LPG VS benzine

Alle projecten van Members die niet in een jaartal geplaatst kunne worden.
Zoals garage verbouwingen, Motor rebuild, ect ......

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
jeremyVO
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 29 mar, 2015 13:21

LPG VS benzine

Bericht door jeremyVO »

Halo allemaal

Ik had eigenlijk graag geweten wat nu precies de voor en de nadelen zijn van een LPG systeem?
En als een auto een LPG systeem heeft is dit dan makkelijk terug te zetten naar een gewone benzine motor?
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: LPG VS benzine

Bericht door Gearz »

Voordelen LPG:

-Aanmerkelijk goedkopere brandstof rekening.
-Minder snel last van detonatie/pingelen en dus bij uitstek zeer geschikt voor hoog compressie motoren.
-Schonere verbranding.

Nadelen LPG:

-Meer gewicht en minder kofferbakruimte.
-Hoger brandstofverbruik per Kilometer.
-Minder smering / hogere bedrijfstemperatuur en dus meer motorslijtage.
-Gemiddeld +/- 20% minder vermogen tenzij de motor speciaal voor LPG is gebouwd of hiervoor bij uitstek geschikt is (hoog compressie).
-LPG installatie duidelijk zichtbaar in motorruimte wat ten koste gaat van originele look.
-Snellere uitdroging van rubber delen zoals slangen, membranen etc. als er enkel op LPG gereden wordt.
-Geharde klepzittingen aan te raden bij langdurig LPG gebruik.

Een auto met LPG systeem is altijd terug te bouwen naar benzine gebruik.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
jeremyVO
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 29 mar, 2015 13:21

Re: LPG VS benzine

Bericht door jeremyVO »

Gearz schreef:Voordelen LPG:

-Aanmerkelijk goedkopere brandstof rekening.
-Minder snel last van detonatie/pingelen en dus bij uitstek zeer geschikt voor hoog compressie motoren.
-Schonere verbranding.

Nadelen LPG:

-Meer gewicht en minder kofferbakruimte.
-Hoger brandstofverbruik per Kilometer.
-Minder smering / hogere bedrijfstemperatuur en dus meer motorslijtage.
-Gemiddeld +/- 20% minder vermogen tenzij de motor speciaal voor LPG is gebouwd of hiervoor bij uitstek geschikt is (hoog compressie).
-LPG installatie duidelijk zichtbaar in motorruimte wat ten koste gaat van originele look.
-Snellere uitdroging van rubber delen zoals slangen, membranen etc. als er enkel op LPG gereden wordt.
-Geharde klepzittingen aan te raden bij langdurig LPG gebruik.

Een auto met LPG systeem is altijd terug te bouwen naar benzine gebruik.

Michel.
wow bedankt Mitchel!
Plaats reactie

Terug naar “Algemene Projecten”