Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- 15-11-2023 Update
Moderator: Shelby GT-H
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 14 Laadbak
Je kunt beter de uitvoering zonder het blauwe of rode plastic gebruiken en dan afwerken met een kripmkousje, eventueel in diverse kleuren.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 14 Laadbak
Ja inderdaad, dat doe ik dan ook. Ziet er strak uit.
Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 14 Laadbak
Tijdje geleden dat er weer een update was maar niet stil gezeten. Redelijk wat dingen uit gezocht en in verdiept hoe of wat en wat het slimste/beste is om te doen.
Het hout in de bak is klaar, moet nog 2 lagen gelakt worden en er tussen water geschuurd worden. Als ze er definitief in gaan polijst ik ze zodat de echte glans naar boven komt.
Al heel tevreden over hoe het geworden is kwa kleur en glans die ze al hebben.
Wat reparaties wat betreft stuur as en stuur, dit zat zo vast op mekaar dat ik de as kapot moest boren om het stuur eraf te krijgen. Nieuw stuk as er op met een spie erin, deze spie zit weer in het stuur en met een plaatje het stuur vast op de as zodat deze niet omlaag kan.
Had geen zin in kettingen die er voor zorgden dat de klep vlak bleef hangen dus gekozen voor stoffen riemen met rvs bevestig ogen eraan maar deze kreeg ik niet netjes passend door mijn nieuwe bak. Dus wat nieuws moeten verzinnen, wat er voor zorgt dat de klep vlak blijft hangen ZONDER dat er iets aan de bak/klep hangt. Was niet makkelijk maar het is ons toch gelukt! Niet zo sterk dat je erop kan zitten maar zeker sterk genoeg om op te leunen. Heel er blij met deze manier en scharnieren. Ziet er heel gelikt uit en de werking is moeilijk te zien waardoor het toch weer origineel oogt. Ook de sluiting van de klep komt nu mooi tot zijn recht.
Hout voor in de bak:
Bak los op het chassis, klep moet nog afgewerkt worden:
Filmpje!
https://www.youtube.com/watch?v=FDYL3ojrRyk
Ook geïnteresseerd PB me even.
Oude stuk as weg geboord en nieuw stuk erop:
Tevens ook het stuurhuis gereviseerd en uitgevuld, dit was het laatste onderdeel wat speling vertoonde. Nu zou alles netjes in tolerantie zitten. En dus strak moeten sturen voor een 1953 pickup.
Diffrentieel deksel ook netjes gespoten:
Vloeistoffen voor de aandrijflijn:
Wou beginnen de radiateur netjes te maken zodat deze er voor vast in kon echter kwam ik wat vervelends tegen:
Rot als een tientje dus maar op zoek naar een nieuwe:
Motor liep niet heel geweldig, maar de kabelboom daar in tegen was ook HEEL slecht gemaakt en had daarom 2 keuzes:
1: Complete motor kabelboom kaal maken en repareren, daarbij het bak gedeelte eruit knippen en door iemand laten afstellen.
2: Complete motor kabelboom rippen voor alle stekkers en een compleet nieuw motor management systeem met een moderne vrij programmeerbare ECU.
Even moet denken en eens goed gepraat met de constructeur van deze systemen en de opmaat kabelboom ligt klaar incl. de nodige sensoren en componenten om de motor weer mooi aan het lopen te krijgen. Dit word nu prio 1, de pickup rijdend maken, daarna word de rest klaar gemaakt.
More to come!
Het hout in de bak is klaar, moet nog 2 lagen gelakt worden en er tussen water geschuurd worden. Als ze er definitief in gaan polijst ik ze zodat de echte glans naar boven komt.
Al heel tevreden over hoe het geworden is kwa kleur en glans die ze al hebben.
Wat reparaties wat betreft stuur as en stuur, dit zat zo vast op mekaar dat ik de as kapot moest boren om het stuur eraf te krijgen. Nieuw stuk as er op met een spie erin, deze spie zit weer in het stuur en met een plaatje het stuur vast op de as zodat deze niet omlaag kan.
Had geen zin in kettingen die er voor zorgden dat de klep vlak bleef hangen dus gekozen voor stoffen riemen met rvs bevestig ogen eraan maar deze kreeg ik niet netjes passend door mijn nieuwe bak. Dus wat nieuws moeten verzinnen, wat er voor zorgt dat de klep vlak blijft hangen ZONDER dat er iets aan de bak/klep hangt. Was niet makkelijk maar het is ons toch gelukt! Niet zo sterk dat je erop kan zitten maar zeker sterk genoeg om op te leunen. Heel er blij met deze manier en scharnieren. Ziet er heel gelikt uit en de werking is moeilijk te zien waardoor het toch weer origineel oogt. Ook de sluiting van de klep komt nu mooi tot zijn recht.
Hout voor in de bak:
Bak los op het chassis, klep moet nog afgewerkt worden:
Filmpje!
https://www.youtube.com/watch?v=FDYL3ojrRyk
Ook geïnteresseerd PB me even.
Oude stuk as weg geboord en nieuw stuk erop:
Tevens ook het stuurhuis gereviseerd en uitgevuld, dit was het laatste onderdeel wat speling vertoonde. Nu zou alles netjes in tolerantie zitten. En dus strak moeten sturen voor een 1953 pickup.
Diffrentieel deksel ook netjes gespoten:
Vloeistoffen voor de aandrijflijn:
Wou beginnen de radiateur netjes te maken zodat deze er voor vast in kon echter kwam ik wat vervelends tegen:
Rot als een tientje dus maar op zoek naar een nieuwe:
Motor liep niet heel geweldig, maar de kabelboom daar in tegen was ook HEEL slecht gemaakt en had daarom 2 keuzes:
1: Complete motor kabelboom kaal maken en repareren, daarbij het bak gedeelte eruit knippen en door iemand laten afstellen.
2: Complete motor kabelboom rippen voor alle stekkers en een compleet nieuw motor management systeem met een moderne vrij programmeerbare ECU.
Even moet denken en eens goed gepraat met de constructeur van deze systemen en de opmaat kabelboom ligt klaar incl. de nodige sensoren en componenten om de motor weer mooi aan het lopen te krijgen. Dit word nu prio 1, de pickup rijdend maken, daarna word de rest klaar gemaakt.
More to come!
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 15 Grote update
Knap werk.
Succes verder
Gr
Rene
Succes verder
Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
- NordicDawn
- Berichten: 2586
- Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
- Locatie: Overijssel
Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 15 Grote update
Dat ziet er erg goed uit
1970 Mustang Hardtop
Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 15 Grote update
HELE tijd na genoeg niks meer gedaan, druk met school werk en andere gekke zaken.
Zag dat ik al wat achterloop met wat updates. Het rem systeem is zo ver klaar, moet nog afgevuld en ontlucht worden maar dat doe ik pas als de cabine er voor de rdw voor vast op staat.
Gewisseld van trommel naar schijf aan de voorkant omdat ik deze tegen kwam voor een mooi bedrag. nieuw brandnew.
Omdat de leidingen naar de hoofdremcilinder toch best goed zichtbaar zijn heb ik daar extra me best op gedaan met een maat.
Hier hebben we zo verschrikkelijk lang aan gewerkt dat ik een glimlach op me smoel krijg als ik er al aan denk. Ik moet er nog klemmetjes voor maken waar de 2 leidingen mooi langs elkaar geklemd worden maar het resultaat is prachtig al zeg ik het zelf.
Filmpje van de leiding onder tot boven
https://youtu.be/kUASOqJQVjw
Nu bezig met brandstofsysteem klaar maken en dan de uitlaat.
Zag dat ik al wat achterloop met wat updates. Het rem systeem is zo ver klaar, moet nog afgevuld en ontlucht worden maar dat doe ik pas als de cabine er voor de rdw voor vast op staat.
Gewisseld van trommel naar schijf aan de voorkant omdat ik deze tegen kwam voor een mooi bedrag. nieuw brandnew.
Omdat de leidingen naar de hoofdremcilinder toch best goed zichtbaar zijn heb ik daar extra me best op gedaan met een maat.
Hier hebben we zo verschrikkelijk lang aan gewerkt dat ik een glimlach op me smoel krijg als ik er al aan denk. Ik moet er nog klemmetjes voor maken waar de 2 leidingen mooi langs elkaar geklemd worden maar het resultaat is prachtig al zeg ik het zelf.
Filmpje van de leiding onder tot boven
https://youtu.be/kUASOqJQVjw
Nu bezig met brandstofsysteem klaar maken en dan de uitlaat.
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 15
nice
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
- DennisStang
- Berichten: 350
- Lid geworden op: do 12 aug, 2004 17:37
- Locatie: Gelderland
Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 15
Wat is dit een mooi project om te volgen zeg! Erg mooi om te zien hoe je alles (grondig) aanpakt! Respect!
Groet,
Dennis.
SOLD <<< Silver Blue '66 hardtop, vinyl top, 289 Cui, AT, PS >>> SOLD
Dennis.
SOLD <<< Silver Blue '66 hardtop, vinyl top, 289 Cui, AT, PS >>> SOLD
Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 15
Erg netjes gedaan, blijft mooi om te volgen.
Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 15
Heren bedankt! En zo gaan we verder!
Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 15
Afgelopen tijd niet helemaal stil gezeten. Weer wat mooie custom feateres gemaakt.
Wou de bekabeling voor de bak verlichting en motor na genoeg ongezien de cabine in krijgen. Voor de motor is dit helaas niet gelukt maar wel netjes.
De bekabeling voor de bak en verlichting komt wel nagenoeg ongezien erin. Door de stijl in de cabine kunnen ze naar binnen.
RVS brandstof leiding hangt ook aan de pickup, hier moet ik nog 1 koppeling voor kopen en dan is dit klaar. Brandstof pomp en voorfilter zit ook netjes in het frame gemonteerd.
Brandstof pers filter zit op het schutbord.
Goed begin gemaakt aan de uitlaat, deze was 3 keer niks en daarom heb ik wat losse bochten etc besteld en ben ik vanaf spruitstuk op nieuwe begonnen. Moet nog eind tips vinden die me zinnen en dan kan ik de laatste ophanging maken zodat hij netjes onder de tree plank uitkomt. Nog nooit een uitlaat gemaakt laat staan bochten gelast of what ever maar erg tevreden met het resultaat zover. Komende week de uitlaat aflassen en eronder hangen.
Motor-cabine:
Moet nog afgewerkt worden uiteraard maar dat komt voor hij gespoten word.
Bak-cabine:
Brandstof pomp incl voorfilter in het frame gemonteerd. Goed tot +-300pk.
Onderkant cabine gezien:
Uitlaat bouwen:
Komende week weer meer denk ik
Wou de bekabeling voor de bak verlichting en motor na genoeg ongezien de cabine in krijgen. Voor de motor is dit helaas niet gelukt maar wel netjes.
De bekabeling voor de bak en verlichting komt wel nagenoeg ongezien erin. Door de stijl in de cabine kunnen ze naar binnen.
RVS brandstof leiding hangt ook aan de pickup, hier moet ik nog 1 koppeling voor kopen en dan is dit klaar. Brandstof pomp en voorfilter zit ook netjes in het frame gemonteerd.
Brandstof pers filter zit op het schutbord.
Goed begin gemaakt aan de uitlaat, deze was 3 keer niks en daarom heb ik wat losse bochten etc besteld en ben ik vanaf spruitstuk op nieuwe begonnen. Moet nog eind tips vinden die me zinnen en dan kan ik de laatste ophanging maken zodat hij netjes onder de tree plank uitkomt. Nog nooit een uitlaat gemaakt laat staan bochten gelast of what ever maar erg tevreden met het resultaat zover. Komende week de uitlaat aflassen en eronder hangen.
Motor-cabine:
Moet nog afgewerkt worden uiteraard maar dat komt voor hij gespoten word.
Bak-cabine:
Brandstof pomp incl voorfilter in het frame gemonteerd. Goed tot +-300pk.
Onderkant cabine gezien:
Uitlaat bouwen:
Komende week weer meer denk ik
Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 15 Custom!
Erg mooi werk hoor, leuk om te zien!
Jasper
Jasper
1965 mustang fastback, 289 2v Prairie bronze. (sold 28-08-2014)
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 15 Custom!
Thx Jasper! Leuk zo'n reacties!
Heb nog wat gekloot aan de auto, veel met andere hobby's bezig geweest.
Ik was niet tevreden over de pompunit in de tank. En heb er voor gekozen de pomp buiten de tank te hangen dus maak ik een nieuwe sending unit. Geheel van RVS zodat ik ervanaf ben in de toekomst.
Originele tankvlotter besteld zodat deze juist correspondeerd met de originele meter cluster in het dashboard.
Aanzuig en retour erop gemaakt, tussen de RVS leiding komt een 1/4 bsp lassok voor een ontluchtings filter te monteren.
Afgelopen week de uitlaat tips binnen gekregen zodat ik de precieze maat ook kan afmaken van de uitlaat. En daarbij de lang gezochten nippels voor de leidingen van de versnellingsbak koeler.
1/4 npsm - 8AN
Flowmaster 15372 exhaust tips.
Iets groter gat gemaakt in de tank:
Word nog TIG afgelast aan de bovenzijde. En de bovenzijde van de leidingen worden nog ingekort:
Ga eens experimenteren met klotsen in de tank door een soort bakje aan de aanzuig te maken waardoor er altijd brandstof bij de pijp blijft staan. Er zijn best een hoop opties maar deze leek me wel wat dus we gaan eens kijken of dit wat word:
Verwacht de tank vlotter deze week wel helemaal klaar te hebben en de uitlaat ook gaande weg klaar.
Even offtopic
Nieuwe daily gekocht:
Ford Courier 1.3 benzine. Gare motor erin, 125kph max top speed:D
Donor erbij gekocht voor weinig uiteraard:
Motortje voorzien van nieuwe distributie en beurtje:
Interieur eruit voor kabelboom om te leggen:
Ebay paip erop:
Voorremmen zijn van een 2.0ltr mondeo en zijn dus een paar cm groter als origineel.
Kortom ding is behoorlijk snel, binnenkort issie nog sneller Blue bottle life
Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 1 Stainless en nieuwe daily
Dus je hebt de 1.3 uit de Puma in je bestelbakkie gegooid? Netjes!
Oh, en die pickup ziet er ook top uit natuurlijk
Oh, en die pickup ziet er ook top uit natuurlijk
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE