RVS uitlaat
Moderator: Shelby GT-H
RVS uitlaat
He he,t is ff n dag werk(lees laten werken)maar de Mus heeft n RVS uitlaat.
Ik weet niet of hier reclamegemaakt mag worden,maar we zijn dus n dagje naar PM performance in Kampen geweest en ik kan het iedereen aanraden!
Vanaf Kampen naar Ede uit kunnen proberen en t klinkt heerlijk.
Keuze uit verschullende dempers.
Nieuwe flens achter kat.
Deze is het geworden,hier nog los.alleen voor de vorm.
Hier komen de eindstukken op.
Bocht om/over tank.
Handgemaakt y-stuk,geen pijpenbuigers oid aan te pas geweest,hele uitlaat is custom,handmade.
Voor t oog er onder,inclusief eindstuk links.
Helemaal klaar voor maontage.
Ik weet niet of hier reclamegemaakt mag worden,maar we zijn dus n dagje naar PM performance in Kampen geweest en ik kan het iedereen aanraden!
Vanaf Kampen naar Ede uit kunnen proberen en t klinkt heerlijk.
Keuze uit verschullende dempers.
Nieuwe flens achter kat.
Deze is het geworden,hier nog los.alleen voor de vorm.
Hier komen de eindstukken op.
Bocht om/over tank.
Handgemaakt y-stuk,geen pijpenbuigers oid aan te pas geweest,hele uitlaat is custom,handmade.
Voor t oog er onder,inclusief eindstuk links.
Helemaal klaar voor maontage.
Laatst gewijzigd door MenH op vr 22 mei, 2009 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Meer pics en schokbreker vraag
Hier voor de bak&braadfans onder ons,nog wat pics.
Helaas heb ik geen fotos van deophangbeugels die ook met de hand,uit de losse pols werden gemaakt.
Mooi vakwerk om te zien hoe uit het niets een eindproduct ontstaat.
Overigens was het nog gezellig ook en smaakte de koffie best.
Op de 1e foto is te zien dat de schokbrekers ook wat beginnen te verouderen.
Nu ben ik op zoek naar vervanging,en het liefst wil ik de auto dan 1,5 tot 2cm naar beneden hebben.
Koni levert verstelbare dempers voor n 95-er mustang,maar dan voor 1500 piek,en dan nog zonder veren!
Nu zag ik op www.americanmuscle.com dat Eibach ook schokbrekers en veren levert voor dit type.
Wie weet of deze in Nederland ook te krijgen zijn,en eventueel tegen welke prijs?
- soulreaper
- Berichten: 893
- Lid geworden op: wo 09 jul, 2008 09:55
- Locatie: wachtebeke
sjiek die dempers zijn die redelijk van lawaai?
zou ook wel een dubbele uitlaat willen maar heb geen zin om de hele lijn opnieuw te kopen en moet in BE nog door de keuring geraken.
viel dat mee kwa monteren zou dat anders deze vakantie wel zien zitten!!
heb je mss wat meer info over die dempers enz een site ofzo
zou ook wel een dubbele uitlaat willen maar heb geen zin om de hele lijn opnieuw te kopen en moet in BE nog door de keuring geraken.
viel dat mee kwa monteren zou dat anders deze vakantie wel zien zitten!!
heb je mss wat meer info over die dempers enz een site ofzo
GREATZ Davy
1966 Mustang Coupe, 289cid 2V
1997 Mercedes Vito 2.3 TD
1966 Mustang Coupe, 289cid 2V
1997 Mercedes Vito 2.3 TD
www.pmperformance.nl
De dempers kan je net zo luid/stil krijgen als je wilt.
Ze monteren eerst alles"los" en laten je dan dmv verschillende dempers de verschillende uitlaatgeluiden horen.
Je kan dus zelf kiezen hoeveel herrie je wilt,maar ook nog wat voor soort geluid(alleen herrie bij hoge toeren,of laag gebrom,of japans hoog gegil).
Er liggen geloof ik n stuk of 40 eindstukken die je ook zelf uit kan zoeken.
Uitlaat kan enkel,dubbel,compleet of alleen een stuk,alles wat je maar kan bedenken.
Ik zou er eens een telefoontje aan wagen.
Het hele systeem maken en monteren kostte wel een dag werk,maar elk onderdeel wordt ter plekke op maat gemaakt.
Je mag er bij blijven,maar je kan erookn mooi toeristische dag in Kampen van maken,mooi oud stadje aan t water.
De dempers kan je net zo luid/stil krijgen als je wilt.
Ze monteren eerst alles"los" en laten je dan dmv verschillende dempers de verschillende uitlaatgeluiden horen.
Je kan dus zelf kiezen hoeveel herrie je wilt,maar ook nog wat voor soort geluid(alleen herrie bij hoge toeren,of laag gebrom,of japans hoog gegil).
Er liggen geloof ik n stuk of 40 eindstukken die je ook zelf uit kan zoeken.
Uitlaat kan enkel,dubbel,compleet of alleen een stuk,alles wat je maar kan bedenken.
Ik zou er eens een telefoontje aan wagen.
Het hele systeem maken en monteren kostte wel een dag werk,maar elk onderdeel wordt ter plekke op maat gemaakt.
Je mag er bij blijven,maar je kan erookn mooi toeristische dag in Kampen van maken,mooi oud stadje aan t water.
Nooit geweten dat ze bij mij in het dorp zitten, en nog wel in de straat waar mijn vaste garage zit. Sterker nog, ernaast... En laat ik nou ook af en toe met mijn daily tanken bij de Tinq pomp die er voor staat...MenH schreef:www.pmperformance.nl
Je mag er bij blijven,maar je kan erookn mooi toeristische dag in Kampen van maken,mooi oud stadje aan t water.
Anyway, hoe is de prijs in verhouding tot bijvoorbeeld EPS
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Volgens mij ben jij daar gisteren nog geweest.edgar schreef:Nooit geweten dat ze bij mij in het dorp zitten, en nog wel in de straat waar mijn vaste garage zit. Sterker nog, ernaast... En laat ik nou ook af en toe met mijn daily tanken bij de Tinq pomp die er voor staat...MenH schreef:www.pmperformance.nl
Je mag er bij blijven,maar je kan erookn mooi toeristische dag in Kampen van maken,mooi oud stadje aan t water.
Anyway, hoe is de prijs in verhouding tot bijvoorbeeld EPS
Ik heb nog ff bij n Mus staan kijken die bij de buren voor geparkeerd stond!
Ik heb bij EPS voor hetzelfde een prijsopgaaf laten maken,en was hier goedkoper uit.
Bij EPS kreeg ik voor dezelfde prijs dezelfde uitlaat,vanaf de kat tot achter,en bij PM kon er voor dat geld een katvervanger gemonteerd worden,dus n beetje meer.
De katvervanger wordt dan dmv flenzen bevestigd,zodat je m er zo tussenuit kan laten zakken en,indien nodig,er weer een kat tussen kan.
Daarbij is Kampen beter in de buurt als Hoogezand,dussss....
Ps ik krijg geen korting op een volgende aankoop als ik reclame voor ze maak,maar als ik ergens tevreden over ben,mag n ander dat ook weten.
Ik vond t echt vakwerk.
Als de auto die jij hebt zien staan overeenkomt met die in mijn avatar dan kan het haast niet missen. In afwachting van het vrijkomen van de brug stond ie buiten.MenH schreef: Volgens mij ben jij daar gisteren nog geweest.
Ik heb nog ff bij n Mus staan kijken die bij de buren voor geparkeerd stond!
Juist! Het is altijd goed om ervaringen te delen.MenH schreef: Bij EPS kreeg ik voor dezelfde prijs dezelfde uitlaat,vanaf de kat tot achter,en bij PM kon er voor dat geld een katvervanger gemonteerd worden,dus n beetje meer.
Ps ik krijg geen korting op een volgende aankoop als ik reclame voor ze maak,maar als ik ergens tevreden over ben,mag n ander dat ook weten.
Ik vond t echt vakwerk.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Knap staaltje werk..
Ik zie dat ze je spruitstukken naar 1 punt komen, vervolgens naar achteren door 1 buis om daarna weer naar 2 uitgangen te gaan.
Kan dit niet direct van voren af aan? 2 Buizen naar achteren (net als bij veel oudjes).
Of moest je dan ook je spruitstukken aanpassen/vervangen?
Rob
Ik zie dat ze je spruitstukken naar 1 punt komen, vervolgens naar achteren door 1 buis om daarna weer naar 2 uitgangen te gaan.
Kan dit niet direct van voren af aan? 2 Buizen naar achteren (net als bij veel oudjes).
Of moest je dan ook je spruitstukken aanpassen/vervangen?
Rob
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
--> @mistermach1
- soulreaper
- Berichten: 893
- Lid geworden op: wo 09 jul, 2008 09:55
- Locatie: wachtebeke
Had gekund,alles kan daar geloof ik,maar ze komen na de kats origineel ook al bij elkaar in 1 buis.RobSchipper schreef:Knap staaltje werk..
Ik zie dat ze je spruitstukken naar 1 punt komen, vervolgens naar achteren door 1 buis om daarna weer naar 2 uitgangen te gaan.
Kan dit niet direct van voren af aan? 2 Buizen naar achteren (net als bij veel oudjes).
Of moest je dan ook je spruitstukken aanpassen/vervangen?
Rob
Op zhun site staat nog n mus die idd 2 aparte buizenheeft,maar volgens mij(en hun) voegt dit niet echt iets toe,behalve meer werk,tijd en kosten.
Vandaar dus.
Prijs verschilt per auto,maar voor dit werk(van 9.00 tot 17.00 bezig!) kostte me E 1000,- precies.
Best wel veel geld,maar was bij EPS aardig wat meer kwijt,en daarbij is dit volledig RVS,dus gaat langer mee als de auto.
Ik weet niet precies wat een originele uitlaat vervangen kost,maar nu heb je iets wat met de hand gemaakt is,en geheel qua uiterlijk en geluid naar je eigen smaak gemaakt.
Vanmiddag ff wezen spelen,bij lage toeren hoor je de uitlaat amper,mooie lage monotone brom,bij serieus gas geven vliegen de Db's om je oren en kijkt echt gegarandeerd iedereen
Mooi systeem. Ik heb alles bij EPS laten monteren ook natuurlijk RVS.
Ik heb er ook een Y pijp enkel eronder zitten, en jouw oplossing om aan het eind de uitlaat te splitsen in een dubbel systeem is de perfecte oplossing. Zat er al aan te denken om binnenkort alles dubbel te maken, maar zo kan het ook scheelt weer een hoop poen. Natuurlijk geeft een echt dubbel systeem een beter geluid, maar hier kan ik mee leven.
Ik heb er ook een Y pijp enkel eronder zitten, en jouw oplossing om aan het eind de uitlaat te splitsen in een dubbel systeem is de perfecte oplossing. Zat er al aan te denken om binnenkort alles dubbel te maken, maar zo kan het ook scheelt weer een hoop poen. Natuurlijk geeft een echt dubbel systeem een beter geluid, maar hier kan ik mee leven.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.