Reproductie Window Stickers vanaf 1987

Post hier alles omtrent de Marti reports en het Europese Mustang Register

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
tripleblack
Berichten: 843
Lid geworden op: do 04 mar, 2004 12:01
Locatie: Ekehaar

Reproductie Window Stickers vanaf 1987

Bericht door tripleblack »

Via het Cobra forum kwam ik in contact met de eigenaar van een 93er Cobra die veel forumleden in Amerika helpt met het alsnog verkrijgen van een vaak begeerde “window sticker”voor zijn of haar auto. Liefhebbers die een nieuwe auto kopen en deze enigszins koesteren bewaren vaak alle papieren wel, maar de meesten van ons rijden toch in een gebruikte Mustang en missen nog wel eens wat documentatie. Let wel: deze persoon Richard White levert geen originele papieren, maar is grafisch in staat je de perfecte replica te leveren vanuit zijn database op de juiste grootte, met het juiste papier en de door jouw verstrekte info. Hij kan alle Mustangs incl Cobra’s inmiddels doen in de bouwjarenreeks vanaf 1987. Hij schrijft: “If you do not have your original Window sticker, I make reproductions. I do them for 87 and up Mustangs, including Cobras. They look very authentic, and include your car's full specs, including vin#. I use an original scan of the real thing, so it is very realistic.” Richard doet het niet voor niks, maar vraagt $27,- voor een replica. Betalen kan via Paypal. Voor het toenzenden van de window sticker en de betaling zal hij ter goedkeuring eerst een afschrift per mail versturen. Een paar voorbeeldjes heb ik hieronder gezet. De sticker is zo gedetailleerd dat zelfs de VIN bij de streepjescode correct is. Wel heeft hij informatie nodig om er een voor je te maken. Richard wil graag de volgende info hebben:
- VIN number
- lak kleur
- interieur type and kleur
- alle opties
- je email adres om de proefdruk heen te zenden.

Liefhebbers of belangstellenden doen er goed aan om Richard even een mail te sturen. Hij had mij ook aangeboden om te helpen dus het lijkt me dat hij niet te beroerd is een ander te helpen. Levertijd was 4 a 6 weken. Mailen kan op rwhite302@yahoo.com

Misschien is de belangstelling van een aantal liefhebbers gewekt.

Peter

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Doubleohseven
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 08 apr, 2005 13:21
Locatie: Stein

Bericht door Doubleohseven »

Interesse zeker gewekt, maar toch nog een klein vraagje: waar vind ik mijn

- lak kleur (de originele dan, de lakkleur die er nu op zit weet ik wel)
- interieur type and kleur
- alle opties
Greetz, 007

96'er Coupé

V6 - WindveilBlue - Flowmaster Dual Exhaust
17" chrome wheels - Mustang centercaps - Center brakelight Mustang mod. - Clear halo projector headlightunits - Hoodscoop - Leather interior - Power lift
Gebruikersavatar
tripleblack
Berichten: 843
Lid geworden op: do 04 mar, 2004 12:01
Locatie: Ekehaar

Bericht door tripleblack »

Net als bij de klassieke Mustangs kun je je VIN en doortag (sticker aan de binnenzijde van de bestuurdersdeur) ontcijferen. Zo zie je bij mijn Cobra van 2001 de kleurcode UA staan, wat aangeeft dat het een zwarte auto moet zijn. Er is diverse literatuur die je codes kan ontcijferen. Van veel modellen is het een vast gegeven met welke standaardzaken zij in elk geval zijn uitgerust. Daarbij komt de optielijst. Ook deze opties zijn per bouwjaar omschreven en deze heeft Richard dan ook in zijn database. Je kan niet helemaal uitsluiten dat originele Ford accesoires die later op je auto zijn gemonteerd en die ook op de optielijst voorkomen dan ook op de window sticker terechtkomen, maar ja da's niet anders. Ik wil best even alvast voor je in mijn gegevens kijken of ik de nodige zaken kan vinden. Of je probeert even de link onder de foto. Deze bevat een VIN decoder voor latere modellen. Heb jij een 1995 Mustang (1996 op kenteken) of een originele 96er met de nieuwe achterlichten?


(Noot: excuus voor de onduidelijke foto)


Afbeelding

http://web.tampabay.rr.com/theflock/mus ... plate.html

Peter
Gebruikersavatar
Doubleohseven
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 08 apr, 2005 13:21
Locatie: Stein

Bericht door Doubleohseven »

het is een 95 op 96 kenteken. zal de link straks eens proberen. alvast bedankt!
Greetz, 007

96'er Coupé

V6 - WindveilBlue - Flowmaster Dual Exhaust
17" chrome wheels - Mustang centercaps - Center brakelight Mustang mod. - Clear halo projector headlightunits - Hoodscoop - Leather interior - Power lift
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

Bericht door Hennie »

hey 007,

kijk uit dat je niet van je kenteken afgifte datum uitgaat, dit heeft namelijk NIETS met de werkelijke bouw datum van je auto van doen.
Hessing heeft bijvoorbeeld heel veel overjarige modellen verkocht, dat doen ze al zeker vanaf de eind 70 en begin 80er jaren modellen.

wel een leuke manier om een window sticker bij je auto te krijgen, maakt het soms toch NET compleet.

hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Gebruikersavatar
tripleblack
Berichten: 843
Lid geworden op: do 04 mar, 2004 12:01
Locatie: Ekehaar

Bericht door tripleblack »

kijk uit dat je niet van je kenteken afgifte datum uitgaat, dit heeft namelijk NIETS met de werkelijke bouw datum van je auto van doen.
Hessing heeft bijvoorbeeld heel veel overjarige modellen verkocht, dat doen ze al zeker vanaf de eind 70 en begin 80er jaren modellen.
Klopt Hennie. Kijk gewoon goed op je doortag. Linksboven in de hoek vindt je bij date, de bouwmaand en het jaar, bv 08/95. Verder kun je het jaar uit je VIN code halen. Dat is je 10e karakter van het chassisnummer en in jouw geval zou dat een "S" moeten zijn, wat staat voor 1995.
Succes,

Peter
Gebruikersavatar
Doubleohseven
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 08 apr, 2005 13:21
Locatie: Stein

Bericht door Doubleohseven »

Weet ik hennie. Bouwjaar is 95. Staat op de doortag idd en ook de S in de vin. Hij staat daarentegen vanaf mei 96 op kenteken. Maar ga eens even op die ene site zoeken. Alvast bedankt

/edit
VIN: 1FALP4047SF246536


World Automobile Identifier

1FA Ford, USA, passenger car

Vehicle Restraint System Type Code

L Active safety belts all positions, first generation air bags

Vehicle Line, Series, Body Type (for Passenger Car)

P40 Two-door coupe

Engine Displacement/Number of Cylinders

4 3.8L, EFI, six cylinder

VIN Check Digit

7 The VIN Check Digit. Always 0-9.

Model Year

S 1995

Assembly Plant Identifier

F Dearborn, Michigan (USA)

Production Sequence Number

246536 This Mustang was the 46536 made for model year 1995.





Wat moet ik nog meer weten om de info voor de windowsticker compleet te maken? en waar vind ik dat???
Greetz, 007

96'er Coupé

V6 - WindveilBlue - Flowmaster Dual Exhaust
17" chrome wheels - Mustang centercaps - Center brakelight Mustang mod. - Clear halo projector headlightunits - Hoodscoop - Leather interior - Power lift
Gebruikersavatar
1BADGT500
Berichten: 913
Lid geworden op: ma 03 mei, 2004 09:37
Locatie: Snake City
Contacteer:

Bericht door 1BADGT500 »

Op mijn website vindt je ook veel gegevens in de timeline. Ook om de VIN te de decoderen.
07 Shelby GT500 Coupe Grabber Orange, #127 van 282
08 Shelby Terlingua, CSM08TRT0301, #4 van 38
09 BMW 530i touring
15 Mini Countryman Cooper
13 Ducati 1199 Panigale R
"WHEN I GO FLAT, I HAVE NO REGRETS", Carroll Shelby
Gebruikersavatar
Doubleohseven
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 08 apr, 2005 13:21
Locatie: Stein

Bericht door Doubleohseven »

Oke... dankje... vind HIER een hele waslijst met codes. Maar welk deel uit mijn vin slaat bijvoorbeeld dan op het interior? Snap het niet helemaal geloof ik.
Greetz, 007

96'er Coupé

V6 - WindveilBlue - Flowmaster Dual Exhaust
17" chrome wheels - Mustang centercaps - Center brakelight Mustang mod. - Clear halo projector headlightunits - Hoodscoop - Leather interior - Power lift
Gebruikersavatar
Doubleohseven
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 08 apr, 2005 13:21
Locatie: Stein

Bericht door Doubleohseven »

Hij was bijvoorbeeld ooit DeepForrestGreen, dus waar moet ik 'Deep Forest Green Clearcoat Metallic = NA' dan vinden?
Greetz, 007

96'er Coupé

V6 - WindveilBlue - Flowmaster Dual Exhaust
17" chrome wheels - Mustang centercaps - Center brakelight Mustang mod. - Clear halo projector headlightunits - Hoodscoop - Leather interior - Power lift
Gebruikersavatar
1BADGT500
Berichten: 913
Lid geworden op: ma 03 mei, 2004 09:37
Locatie: Snake City
Contacteer:

Bericht door 1BADGT500 »

Doubleohseven schreef:Hij was bijvoorbeeld ooit DeepForrestGreen, dus waar moet ik 'Deep Forest Green Clearcoat Metallic = NA' dan vinden?
In de code vindt je die niet. De sticker in de deur vertelt dat. Als die er niet meer zit, omdat je auto is overgespoten dan heb je een probleempje.
07 Shelby GT500 Coupe Grabber Orange, #127 van 282
08 Shelby Terlingua, CSM08TRT0301, #4 van 38
09 BMW 530i touring
15 Mini Countryman Cooper
13 Ducati 1199 Panigale R
"WHEN I GO FLAT, I HAVE NO REGRETS", Carroll Shelby
Gebruikersavatar
Doubleohseven
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 08 apr, 2005 13:21
Locatie: Stein

Bericht door Doubleohseven »

jawel heb die sticker gelukkig nog. zij het in mijn mustangmapje omdat ie niet meer plakt ;-) maargoed... ga even puzzelen
Greetz, 007

96'er Coupé

V6 - WindveilBlue - Flowmaster Dual Exhaust
17" chrome wheels - Mustang centercaps - Center brakelight Mustang mod. - Clear halo projector headlightunits - Hoodscoop - Leather interior - Power lift
Gebruikersavatar
tripleblack
Berichten: 843
Lid geworden op: do 04 mar, 2004 12:01
Locatie: Ekehaar

Bericht door tripleblack »

Je kan ook even een goede scherpe foto van je doortag hier plaatsen, dan kunnen we je misschien beter helpen met de diverse coderingen.

Peter
Gebruikersavatar
Doubleohseven
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 08 apr, 2005 13:21
Locatie: Stein

Bericht door Doubleohseven »

Afbeelding

Afbeelding


Onderaan staat dus:
NA2 Deep Forest Green Clearcoat Metallic NA
66 Opal Grey cloth 66
H
8
PIEHH (of P1EHH)

De laatste 3 kan ik niet terugvinden.

Wat ik dus nog nodig heb uit onderstaand lijstje is 'alle opties'. Where to find?

- VIN number
- lak kleur NA2 Deep Forest Green Clearcoat Metallic NA
- interieur type and kleur 66 Opal Grey cloth 66
- alle opties
- je email adres om de proefdruk heen te zenden
Greetz, 007

96'er Coupé

V6 - WindveilBlue - Flowmaster Dual Exhaust
17" chrome wheels - Mustang centercaps - Center brakelight Mustang mod. - Clear halo projector headlightunits - Hoodscoop - Leather interior - Power lift
Gebruikersavatar
tripleblack
Berichten: 843
Lid geworden op: do 04 mar, 2004 12:01
Locatie: Ekehaar

Bericht door tripleblack »

Hey 007,

In principe ben je er. Je hebt je VIN en je kleurcodes. Je ziet dat je auto van mei 1995 is. Kijk idd nog even op Patrick's site en maak een lijstje met alle opties die je in je auto hebt zitten en die op deze lijst staan. Daarna stuur je per mail het geheel op. Ik zou er ook een foto van de doortag bijdoen, zodat hij gelijk kan zien dat het om een exportmodel gaat. Met zijn gegevens kan hij voor je de gewenste window sticker maken.

Peter
Plaats reactie

Terug naar “Kevin Marti report's & European Mustang Registry”