MartiAutoworks vaderdagkado

Post hier alles omtrent de Marti reports en het Europese Mustang Register

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Wim67
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 04 jan, 2004 20:38
Locatie: Sweden

MartiAutoworks vaderdagkado

Berichtdoor Wim67 » zo 20 jun, 2004 19:59

Wat kan het leven toch mooi zijn!
Weet iemand ook wat "bucked" inhoudt en waarom dit niet staat ingevuld?
Met welke bandenmaat komt 7.35x14.4 overeen?
Heeft iemand al eens contact gehad met deze dealer?
Alvast bedankt, Wim
Afbeelding

Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4349
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Berichtdoor 72grande » zo 20 jun, 2004 20:42

Wim,

Leuk! Gefeliciteerd met je Marti Report!

Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik denk dat "bucked" een relatie heeft met de bucktag. Dus het zal de dag zijn waarop de bucktag gemaakt is met daarop de details voor de mensen aan de lopende band. Maar, zo weten we inmiddels wel, niet altijd en in niet alle fabrieken zijn er bucktags gebruikt. Dus, mijn veronderstelling is dat toen, in 1967, in San Jose geen bucktags gebruikt werden. Over de bucktags vind je meer in deze link: BUCK TAG

Die bandenmaat zou ik weer naar moeten zoeken...

En de dealer: op www.fordvehicles.com kon ik hem terugvinden; hier is de website: [url]http://www.robinsford.net/pages/present/flm/notlocalized/home/default.asp?pagewidth=755&pageheight=100%[/url].

Costa Mesa ligt ten zuiden van Los Angeles...

Afbeelding

Marc
Laatst gewijzigd door 72grande op ma 21 jun, 2004 09:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Marc

Gebruikersavatar
Marcel
Retired Moderator
Berichten: 2912
Lid geworden op: ma 11 aug, 2003 13:56
Locatie: Albir
Contacteer:

Berichtdoor Marcel » zo 20 jun, 2004 20:43

Ik wil ook zo'n report :anger:



Marcel

Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4349
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Berichtdoor 72grande » zo 20 jun, 2004 21:04

Wim,

Ook bandentabel weer gevonden. De oude maat is overigens 7.35x14; dan staat er 4-ply, ofwel 4 lagen. Dit is natuurlijk een oude maat met een breedte/hoogte verhouding die niet precies gelijk is aan de huidige maatvoering. Maar met deze tabel kom je er vanzelf uit...

BANDENTABEL

Overigens, ik zie dat je vinyl dak in de loop der jaren is verdwenen...

Marc
Marc

Gebruikersavatar
Wim67
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 04 jan, 2004 20:38
Locatie: Sweden

Berichtdoor Wim67 » zo 20 jun, 2004 21:15

Wat is het forum toch geweldig!
In zo'n korte tijd al zoveel informatie, fantastisch.
Bedankt Marc
Marcel, dan zul toch eens aan een ander bouwjaar moeten gaan denken.
Geintje hoor, het rapport is natuurlijk prachtig.
Maar als je auto naar je zin is, is dit maar bijzaak.
Elk bouwjaar heeft zijn eigen charme.
Overigens, Marc, jij als onbetwist de dakplak specialist.
Valt het natuurlijk direct op dat het vinyl dak ontbreekt, deze ligt al op zolder te wachten.
Het zal wel een winterklusje worden, ik wil namelijk de ruiten en het hemeltje ook démonteren.
Groetjes, Wim

Gebruikersavatar
Marcel
Retired Moderator
Berichten: 2912
Lid geworden op: ma 11 aug, 2003 13:56
Locatie: Albir
Contacteer:

Berichtdoor Marcel » zo 20 jun, 2004 21:21

Heeee leuk weer een foto project er bij van de winter :blink:

Marcel

Gebruikersavatar
Wim67
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 04 jan, 2004 20:38
Locatie: Sweden

Berichtdoor Wim67 » zo 20 jun, 2004 21:25

Gaat zeker gebeuren, met alle bijzonderheden.
groetjes, Wim

Gebruikersavatar
OHLM66
Berichten: 1012
Lid geworden op: do 15 apr, 2004 22:21
Locatie: Flevoland

Berichtdoor OHLM66 » zo 20 jun, 2004 21:34

Hey Wim67,

Jij als aankomend jurylid van de TMCN had dit toch allemaal al wel kunnen weten. Ik denk tenminste dat je toch zeker elke avond zwaar aan het studeren bent om straks het examen te kunnen halen.

Rinus

Gebruikersavatar
Wim67
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 04 jan, 2004 20:38
Locatie: Sweden

Berichtdoor Wim67 » zo 20 jun, 2004 21:57

Nou, niet alleen de avonden hoor.
Ik kon alleen de Ford dealers in America nog niet uit mijn hoofd!
groetjes, Wim

Gebruikersavatar
Mustang64
Berichten: 568
Lid geworden op: wo 13 aug, 2003 12:41
Locatie: Liever niet in Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Mustang64 » zo 20 jun, 2004 23:57

Mooi rapport Wim, jammer dat ze dat niet van '64 1/2 tot '66 kunnen maken :ashamed:

Moet ook maar een gaan leren om een foto reportage te maken als ik weer aan de slag kan gaan als de auto terug komt van de plaatwerker / spuiter!

Joris :ciggy:

Gebruikersavatar
Michel
Berichten: 121
Lid geworden op: di 06 apr, 2004 12:09

MartiAutoworkds ''bucked''

Berichtdoor Michel » ma 21 jun, 2004 07:44

Wim,
Het volgende kwam ik tegen:

v. bucked, buck·ing, bucks
v. intr.
1-To leap upward arching the back: The horse bucked in fright.
2-To charge with the head lowered; butt.
3-To make sudden jerky movements; jolt: The motor bucked and
lurched before it finally ran smoothly.
4-To resist stubbornly and obstinately; balk.

Informal. To strive with determination: bucking for a promotion

Ik denk dat verklaring nummer 3 in aanmerking komt.
Zou het kunnen gaan om de afstelling? Met andere woorden : was het nodig om de auto opnieuw af te stellen of liep deze na de eerste afstelling en van de produktie-lijn afkomend mooi rond? Omdat er in jouw rapport geen datum staat ingevuld denk ik dat het dus niet nodig was jouw auto 'terug te sturen' in de produktie-lijn.

Het is maar een aanname hoor ! Groeten, Michel.

Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 2273
Lid geworden op: wo 19 mei, 2004 21:13

Berichtdoor Erwin » ma 21 jun, 2004 08:40

Verklaring van Marc klopt.
Heb er net iets over gelezen in Mustang Monthly; daar staat naar mijn interpretatie dat ze in San Jose in 1967 geen buck-tags gebruikten.
Jammer dat ik geen scanner heb anders kon ik het artikel laten zien. Alsmede mijn Marti-report wat ik vrijdag heb binnengekregen!!! Heel leuk, echt een aanrader.
Groet,
Erwin.
1970 Mach 1 Windsor 351 2v
Grabber Green/White interior

Gebruikersavatar
1BADGT500
Berichten: 913
Lid geworden op: ma 03 mei, 2004 09:37
Locatie: Snake City
Contacteer:

Berichtdoor 1BADGT500 » ma 21 jun, 2004 11:30

Marc en Erwin hebben gelijk. Geen body buck tag. :clap: :clap: :clap:
07 Shelby GT500 Coupe Grabber Orange, #127 van 282
08 Shelby Terlingua, CSM08TRT0301, #4 van 38
09 BMW 530i touring
15 Mini Countryman Cooper
13 Ducati 1199 Panigale R
"WHEN I GO FLAT, I HAVE NO REGRETS", Carroll Shelby

Gebruikersavatar
Wim67
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 04 jan, 2004 20:38
Locatie: Sweden

Berichtdoor Wim67 » ma 21 jun, 2004 19:51

Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik ben er inmiddels over uit dat de fabriek in San Jose inderdaad geen Bucks gebruikte. Zou er dan een kans zijn dat ik een formulier met data in de auto kan vinden? Hoe wisten de mensen aan de band anders de gegevens voor de auto?
Ik ben erg nieuwsgierig naar jou MartiAutoworksreport Erwin, wellicht kun je het fotograveren?
Groetjes, Wim

Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4349
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Berichtdoor 72grande » ma 21 jun, 2004 20:30

Wim,

De kans bestaat zeker dat je een "build sheet" in de auto vind. Plaatsen daarvoor zijn onder de stoel, onder het tapijt of achter het dashboard. Hoewel mijn auto zeer origineel is, heb ik het niet gevonden, maar anderen weer wel. Dus wie weet!

Ik ben ook benieuwd naar het report van Erwin, daar moeten we toch een oplossing voor kunnen vinden? Erwin, geen technische neef met scanner of zo?

We hebben trouwens twee andere Marti Reports op het forum staan, waaronder de 1967 van Mark (mustangman010) die, zo zie ik nu, maar een paar dagen na de jouwe gebouwd is. In San Jose!

Hier de (lange) link: 2X MARTI REPORT

Marc
Marc


Terug naar “Kevin Marti report's & European Mustang Registry”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast