Project nr 68...
Moderator: Shelby GT-H
- www.mustang1968.nl
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 10 apr, 2004 08:31
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Project nr 68...
Ben al sinds september aan de gang, maar aangezien het me een leuke aanvulling leek op alle restauratie projecten, hier mijn verslag:
Nog werk genoeg, maar we zijn op de goede weg.
Wordt vervolgd.....
Nog werk genoeg, maar we zijn op de goede weg.
Wordt vervolgd.....
- www.mustang1968.nl
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 10 apr, 2004 08:31
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
- Ceescoupe1968
- Berichten: 435
- Lid geworden op: do 25 nov, 2004 22:02
- Locatie: Nijmegen
Hi JP,
Als je zó de hele auto doet heb je zo direct een exemplaar waarmee je niet meer durft te tijden omdat ie dan zo verschrikkelijk mooi is dat elke steenslag voor een slapeloze nacht zorgt. Dat is de reden dat ik mijn '68 laat zoals ie is.
Maar ik kom in januari, vóór de borrel in Doorn, je werk bewonderen.
Tot dan,
'68
Als je zó de hele auto doet heb je zo direct een exemplaar waarmee je niet meer durft te tijden omdat ie dan zo verschrikkelijk mooi is dat elke steenslag voor een slapeloze nacht zorgt. Dat is de reden dat ik mijn '68 laat zoals ie is.
Maar ik kom in januari, vóór de borrel in Doorn, je werk bewonderen.
Tot dan,
'68
Ik zie dat je er een stuk beter bijkomt als de spatborden eraf zijn.
Voor mij nu te laat, dat had mij aardig wat nekpijn kunnen besparen.
Dit is de enige goede manier, ga zo door JP, erg mooi strak werk.
Is dat wit een primer of ga je het wit maken in de motorruimte?
Ik vind het prachtig al die projecten, ik kijk al uit naar de meetings om het werk te bewonderen.
Mooie werkruimte heb je trouwens, "iets" meer ruimte als bij mij. (ben een beetje jaloers :chainsaw: )
Keep up the good work!!!!!!
groeten
Fordman
Voor mij nu te laat, dat had mij aardig wat nekpijn kunnen besparen.
Dit is de enige goede manier, ga zo door JP, erg mooi strak werk.
Is dat wit een primer of ga je het wit maken in de motorruimte?
Ik vind het prachtig al die projecten, ik kijk al uit naar de meetings om het werk te bewonderen.
Mooie werkruimte heb je trouwens, "iets" meer ruimte als bij mij. (ben een beetje jaloers :chainsaw: )
Keep up the good work!!!!!!
groeten
Fordman
Fordman
1968 fastback
[img]http://img.photobucket.com/albums/v203/fordman/GotNos.gif[/img]
[b]When size matters............bigger is better!!!!!![/b]
1968 fastback
[img]http://img.photobucket.com/albums/v203/fordman/GotNos.gif[/img]
[b]When size matters............bigger is better!!!!!![/b]
- www.mustang1968.nl
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 10 apr, 2004 08:31
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Hoi Ford man,
Nee de motorruimte wordt niet geel.
Als ik alles geschuurd heb en in de grondverf gezet heb gaat de auto naar de spuiter, en wordt de motorruimte zwart gespoten.
Ben vanmorgen even bezig geweest met 2 kleine roestplekken te verwijderen, door het eruit te slijpen:
Je blijft er mee bezig. Hier worden straks 2 stukjes in gelast.
Groeten,
Jean-Paul
Nee de motorruimte wordt niet geel.
Als ik alles geschuurd heb en in de grondverf gezet heb gaat de auto naar de spuiter, en wordt de motorruimte zwart gespoten.
Ben vanmorgen even bezig geweest met 2 kleine roestplekken te verwijderen, door het eruit te slijpen:
Je blijft er mee bezig. Hier worden straks 2 stukjes in gelast.
Groeten,
Jean-Paul
- tripleblack
- Berichten: 843
- Lid geworden op: do 04 mar, 2004 12:01
- Locatie: Ekehaar
- www.mustang1968.nl
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 10 apr, 2004 08:31
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
JP,
Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar met veel (snelle) kilometers!
Ik heb benieuwd naar het resultaat na het spuiten.
Het zal wel super strak staan dadelijk.
Succes zaterdag.
groeten
Fordman :ciggy:
Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar met veel (snelle) kilometers!
Ik heb benieuwd naar het resultaat na het spuiten.
Het zal wel super strak staan dadelijk.
Succes zaterdag.
groeten
Fordman :ciggy:
Fordman
1968 fastback
[img]http://img.photobucket.com/albums/v203/fordman/GotNos.gif[/img]
[b]When size matters............bigger is better!!!!!![/b]
1968 fastback
[img]http://img.photobucket.com/albums/v203/fordman/GotNos.gif[/img]
[b]When size matters............bigger is better!!!!!![/b]
- DennisStang
- Berichten: 350
- Lid geworden op: do 12 aug, 2004 17:37
- Locatie: Gelderland
Hoi Sean-Paul,
Als eerste dat ziet er goed uit allemaal zeg!! Dat gaat goed komen!
En daarover heb ik ook een vraag. Hoe heb jij de oude lak verwijderd? Ik moet ook nog alle aanwezige lak (heb een vinyl dak, dat scheelt weer..) eraf halen, en nu vraag ik me dus af wat de beste manier is?? Wil het echt helemaal eraf halen, dus tot op het plaatwerk.
Ik heb gehoord dat je dat het beste met een staalborstel op een boormachine kunt doen, en dat het met een afbijtmiddel niet aan te raden is. Maar wat voor een soort borstel te gebruiken?
Dus heb je nog tips voor me??
Alvast bedankt !!
Dennis.
Als eerste dat ziet er goed uit allemaal zeg!! Dat gaat goed komen!
En daarover heb ik ook een vraag. Hoe heb jij de oude lak verwijderd? Ik moet ook nog alle aanwezige lak (heb een vinyl dak, dat scheelt weer..) eraf halen, en nu vraag ik me dus af wat de beste manier is?? Wil het echt helemaal eraf halen, dus tot op het plaatwerk.
Ik heb gehoord dat je dat het beste met een staalborstel op een boormachine kunt doen, en dat het met een afbijtmiddel niet aan te raden is. Maar wat voor een soort borstel te gebruiken?
Dus heb je nog tips voor me??
Alvast bedankt !!
Dennis.
Groet,
Dennis.
SOLD <<< Silver Blue '66 hardtop, vinyl top, 289 Cui, AT, PS >>> SOLD
Dennis.
SOLD <<< Silver Blue '66 hardtop, vinyl top, 289 Cui, AT, PS >>> SOLD
- www.mustang1968.nl
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 10 apr, 2004 08:31
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
Fordman, jij ook nog de beste wensen. Ook vele snelle km''s toegewenst, maar met zo'n 351 stroker blok zal dat toch wel lukken. En snel stoppen gaat ook aardig had ik gezien.
Bij mij wordt het al snel juni voordat ik weer zal gaan rijden. Als het goed is rijden we dan voortaan met een paar Edelbrock RPM aluminium cilinderkoppen rond, dus die snelle km's zullen bij mij dan ook wel lukken.
Dennis, ik heb bij mij gewoon een staalborstel op de boormachine gebruikt. Ik heb die steeds bij de Big-Boss gekocht. En je wordt stiekem vast klant. Ook heb ik een staalborstel op de haakse slijper gebruikt, gaat ook erg goed, alleen als je het toerental niet kunt regelen gaat het ijzerdraadjes regenen (bij mij dus). Een dremel met een flexibel uiteinde werkt ook perfect. Als je er dan een boortje van 3,5 mm in doet, kun je overal goed bij. Als je het blank hebt, goed naschuren met fijn schuurpapier, en vooral goed ontvetten. Dat schuur papier en die ontvetter heb ik van een vriend van mij, die is autospuiter, en kan dat regelen, erg handig.
Er zijn mensen die verf afbijt gebruiken. Bij mij ging dat niet omdat ik de ander kant van het schoon te maken stuk metaal meestal al in de grondverf had zitten. Als je dan door de gaatjes heen verf afbijt laat druppelen heb je weer wat werk erbij.
Ik ben alleen bezig met de motorruimte en omgeving. Niet met de 'buiten kant'. Als je met de buiten kant aan de gang gaat is het misschien handig om het schuren met behulp van gereedschappen te doen die ze bij de spuiter hebben. Dat is erg handig en scheelt een hoop werk.
Succes ermee,
Groeten
Jean-Paul
Bij mij wordt het al snel juni voordat ik weer zal gaan rijden. Als het goed is rijden we dan voortaan met een paar Edelbrock RPM aluminium cilinderkoppen rond, dus die snelle km's zullen bij mij dan ook wel lukken.
Dennis, ik heb bij mij gewoon een staalborstel op de boormachine gebruikt. Ik heb die steeds bij de Big-Boss gekocht. En je wordt stiekem vast klant. Ook heb ik een staalborstel op de haakse slijper gebruikt, gaat ook erg goed, alleen als je het toerental niet kunt regelen gaat het ijzerdraadjes regenen (bij mij dus). Een dremel met een flexibel uiteinde werkt ook perfect. Als je er dan een boortje van 3,5 mm in doet, kun je overal goed bij. Als je het blank hebt, goed naschuren met fijn schuurpapier, en vooral goed ontvetten. Dat schuur papier en die ontvetter heb ik van een vriend van mij, die is autospuiter, en kan dat regelen, erg handig.
Er zijn mensen die verf afbijt gebruiken. Bij mij ging dat niet omdat ik de ander kant van het schoon te maken stuk metaal meestal al in de grondverf had zitten. Als je dan door de gaatjes heen verf afbijt laat druppelen heb je weer wat werk erbij.
Ik ben alleen bezig met de motorruimte en omgeving. Niet met de 'buiten kant'. Als je met de buiten kant aan de gang gaat is het misschien handig om het schuren met behulp van gereedschappen te doen die ze bij de spuiter hebben. Dat is erg handig en scheelt een hoop werk.
Succes ermee,
Groeten
Jean-Paul
Bij mijn auto heb ik het met een staalborstel op de haakse slijper gedaan.Dennistang schreef:Hoi Sean-Paul,
Als eerste dat ziet er goed uit allemaal zeg!! Dat gaat goed komen!
En daarover heb ik ook een vraag. Hoe heb jij de oude lak verwijderd? Ik moet ook nog alle aanwezige lak (heb een vinyl dak, dat scheelt weer..) eraf halen, en nu vraag ik me dus af wat de beste manier is?? Wil het echt helemaal eraf halen, dus tot op het plaatwerk.
Ik heb gehoord dat je dat het beste met een staalborstel op een boormachine kunt doen, en dat het met een afbijtmiddel niet aan te raden is. Maar wat voor een soort borstel te gebruiken?
Dus heb je nog tips voor me??
Alvast bedankt !!
Dennis.
Maar bij mijn vader doen we het met een afbijt die ook in de autoindustrie gebruikt wordt.
Gaat perfect.........geen herrie, geen stof
Kan dus allebei
Kijk anders maar even op www.smaal-zn.nl
Succes
Mustang fastback 1967
Ford Transit Custom
Live is to short to drive a European car
Ford Transit Custom
Live is to short to drive a European car
- www.mustang1968.nl
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 10 apr, 2004 08:31
- Locatie: Limburg
- Contacteer:
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
- Locatie: Sliedrecht