Algemene vraag

Alle projecten van Members die niet in een jaartal geplaatst kunne worden.
Zoals garage verbouwingen, Motor rebuild, ect ......

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
petjez
Berichten: 1
Lid geworden op: za 05 apr, 2014 17:18

Algemene vraag

Bericht door petjez »

Hoi,

we willen dit jaar beginnen aan een nieuwe hobby, een oldtimer. We beginnen met een klein budget van 3000 en doen dit jaar een zesdaagse (en avonden) sleutel cursus voor oldtimers. onze voorkeur gaat uit naar het kopen van een Amerikaan omdat we die simpelweg het coolst vinden. Omdat we nog maar net aan het oriënteren zijn willen we weten of het überhaupt haalbaar is voor 3000. Het moet een benzine auto zijn met een automatisch bak. En ouder dan 1988 vanwege de belasting. We hebben eventueel de mogelijk om de auto binnen te zetten.

Dit is een van de auto's die ons wel wat lijkt: http://link.marktplaats.nl/m790705333" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoe meer tips hoe beter natuurlijk. En ik begrijp dat dit wel een erg open vraag is.

Patrick en Sylvia
Dieselhead
Berichten: 2214
Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00

Re: Algemene vraag

Bericht door Dieselhead »

succes en aangezien de belasting regeling is aangepast is alles ouder dan 1974 belasting vrij en anders betaal je het kwart tarief en moet de auto in Dec/Jan/Feb van de weg.

3000 euro is een erg krap budget.
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Algemene vraag

Bericht door Mack »

Ik denk dat je wel een leuke III (fox) of II kan vinden voor dat geld, als restauratie-object
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Algemene vraag

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Welkom op het forum
Zoals Mack schrijft, een Mustang II of Foxbody is best haalbaar voor die prijs.
Voor Oldtimers tussen 25-40 jaar betaal je max € 120 wegenbelasting per jaar.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Algemene vraag

Bericht door Dakloos »

Zo op de foto's te zien is dat één van de betere II'tjes die ik ooit gezien heb.....
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Re: Algemene vraag

Bericht door 66hipowannebee »

Dakloos schreef:Zo op de foto's te zien is dat één van de betere II'tjes die ik ooit gezien heb.....
Op de fotoos wel ja :mrgreen: :mrgreen:

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.

(TMP) TonieMustangParts@hotmail.com
Gebruikersavatar
Robinski
Berichten: 806
Lid geworden op: wo 07 mar, 2012 20:08
Locatie: Maastricht e.o.

Re: Algemene vraag

Bericht door Robinski »

Beste patrick en sylvia,

Misschien is dit wat;
Ik heb een ford capri staan uit 71 ( volledig belasting vrij dus)
De wagen is mechanisch 100% in orde, gekeurd start en rijd erg goed en erg sportief. ( V4 1.7l motor, gereviseerd, 4 bak, nieuwe stuuras, grote beurt gehad, remmen in goede staat, wit vinyl interieur ( zeldzaam) gt look, etc. Etc.)
Kan zelfs als dagelijkse auto gebruikt worden naar mijn mening.

De auto gaat weg omdat ik er geen tijd voor heb, zit midden in een serieuze verbouwing en heb ook nog een mustang die ook al te weinig aandacht krijgt ;-(

Er is wel nog wat carroseriewerk aan; beide voorspatborden moeten vervangen worden (originele, nieuwe, zijn aanwezig ( geen plastic maar stalen spatborden dus) randjes van spatborden achter dienen ook vervangen te worden, deze zijn gewoon verkrijgbaar in de handel in tegenstelling tot de spatborden.
Het geheel dient dan nog gespoten of gedeeltelijk gespoten te worden.

Ik denk dat dit een zeer goede start kan zijn voor je hobby. Meteen rijden en met de tijd verder afklussen is zeer zeker mogelijk. Hij houd in elk geval zijn waarde, en alle mechaniek is nog te verkrijgen tegen correcte prijzen, gewoon in europa)
Deze auto kost rond jouw budget (excl. Spatborden) prijs nader overeen te komen.
Indien je interesse hebt kun je me een priveberichtje sturen.

Ik hoor eventueel graag van je.

Hieronder een paar fotos om je een idee te geven, ik heb er veel meer maar kan er nu ff niet aan.
Ook fotos van de deelrevisies aanwezig.


Afbeelding

Afbeelding
Groetjes, Robin
Plaats reactie

Terug naar “Algemene Projecten”