Ontvangen! Kevin Marti report...

Post hier alles omtrent de Marti reports en het Europese Mustang Register

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Ontvangen! Kevin Marti report...

Bericht door 72grande »

Nou, het aangekondigde Kevin Marti report is binnen. Het is misschien wat onbescheiden om hier over mijn eigen auto te gaan uitweiden, maar ik denk dat het toch wel aardig is om dat in combinatie met het Marti report te doen.

Afgezien van tussenhandel ben ik de derde eigenaar van de 1972 Ford Mustang Grandé 302 2V. Uit het originele instructieboekje blijkt dat deze auto door Ford dealer Chaffee Motors in Hawthorne (voorstad van Los Angeles) California op 29 februari is afgeleverd. Hij werd afgeleverd aan Frank en Evelyn Hall uit Lake Forest, CA., Bayes Street 25436. Evelyn Hall heeft de auto 28 jaar, tot aan haar overlijden, gehouden. Na haar overlijden is de Mustang in de handel terechtgekomen en is door Memory Lane uit Nieuwegein in augustus 2000 naar Nederland gehaald en op kenteken gezet. Daar heeft-ie een tijdje te koop gestaan tot hij eind 2000 door iemand gekocht werd. Die tweede eigenaar had geen stalling, zag de auto hard achteruit gaan (ik weet zeker dat het ene jaar buiten staan in Nederland meer roest heeft veroorzaakt dan 28 jaar Zuid California) en wist er niet goed raad mee. Op precies de dag dat hij 30 jaar werd, 1 maart 2002, kon ik het kenteken op mijn naam zetten.

Het Marti report is eigenlijk nauwelijks verrassend. Gelukkig omdat alles precies blijkt te kloppen, helaas omdat een bijzonderheid hier of daar ook wel leuk was geweest.


Afbeelding

Het report spreekt als het goed is voor zich. Rechtsboven in staat een exacte kopie van de deur Data Plate en links in het gele vlak de uitwerking en verklaring daarvan. Daaronder de gegevens van de dealer en de opties. Aardig is het om bij een paar even bij stil te staan.

Blue Vinyl Roof – op www.noordinkmustang.tk staat nog een foto in oude staat. Vanwege de roest moest het vinyl er af en donkerblauw vinyl in het goede patroon bleek noch in Nederland, noch in Amerika leverbaar. Er was slechts keuze uit zwart, wit en beige. Om redenen van originaliteit had ik het liefst weer blauw gehad, maar ik vind het wit ook goed staan en dat was destijds ook een originele vinyl kleur.
E70X14 Tires – diagonaal banden in de oude maatvoering. Ik heb de originele reserveband nog in deze maat. De rest is nu radiaal in 215/70 x 14.
Bumper Guards – bumperrozetten, zitten er gelukkig ook nog op
Deluxe Belts/Warning Light – het waarschuwingssysteem werkt nog altijd, voor de bestuurder zodra het contact aangaat en voor de passagier met een voeler in de stoelzitting.
De rest van de opties spreekt voor zich; ook de Airco is er nog, de compressor slaat ook aan, maar koelen is niet aan de orde. Ooit nog eens uitzoeken.

In het blokje met belangrijke data valt 18 januari op: Bucked, dus ongetwijfeld de dag waarop de Buck Tag werd aangemaakt. Helmuth, ik probeer morgen of zo een foto van mijn Buck Tag te posten, dan gaan we zoals beloofd vergelijken.

Voor het modeljaar 1972 was dit de 62.470 ste Mustang. Het staat niet in dit report, maar de totale productie werd 125.813, waarvan 18.045 Grandé’s.

Marc
BrOkEr
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 16 jan, 2004 22:27
Locatie: Westerlo

Bericht door BrOkEr »

Erg leuk voo je!! Weinig auto's hier in de lage landen die de volledige historie nog kunnen voorleggen en die nog zo origineel zijn.

Meeste auto's ondergaan wel één en ander op 30 jaar tijd :lol:
Durango coming up
Gebruikersavatar
tminus3
Donateur 2014
Berichten: 1534
Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
Locatie: 't zonnige zuiden
Contacteer:

Bericht door tminus3 »

Gefeliciteerd met je raport Marc. Het valt me op wat een klein landje America eigenlijk is :wink: . Ik ben pas min of meer toevallig achter de geschiedenis gekomen van mijn Mustang.
De laatste Amerikaanse eigenaar woonde destijds namelijk in Lake Forest(!) Ca. Iemand die ik tegen kwam op het Vintage Mustang Forum woonde ook in Lake Forest(!), en is voor me op zoek gegaan naar het nieuwe adres van de oude eigenaar.
Ik weet niet hoeveel Mustangs er in Lake Forest rondgereden hebben, maar het moeten er een heleboel zijn geweest aangezien jouw Grande er ook al vandaan komt :D
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Bedankt voor jullie reactie. Ik kon me gisteren nog inhouden, maar het verhaal van Marc geeft mij de voorzet nog wat verder uit te weiden.

Vorig jaar april waren wij op vakantie naar Amerika. Natuurlijk moest ik toen 25436 Bayes Street in Lake Forest gezien hebben, hoewel ik al wist dat Evelyn Hall overleden was. Het gebied rondom Los Angeles heeft nogal last van wat ze zo mooi noemen “Urban Sprawl”, zich steeds verder uitbreidende bebouwing. Lake Forest is vanaf downtown LA over de snelweg ruim drie kwartier naar het zuiden; volgens mij was daar 50 jaar geleden niet veel meer dan woestijn. Ik vond het er fantastisch uitzien (en zou er ook zo willen wonen), het beeld zoals je dat kent van de film en TV. Allemaal lage, vrijstaande huizen met dubbele oprijlaan en dubbele garage. Of hier nou meer dan gemiddeld oude Mustangs zijn of waren weet ik niet, maar het woestijnklimaat helpt wel ze in stand te houden…Ik kreeg ook de indruk dat het met het gemiddelde inkomen in Lake Forest wel goed zit.

Op het adres aangekomen bleken de huidige bewoners de Halls niet gekend te hebben. Maar al snel werd een buurman opgetrommeld die dat wel had. Die herkende de Mustang op mijn foto’s onmiddellijk en kon bijna niet geloven dat de auto die hij al die jaren gezien had nu in Europa was. “I still see it sitting in the driveway, it was always sitting in the driveway!”. Hij voegde er aan toe dat Evelyn een “very careful driver” was, “she never exceeded 40 mph”. Hij vertelde ook dat Frank en Evelyn geen kinderen hadden en dat de Mustang (en het huis) pas maanden na het overlijden van Evelyn door een nicht waren verkocht.

Het was kortom een erg leuk bezoek dat het beeld van de auto wel compleet heeft gemaakt. Maar Marc, die man die voor jou op zoek is gegaan is toch niet toevallig Russ Mann (G1967T)? Ik heb met hem ook contact gehad; In Lake Forest denken ze nu vast dat alle oude Mustangs in Nederland zijn!? :?

Marc
Gebruikersavatar
MustangMan010
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 13 aug, 2003 18:58
Locatie: Albrandswaard
Contacteer:

Bericht door MustangMan010 »

Marc,gefeliciteerd met het mooie report.Helaas is het voor mij niet mogelijk om de geschiedenis te achterhalen omdat ik de Door Tag mis waar de nodige gegevens op staan.

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Mark, dank je.

Maar, voor dit Kevin Marti report heb je slechts je 11 cijferige VIN nodig, daarmee zoeken ze de auto in de Ford database terug. En die VIN heb je vast. Het is bij Kevin Marti zelfs mogelijk een nieuwe door data plate te bestellen, al dan niet in combinatie met een report. En jouw auto is van een bouwjaar dat in de database zit. Als je zo'n report zou bestellen kom je natuurlijk alleen te weten in welke uitvoering hij precies is gebouwd en naar welk district en eventueel naar welke dealer de auto is toegegaan. Van daar uit zou je mischien verder kunnen.

Voor de zekerheid nog de link: http://www.martiauto.com

Marc
Gebruikersavatar
MustangMan010
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 13 aug, 2003 18:58
Locatie: Albrandswaard
Contacteer:

Bericht door MustangMan010 »

Marc,ik dacht dat men ook de gevens van de Door Tag nodig had want daar staan toch de color/Trim/DSO enz. op?
Maar als het jou ook zo gelukt is ..... :)
De gegevens van mijn VIN code heb ik,weet bijv. dat hij in San Jose is gebouwd enz. een deel van de code is 7R01C.........
En als de Door Tag gegevens + de VIN code bekend zijn kan men toch nog verder in de geschiedenis duiken van de auto??

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Mark,

Nu gaat het ingewikkeld worden. Ik had geluk mijn auto te kopen met het originele ingevulde instructieboekje en een enorm pak rekeningen. Ik wist dus vanaf de koop waar de auto vandaan kwam, wie de eerste eigenaar was geweest enz. Dit kon eigenlijk ook alleen maar omdat de eerste eigenaresse de auto 28 jaar gehouden heeft (letterlijk tot aan haar overlijden..). Daardoor was de auto ook origineel gebleven en zaten de door data plate en de buck tag keurig op hun plaats. Ik hoefde niets uit te zoeken en ik had de historie er keurig bij gekregen.

Om het helemaal compleet te krijgen heb ik ik nu ook dat Marti report besteld. Ik schreef hierboven al dat dat geen verrrassingen heeft opgeleverd, alles klopt nog steeds.

Naar jouw vraag: als jij met jouw VIN zo'n Marti report bestelt, krijg je hetzelfde plaatje als helemaal bovenaan. Dan krijg je dus je trim, DSO, motor, kleur enz. Als je hetzelfde type report als ik bestelt krijg je er nog meer bij als productie datum, meeruitrusting, maar dus ook de dealer die hem verkocht heeft en de datum waarop hij verkocht is.

Daarmee zou je verder kunnen zoeken, maar of dat lukt is minder zeker. "Mijn" dealer Chaffee Motors bestaat bijvoorbeeld niet meer, maar misschien heb jij op dit punt geluk. Ook de staat waar de auto naar toe werd geleverd speelt een rol. De DMV (Department of Motor Vehicles) van California schijnt geen gegevens van eerdere eigenaren te leveren, maar in andere staten ligt dat wat soepeler. Ook Marcel bijvoorbeeld is hier mee bezig. Maar zeker als je zo weinig weet, is het misschien al leuk de fabrieksgegevens te leren kennen

Ik hoop dat je hier iets mee kunt,

Marc
Gebruikersavatar
MustangMan010
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 13 aug, 2003 18:58
Locatie: Albrandswaard
Contacteer:

Bericht door MustangMan010 »

Nou Marc bedankt zover,ik zal een poging wagen om een report te bestellen samen met een Door Tag.Kost een paar centen maar staat wel zo netjes als hij weer aanwezig is op de deur :)

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Blij dat ik heb kunnen helpen je geld weer aan die Mustang te besteden...Stel je voor je dat je er iets verstandigs mee gedaan zou hebben Afbeelding.

Marc
Gebruikersavatar
MustangMan010
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 13 aug, 2003 18:58
Locatie: Albrandswaard
Contacteer:

Bericht door MustangMan010 »

Hahaha....dat zou mijn vrouw wel leuker hebben gevonden.Ik zat net te vetellen wat het zoal kost,$44 report $20 Door Tag en die $50 verzendkosten vind ze helemaal belachelijk hoog :shock:
Al moet ik zeggen dat ik het totale kostenplaatje ook wat aan de hoge kant vind.Zal er nog maar ff over nadenken.

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Fout AfbeeldingAfbeelding. Zoiets moet je nooit vertellen.

Maar zonder gekheid, ik heb $ 50,- inclusief verzenden betaald hoor. Het is $ 44 in de VS en $ 50,- internationaal. Of kost die door plate zoveel om te verzenden?

Marc
Gebruikersavatar
MustangMan010
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 13 aug, 2003 18:58
Locatie: Albrandswaard
Contacteer:

Bericht door MustangMan010 »

Ik zal het wel moeten vertellen,ze wil wel graag weten waar het geld blijft :?
De Mustang heeft me vorig jaar al alles bij elkaar bijna 4000 euro aan alle mogelijke dingen gekost,zoals antiroest behandelen/dubbele RVS uitlaat met Flowmasters :D
Maar nu jij het zegt heb ik nog eens goed gelezen en inderdaad het kost totaal $50 incl. verzending en wat de verzendkosten van de Door Tag zijn kan ik nergens vinden maar ik denk dat deze gelijk met report verzonden wordt dus misschien geen extra kosten.
FF een update : Heb report + Door Tag besteld (Valentijnsdagkado van mijn vrouw zullen we maar zeggen) :P

Mark
Laatst gewijzigd door MustangMan010 op ma 01 mar, 2004 17:52, 5 keer totaal gewijzigd.
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
Gebruikersavatar
67 Fastback
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 13 aug, 2003 11:04
Locatie: Heemstede

Bericht door 67 Fastback »

He guys! Mooi rapport dat Marti levert. Heb er vorig jaar ook een gekregen, en soms levert dat wat verassingen op. In mijn geval blijkt 'ie toch behoorlijk verbouwd te zijn. Versnellingsbak, pwr steering, kleur (binnen en buiten) kloppen niet meer. Maar de statistics zijn ook wel leuk om te hebben.
Mark, even iets anders: wat voor flowmasters heb jij gemonteerd, en hoe bevallen die? (wat had je hiervoor?). Zit zelf te denken om een setje deltaflow 50's te monteren, vandaar.................
groeten Remco
Gebruikersavatar
MustangMan010
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 13 aug, 2003 18:58
Locatie: Albrandswaard
Contacteer:

Bericht door MustangMan010 »

Ik heb nu Flowmaster 40 serie,de meest agressive uit de serie.Hiervoor zat er een cherry bomb onder met enkele uitlaat maar omdat deze afgekeurd was voor de APK (lek) moest er wat nieuws onder en dat werd dus dan maar gelijk een dubbele RVS met grotere diameter ook. :)

Mark
Laatst gewijzigd door MustangMan010 op do 04 mar, 2004 14:23, 4 keer totaal gewijzigd.
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Kevin Marti report's & European Mustang Registry”