Ford F-100 1953 -Frame-off rebuild- 15-11-2023 Update
Moderator: Shelby GT-H
Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 13 Motor erin!
Wordt mooi! Ben benieuwd naar het eindresultaat.
- 1970 Mach 1 -
Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 13 Motor erin!
Prachtwerk!
Mustang 2005 GT Convertible - Screaming Yellow - " still to be checked" RWHP - ??? Nm Koppel
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 13 Motor erin!
Danke,
Ja einde is nabij de horizon, maar toch nog heel ver weg. Dit jaar gaat hij nog niet de weg op
Ja einde is nabij de horizon, maar toch nog heel ver weg. Dit jaar gaat hij nog niet de weg op
Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 13 Motor erin!
Tijdje weinig gedaan, even gehad met die kleine dingen die zoveel tijd vreten en eigenlijk ''niets'' bieden. Dus ben ik nu aan de bak bezig zodat die in principe helemaal klaar is. Op spuitwerk na.
Ook omdat het mooi weer is en ik het hout etc buiten ga bewerken ivm de afmetingen.
Ik ga de vloer zelf maken van eikenhout uit eigen bos, ook nog van een boom die mijn opa altijd bij gehouden heeft met snoeien om hem zo mooi mogelijk te krijgen. 8-10 jaar terug is hij omgewaaid met een storm die toen hier de bende molesteerde. Toen hebben we hem in planken laten zagen en opgeslagen.
Het doel is de planken iets donkerder te lakken, en te polijsten. Om een hoogglans finish te krijgen.
Zo heb ik toch nog iets aan die 2 jaar hout/meubel school.
Alvast de strippen erin gelegd om te zien hoe en wat.
Ook wat geniaale ideeen wat betreft de klep gekregen. Die ga ik deze week uitvoeren.
Ook omdat het mooi weer is en ik het hout etc buiten ga bewerken ivm de afmetingen.
Ik ga de vloer zelf maken van eikenhout uit eigen bos, ook nog van een boom die mijn opa altijd bij gehouden heeft met snoeien om hem zo mooi mogelijk te krijgen. 8-10 jaar terug is hij omgewaaid met een storm die toen hier de bende molesteerde. Toen hebben we hem in planken laten zagen en opgeslagen.
Het doel is de planken iets donkerder te lakken, en te polijsten. Om een hoogglans finish te krijgen.
Zo heb ik toch nog iets aan die 2 jaar hout/meubel school.
Alvast de strippen erin gelegd om te zien hoe en wat.
Ook wat geniaale ideeen wat betreft de klep gekregen. Die ga ik deze week uitvoeren.
Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 14 Laadbak
Sjiek man
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 14 Laadbak
Dat gaat mooi worden!
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 14 Laadbak
Leuk zo'n vloer met historie!
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 14 Laadbak
Weer een tijd geleden, ook een tijd niks meer gedaan door fun redenen Moest de crossauto klaar maken voor een dagje crossen in belgiën wat ook erg leuk is en dus even voor ging. Het hout in de bak is op het freeswerk en lakken na klaar. Ben nog bezig met wat dingen ontwikkelen voor de klep strapless te maken. Ontwerp is klaar alleen moeten we nog even kijken hoe we hem het beste/goedkoopst kunnen maken.
Zoals een eerdere post al vermelde, het hout komt uit eigen bos en van een boom die me Opa altijd heeft bij gehouden dus er zit wel wat sentimentele waarde aan Had alle 8 planken gemaakt maar met schaven viel 1 plank tegen door de worm gaatjes. Dus overnieuw in de berg gedoken en gepast/gemeten om nog 1 plank eruit te zagen. Lijkt alsof er genoeg ligt maar ik wil alles uit 1 boom ivm de kleur en vlammen. Maar er zat er nog 1 in dus zie hier het resultaat.
Spint eraf zagen:
Het ruw product:
De parel begint zich te tonen:
Omnomnomnom:
Sorteren op kleur en toepassing omdat de buitenste een gefreesde rand krijgen heb ik er liever geen knoest aan ivm uitschieten:
Nog op lengte zagen maar al erg blij met de kleurstelling van het hout, word nog een tikkie donkerder:
Voor de mensen die het leuk vinden hier een filmpje en wat foto's van onboard met het crossen, is gewoon een fun klasse waar contact is toegestaan.
https://youtu.be/QsZlbfg7I8s
More to come folks!
Zoals een eerdere post al vermelde, het hout komt uit eigen bos en van een boom die me Opa altijd heeft bij gehouden dus er zit wel wat sentimentele waarde aan Had alle 8 planken gemaakt maar met schaven viel 1 plank tegen door de worm gaatjes. Dus overnieuw in de berg gedoken en gepast/gemeten om nog 1 plank eruit te zagen. Lijkt alsof er genoeg ligt maar ik wil alles uit 1 boom ivm de kleur en vlammen. Maar er zat er nog 1 in dus zie hier het resultaat.
Spint eraf zagen:
Het ruw product:
De parel begint zich te tonen:
Omnomnomnom:
Sorteren op kleur en toepassing omdat de buitenste een gefreesde rand krijgen heb ik er liever geen knoest aan ivm uitschieten:
Nog op lengte zagen maar al erg blij met de kleurstelling van het hout, word nog een tikkie donkerder:
Voor de mensen die het leuk vinden hier een filmpje en wat foto's van onboard met het crossen, is gewoon een fun klasse waar contact is toegestaan.
https://youtu.be/QsZlbfg7I8s
More to come folks!
Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 14 Laadbak
Gaaf! Zeker het verhaal achter de planken en hoe mooi je het krijgt.
Ben benieuwd naar je volgende posts.
Ben benieuwd naar je volgende posts.
1966 Mustang Fastback
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 14 Laadbak
Topvloertje!
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 14 Laadbak
Ziet er top uit idd! Erg mooi.
Is dat dezelfde Audi die je in het verleden samen met Niels hebt gehaald? V8?
Is dat dezelfde Audi die je in het verleden samen met Niels hebt gehaald? V8?
- 1970 Mach 1 -
Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 14 Laadbak
erg mooi die vloer. Goed gedaan!
Jasper
Jasper
1965 mustang fastback, 289 2v Prairie bronze. (sold 28-08-2014)
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 14 Laadbak
V6 ja klopt.GuyNL schreef:Ziet er top uit idd! Erg mooi.
Is dat dezelfde Audi die je in het verleden samen met Niels hebt gehaald? V8?
Danku allen!
- DanielSmit
- Berichten: 728
- Lid geworden op: wo 09 apr, 2014 10:15
- Locatie: Zuid Holland
Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 14 Laadbak
Erg netjes allemaal
Gewoon omdat het kan :)
Re: Ford F-100 1953 --Frame off rebuild-- PAG 14 Laadbak
Ik was nagenoeg klaar met de bak tot dat ik een foutje maakte met het frezen van de verzonken sjorogen en ik dus 1 plank vern**kt had. Alles aan de kant gelegd en die middag niks meer gedaan, zat me namelijk behoorlijk hoor. Had geen stuk meer over uit diezelfde boom waar alle planken uit kwamen dus ik was beetje bang voor kleur verschil. Paar dagen later toch maar 2 nieuwe planken gaan zagen uit een andere boom en deze geschaafd naar de maat zover nog geen probleem kwa kleur volgens mij. Deze moeten nog verder afgemaakt worden.
Had het idee om een nieuw klep scharnier te maken waarmee de klep haaks bleef hangen zonder enig ''zichtbaar'' support. Het idee moest lijken alsof de klep zweeft. Maar het moet ook sterk zijn (niet sterk genoeg om erop te zitten want dat wil ik zowieso niet). Volgens mij is dit te koop in Amerika maar daar gaat deze jongen geen 350€ voor betalen ex shipping. Moet goed koper kunnen, ben ik wat aan het tekenen gegaan en met deze tekeningen naar Geraets Metaalbewerking (deze gebroeders hebben al verschillende dingen gemaakt voor me pickup) gegaan. Samen hebben we wat verzonnen en dit hebben zei gemaakt voor me. Past ERG mooi, een nette clean look. Moet de as nog aan de klep bevestigen zodat het ''stug'' is.
Nieuwe ontwikkelde klep scharnieren.
Hele kabelboom eruit geknipt, degene die dit erin gemaakt heeft, heeft dus echt 0 verstand van kabels. Te erg voor woorden. Begin compleet overnieuw, berg AMP SuperSeal stekkers besteld. Probeer geen blauwe knijp stekkers te gebruiken, ze zullen er wel een paar komen maar zo min mogelijk. Nog flink aan het piekeren over zowel de kleur als motor management systeem.
Had het idee om een nieuw klep scharnier te maken waarmee de klep haaks bleef hangen zonder enig ''zichtbaar'' support. Het idee moest lijken alsof de klep zweeft. Maar het moet ook sterk zijn (niet sterk genoeg om erop te zitten want dat wil ik zowieso niet). Volgens mij is dit te koop in Amerika maar daar gaat deze jongen geen 350€ voor betalen ex shipping. Moet goed koper kunnen, ben ik wat aan het tekenen gegaan en met deze tekeningen naar Geraets Metaalbewerking (deze gebroeders hebben al verschillende dingen gemaakt voor me pickup) gegaan. Samen hebben we wat verzonnen en dit hebben zei gemaakt voor me. Past ERG mooi, een nette clean look. Moet de as nog aan de klep bevestigen zodat het ''stug'' is.
Nieuwe ontwikkelde klep scharnieren.
Hele kabelboom eruit geknipt, degene die dit erin gemaakt heeft, heeft dus echt 0 verstand van kabels. Te erg voor woorden. Begin compleet overnieuw, berg AMP SuperSeal stekkers besteld. Probeer geen blauwe knijp stekkers te gebruiken, ze zullen er wel een paar komen maar zo min mogelijk. Nog flink aan het piekeren over zowel de kleur als motor management systeem.