Marty Report van een doordeweekse Mustang

Post hier alles omtrent de Marti reports en het Europese Mustang Register

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Louis.dR
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 23 jun, 2006 18:58
Locatie: Oberrieden

Marty Report van een doordeweekse Mustang

Berichtdoor Louis.dR » do 26 feb, 2009 20:37

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gearz
Berichten: 4822
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland
Contacteer:

Berichtdoor Gearz » vr 27 feb, 2009 00:29

3.00 equa loc limited slip differential, heavy duty suspension, extra cooling package......

Toch een paar leuke begerenswaardige opties op jouw stang !

Gebruikersavatar
Louis.dR
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 23 jun, 2006 18:58
Locatie: Oberrieden

Berichtdoor Louis.dR » wo 04 mar, 2009 20:50

Deze wagen is in 67 naar St. Moritz verkocht. Daadoor de limited slip en het extra cooling package denk ik. Tevens zit er vanaf de fabriek ook een deluxe steering wheel op.

Gebruikersavatar
Gearz
Berichten: 4822
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland
Contacteer:

Berichtdoor Gearz » do 05 mar, 2009 21:28

Louis.dR schreef:Deze wagen is in 67 naar St. Moritz verkocht.


Dat maakt e.e.a wel interessant. :wink:


Een export mustang met een Special order unit, Newark DSO code.
Vandaar dat o.a ook de kleur niet op de DSO plate staat vermeld.
De special order mustangs werden speciaal gemaakt vanwegen afwijkingen op de "normale" produktie modellen, (Special assembly attention). En een bijzondere kleur voor '67 dus ook nog.

De dealer die in jouw geval e.e.a in '67 bij Ford heeft besteld, namelijk Landis Ford Inc is een dealer die veel mustangs voor de export verscheepte waaronder dus die van jou.
Landis verscheepte o.a Mustangs voor de duitse markt, bekend als de T-5.

De meeste '67 T-5 door Ford geexporteerde Mustangs voor de duitse markt hadden een twee cijferige DSO code van 91 of 95 (in '65 ook 96). (De mustang Ford export DSO codes lopen van 90 tot 99) Deze werden door de Ford Motor Company zelf geexporteerd.

Sommige '67 T-5 maar ook andere export mustangs hadden echter een afwijkende DSO zoals bijv. de DSO 15 code, dezelfde dus die jij ook hebt (n.m.l 152665). De DSO 15 code staat voor Newark, New Jersey. (met 2665 als het special order unit nr.) dus geleverd aan een dealer binnen dit dealer district.
Zo zijn er ook T-5's met een DSO 13 code welke staat voor New York city en die geleverd waren aan de New York en North Jersey area dealers die deze vervolgens geexporteerd hebben.

In deze gevallen werden de wagens dus niet door Ford geexporteerd maar door dealers etc. die de wagens direct van Ford betrokken en deze vervolgens direct verscheepten c.q exporteerden.

De mustangs die gebouwd waren als "special order" hadden dus geen 2 cijferige DSO code maar een DSO van zes cijfers zoals die van jou. De DSO bestond uit de district code van twee cijfers, meteen gevolgd door de Special order unit code.


Betreffende het interieur dat in het Marti report staat,
2a is om specifieker te zijn, Black Crinkle Vinyl, Standard Interior
Betreffende de "Special paint" dit was medium silver metallic om precies te zijn.


Weer één voor de DSO Special order unit database die ik nog niet had.
Zal e.e.a eens een keer posten, voor sommigen wellicht interessant.

Gebruikersavatar
Louis.dR
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 23 jun, 2006 18:58
Locatie: Oberrieden

sprakeloos

Berichtdoor Louis.dR » wo 01 apr, 2009 19:11

ik ben sprakeloos Gearz waar haal je het allemaal vandaan. Toch hartelijk dank voor de aanvullenden informaties. Heel interresant.
Louis


Terug naar “Kevin Marti report's & European Mustang Registry”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast