Pagina 1 van 1

Marty Report van een doordeweekse Mustang

Geplaatst: do 26 feb, 2009 20:37
door Louis.dR
Afbeelding

Geplaatst: vr 27 feb, 2009 00:29
door Gearz
3.00 equa loc limited slip differential, heavy duty suspension, extra cooling package......

Toch een paar leuke begerenswaardige opties op jouw stang !

Geplaatst: wo 04 mar, 2009 20:50
door Louis.dR
Deze wagen is in 67 naar St. Moritz verkocht. Daadoor de limited slip en het extra cooling package denk ik. Tevens zit er vanaf de fabriek ook een deluxe steering wheel op.

Geplaatst: do 05 mar, 2009 21:28
door Gearz
Louis.dR schreef:Deze wagen is in 67 naar St. Moritz verkocht.
Dat maakt e.e.a wel interessant. :wink:


Een export mustang met een Special order unit, Newark DSO code.
Vandaar dat o.a ook de kleur niet op de DSO plate staat vermeld.
De special order mustangs werden speciaal gemaakt vanwegen afwijkingen op de "normale" produktie modellen, (Special assembly attention). En een bijzondere kleur voor '67 dus ook nog.

De dealer die in jouw geval e.e.a in '67 bij Ford heeft besteld, namelijk Landis Ford Inc is een dealer die veel mustangs voor de export verscheepte waaronder dus die van jou.
Landis verscheepte o.a Mustangs voor de duitse markt, bekend als de T-5.

De meeste '67 T-5 door Ford geexporteerde Mustangs voor de duitse markt hadden een twee cijferige DSO code van 91 of 95 (in '65 ook 96). (De mustang Ford export DSO codes lopen van 90 tot 99) Deze werden door de Ford Motor Company zelf geexporteerd.

Sommige '67 T-5 maar ook andere export mustangs hadden echter een afwijkende DSO zoals bijv. de DSO 15 code, dezelfde dus die jij ook hebt (n.m.l 152665). De DSO 15 code staat voor Newark, New Jersey. (met 2665 als het special order unit nr.) dus geleverd aan een dealer binnen dit dealer district.
Zo zijn er ook T-5's met een DSO 13 code welke staat voor New York city en die geleverd waren aan de New York en North Jersey area dealers die deze vervolgens geexporteerd hebben.

In deze gevallen werden de wagens dus niet door Ford geexporteerd maar door dealers etc. die de wagens direct van Ford betrokken en deze vervolgens direct verscheepten c.q exporteerden.

De mustangs die gebouwd waren als "special order" hadden dus geen 2 cijferige DSO code maar een DSO van zes cijfers zoals die van jou. De DSO bestond uit de district code van twee cijfers, meteen gevolgd door de Special order unit code.


Betreffende het interieur dat in het Marti report staat,
2a is om specifieker te zijn, Black Crinkle Vinyl, Standard Interior
Betreffende de "Special paint" dit was medium silver metallic om precies te zijn.


Weer één voor de DSO Special order unit database die ik nog niet had.
Zal e.e.a eens een keer posten, voor sommigen wellicht interessant.

sprakeloos

Geplaatst: wo 01 apr, 2009 19:11
door Louis.dR
ik ben sprakeloos Gearz waar haal je het allemaal vandaan. Toch hartelijk dank voor de aanvullenden informaties. Heel interresant.
Louis