Project nr 68...
Moderator: Shelby GT-H
- www.mustang1968.nl
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 10 apr, 2004 08:31
- Locatie: Limburg
Dat zijn Edelbrock RPM's
Pas goed bij mijn RPM inlaatspruitstuk. Deze ga ik zo ophalen bij Coatingsplus. Zij hebben het inlaatspruitstuk gecoat in dezelfde kleur als de koppen. Ik heb ook de bijpassende pakking set van Edelbrock, dat wil zeggen dat het allemaal op elkaar afgestemd zou moeten zijn.
De bak wordt ook in dezelfde kleur gespoten als het inlaatspruitstuk. De tuimelaars zijn van Crane.
Ik ben benieuwd naar het resultaat. Mijn oude koppen waren helemaal gereviseerd (zittingen, kleppen enz), maar er was verder nog niets aan gedaan. Ik had rond de 200 pk op de wielen, en ik denk dat deze koppen het blok gaan openen...
Ik hoop rond augustus weer te kunnen rijden.
Groeten,
Jean-Paul
Pas goed bij mijn RPM inlaatspruitstuk. Deze ga ik zo ophalen bij Coatingsplus. Zij hebben het inlaatspruitstuk gecoat in dezelfde kleur als de koppen. Ik heb ook de bijpassende pakking set van Edelbrock, dat wil zeggen dat het allemaal op elkaar afgestemd zou moeten zijn.
De bak wordt ook in dezelfde kleur gespoten als het inlaatspruitstuk. De tuimelaars zijn van Crane.
Ik ben benieuwd naar het resultaat. Mijn oude koppen waren helemaal gereviseerd (zittingen, kleppen enz), maar er was verder nog niets aan gedaan. Ik had rond de 200 pk op de wielen, en ik denk dat deze koppen het blok gaan openen...
Ik hoop rond augustus weer te kunnen rijden.
Groeten,
Jean-Paul
ik weet wel zeker dat het een verschil van dag en nacht is.. toen ik mijn 302 eindelijk goedlopend had en het verschil eens opmaakte tussen originele (geportmatched en lichtjes geflowed) koppen en de World -koppen.. is het verschil echt zeer goed te merken.. jij gaat heel blij worden!!!
'65 F100
2007 KTM 950 SM
2007 KTM 950 SM
- www.mustang1968.nl
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 10 apr, 2004 08:31
- Locatie: Limburg
- tripleblack
- Berichten: 843
- Lid geworden op: do 04 mar, 2004 12:01
- Locatie: Ekehaar
- www.mustang1968.nl
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 10 apr, 2004 08:31
- Locatie: Limburg
Dank je Peter,
Om het geduld op te brengen om ieder schroefje te schuren en te spuiten wordt af en toe lastig. Zeker nu alle meetings er weer aankomen. Morgen weer de hele dag aan de gang, met het schuren en spuiten van allerlei dingen.
Ik heb het inlaatspruitstuk laten coaten in dezelfde kleur als de koppen:
Volgende week gaan we het blok verder afbouwen, samen met de locale Ford expert. We gooien er weer olie in. Met de boormachine drijven we dan de oliepomp aan, zodat er al wat olie het blok is rond gegaan.
Dan de bak nog spuiten, en dan kan die er weer onder gehangen worden. En dan afbouwen. Ik hoop eind augustus klaar te zijn....
Gr
Jean-Paul
Om het geduld op te brengen om ieder schroefje te schuren en te spuiten wordt af en toe lastig. Zeker nu alle meetings er weer aankomen. Morgen weer de hele dag aan de gang, met het schuren en spuiten van allerlei dingen.
Ik heb het inlaatspruitstuk laten coaten in dezelfde kleur als de koppen:
Volgende week gaan we het blok verder afbouwen, samen met de locale Ford expert. We gooien er weer olie in. Met de boormachine drijven we dan de oliepomp aan, zodat er al wat olie het blok is rond gegaan.
Dan de bak nog spuiten, en dan kan die er weer onder gehangen worden. En dan afbouwen. Ik hoop eind augustus klaar te zijn....
Gr
Jean-Paul
- www.mustang1968.nl
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 10 apr, 2004 08:31
- Locatie: Limburg
- www.mustang1968.nl
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 10 apr, 2004 08:31
- Locatie: Limburg
- 65-fastback
- Berichten: 2596
- Lid geworden op: wo 12 mei, 2004 08:54
- Locatie: westland
ziet er super uit!!!!
maar let op met de superchargers, je compressie moet dan rond de 8 liggen.
succes nog eff en ik ben erg benieuwd naar het resultaat!!
gr,
gj
maar let op met de superchargers, je compressie moet dan rond de 8 liggen.
succes nog eff en ik ben erg benieuwd naar het resultaat!!
gr,
gj
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
65-fastback schreef:ziet er super uit!!!!
maar let op met de superchargers, je compressie moet dan rond de 8 liggen.
gr,
gj
Allereerst super die lichtmetalen koppen!!!! :blowme:
Wat die super charger betreft, op een standaard blok 9,5:1 compressie kan je gewoon een 6-8 psi blower zetten. Zeker met lichtmetalen koppen is dit geen probleem. Ga je hoger in boost pressure dan inderdaad de compressie aanpassen.
Fordman :ciggy:
Fordman
1968 fastback
[img]http://img.photobucket.com/albums/v203/fordman/GotNos.gif[/img]
[b]When size matters............bigger is better!!!!!![/b]
1968 fastback
[img]http://img.photobucket.com/albums/v203/fordman/GotNos.gif[/img]
[b]When size matters............bigger is better!!!!!![/b]
wel een setje forged zuigers dan...fordman schreef:65-fastback schreef:ziet er super uit!!!!
maar let op met de superchargers, je compressie moet dan rond de 8 liggen.
gr,
gj
Allereerst super die lichtmetalen koppen!!!! :blowme:
Wat die super charger betreft, op een standaard blok 9,5:1 compressie kan je gewoon een 6-8 psi blower zetten. Zeker met lichtmetalen koppen is dit geen probleem. Ga je hoger in boost pressure dan inderdaad de compressie aanpassen.
Fordman :ciggy:
'65 F100
2007 KTM 950 SM
2007 KTM 950 SM
- www.mustang1968.nl
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 10 apr, 2004 08:31
- Locatie: Limburg