Pagina 1 van 1

Marti Report 79 T5Cobra

Geplaatst: ma 09 jan, 2017 09:33
door T5Cobra
Afbeelding

Re: Marti Report 79 T5Cobra

Geplaatst: ma 09 jan, 2017 11:45
door Mack
Cool. Ik vind de paintcode wel apart: Bright Blue. Dit zal toch niet dezelfde zijn als Bright Blue uit 1994?

3J in 1979 en KF in 1994.

Opvallend dat ze wel hetzelfde heten.

Afbeelding

Afbeelding

Re: Marti Report 79 T5Cobra

Geplaatst: ma 09 jan, 2017 12:48
door 1970TwisterSpecial
Aardige optielijst en ook wel cool dat er op staat dat ie bestemd is voor export

Re: Marti Report 79 T5Cobra

Geplaatst: ma 09 jan, 2017 13:38
door T5Cobra
Ja. Het is appart, maar overal waar je zoekt zijn er verschillende kleuren blauw voor de 3J bright blue.

Zie http://mustangattitude.com/cgi-bin/colorcodedisplay.cgi?code=3J&manuf=Ford&rows=50

De ford mustangs die speciaal voor de Duitse export waren gingen t/m december 1978 niet als mustang, maar als T5 de fabriek uit. Dit was omdat de heren Krupp en Kreidler de licentie hadden voor de naam "mustang". Die liep af in december 1978. Toen heten ze gewoon weer mustang. De mijne staat als 11-78 te boek, dus is het een van de laatsten.

http://www.mustangclub.de/modelle/t5/die-geschichte-t5

Re: Marti Report 79 T5Cobra

Geplaatst: ma 09 jan, 2017 14:23
door Mack
T5Cobra schreef:Dit was omdat de heren Krupp en Kreidler de licentie hadden voor de naam "mustang".


Dankzij deze: de Krupp Mustang (1951-1955)

Afbeelding

Re: Marti Report 79 T5Cobra

Geplaatst: ma 09 jan, 2017 14:26
door Mack
1970TwisterSpecial schreef:Aardige optielijst


Volgens mij komt dat vooral door de voertuigeisen in Europa? Emissiesysteem, km-teller, achterruitwisser en -defroster, ruitenwisser met interval, kenteken voor, geupgrade lichten: dat lijken me allemaal extra's om het legaal te maken in Europa.

Re: Marti Report 79 T5Cobra

Geplaatst: ma 09 jan, 2017 15:11
door T5Cobra
Welcome in Europe.
Het land van de ongekende hoeveelheid regels.

:( :cry: :mrgreen:

Re: Marti Report 79 T5Cobra

Geplaatst: ma 09 jan, 2017 16:50
door 351-V8-power
Mack schreef:Cool. Ik vind de paintcode wel apart: Bright Blue. Dit zal toch niet dezelfde zijn als Bright Blue uit 1994?

3J in 1979 en KF in 1994.

Opvallend dat ze wel hetzelfde heten.

Afbeelding

Afbeelding



Mooi die Cobra. blauw staat m goed.

Re: Marti Report 79 T5Cobra

Geplaatst: ma 09 jan, 2017 22:52
door T5Cobra
351-V8-power schreef:Afbeelding

Mooi die Cobra. blauw staat m goed.[/quote]

Ik vind het oranje er niet mooi bij staan. De bies/lijn aan de zijkant en de cobra tekst. Had dat dan ook geel gedaan net als de "hood" sticker.

Re: Marti Report 79 T5Cobra

Geplaatst: di 10 jan, 2017 06:59
door 1970TwisterSpecial
Ronnie,
Is het plan de auto zo veel mogelijk concours correct op te bouwen ?

Re: Marti Report 79 T5Cobra

Geplaatst: di 10 jan, 2017 08:24
door T5Cobra
Ik wil wel alle spullen verzamelen om het te kunnen doen, maar dat is voor nu geen optie. :?

De vrouw wil graag weer rijden en denkt dat de auto nooit weer klaar komt, :wallb: dus ze weet nog van niks :lol: :lol: . Mijn maat doet ook bijna al het werk omdat ik zeer beperkt ben door blijvende gezondheidsschade. Kan alles zelf ook wel, maar doe er nu 20x zo lang over. :dots:

Als de T5 concours moet worden dan moet eerst de lak weer naar bright blue. Om zoiets al te laten doen wordt veels te duur. Spuiten doe ik zelf niet, maar de gehele auto strippen, spuit klaar maken, reviseren, verfraaien etc. kon ik allemaal zelf en dan kost het zeer weinig. :coolp: Ik denk wel dat de waarde zal stijgen van dit model in de toekomst met de speciale opties. Het concours maken is iets voor mijn zoon (hoop ik).

Als je nog tips of info hebt, dan is het altijd welkom. :smt041. Hoe meer er bekend is, des te makkelijker wordt het.

De motor en het interieur is gelukkig nog origineel.
De velgen, de kleur, de achterspoiler, de achterlichten, uitlaat en de lpg installatie niet. Het valt op zich nog mee
:smt033