die ik had), verse lucht uit de vent rechts van de cabine. Deze cabine is er niet voor gemaakt dus die kachel moet passend gemaakt worden (zoals zowat alles wat ik wil :D :roll: ). Origineel steek de kachelmotor door het schutbord in de motor ruimte, dit vond ik geen mooi idee dus heb ik een computer ventilator gekocht met flink volume verplaatsing (vergelijkbaar met een kleine auto) en die ga ik in de oude kachel unit passend maken. Deze kan ik ook variabel regelen i.p.v. verschillende standen. Hier later meer over.

Afbeelding

Afbeelding

Ben nu nog de ophanging aan het maken voor de luchtfilter zodat hij mooi blijft zitten zonder dat hij afzakt.
Komen steeds dichter bij het moment dat de motor aangesloten kan worden en voorzien kan worden van een nieuwe mapping.

Plaats reactie

Terug naar “Algemene Projecten”