Belgian Racing Legends - Autoworld Brussel

Hier staan alle links en verslagen van Meetings van 2009 t/m 2012

Moderator: Shelby GT-H

Gesloten
Gebruikersavatar
Mustangdriver
Berichten: 2517
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 11:55
Locatie: Aalst Belgium
Contacteer:

Belgian Racing Legends - Autoworld Brussel

Bericht door Mustangdriver »

Deze tentoonstelling was een perfecte seizoensafsluiter: prachtige klassieke racewagens met een zeer hoog “België” gehalte. In de jaren 50-60-70 waren er heel wat Belgische racepiloten die in heel wat verschillenden takken van de autosport aktief waren. De echte “gentlemendrivers”. Deze tentoonstelling brengt meer dan 40 racewagens (vaak uit privécollecties) samen en geeft een woordje uitleg over de gekende en minder gekende piloten: Jackie Ickx, Thierry Boutsen, Jacques Swaters, Gilbert Stapeleare, Lucien Bianchi, Paul Frère, Marc Duez én Claude Dubois. Het mustang gehalte is op deze tentoonstelling quasi nul, toch heb ik een hardtop kunnen vastleggen op de SD kaart.

Ik ben nog een 2e keer terug geweest met collega's en toen waren er een aantal piloten aanwezig. Ik heb mijn cataloog dus laten signeren door deze "gentlemendrivers" :o)

Afbeelding
Ferrari Testarossa 1957

Afbeelding
Ferrari Le Mans

Afbeelding
Ford Capri

Afbeelding
Paris Dakar Porsche

Afbeelding
Mooie race grid

Afbeelding
Mustang gespot

Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD

16th Flanders Mustang Event, zondag 23 juni 2013

www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite

http://www.mustangdrivers.be/webdesign.html
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Belgian Racing Legends - Autoworld Brussel

Bericht door edgar »

Nice!
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 19:28

Re: Belgian Racing Legends - Autoworld Brussel

Bericht door Frank »

Mooie plaatjes Geoffrey! :up:
- Ford Mustang Fastback Factory GT '66, 4V 289 Ci V8, 5 speed, headers en Flowmasters.
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Belgian Racing Legends - Autoworld Brussel

Bericht door 72grande »

Inderdaad leuk Geoffrey! Zo'n Capri 2600RS of Ferrari 250LM zijn alleen al een bezoek waard. De namen die jij noemt roepen nog wel herinneringen op: Gilbert Staepelaere was een echte Ford-man, hij figureerde zelfs met zijn 20M RS in een Michel Vaillant album. En Lucien Bianchi, hij had in 1968 de London-Sydney Marathon moeten (en kunnen!) winnen met zijn DS, maar werd 156 kilometer voor Sydney van de weg gereden door een dronken toeschouwer ...
Marc
Gebruikersavatar
Mustangdriver
Berichten: 2517
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 11:55
Locatie: Aalst Belgium
Contacteer:

Re: Belgian Racing Legends - Autoworld Brussel

Bericht door Mustangdriver »

Bedankt voor de reactie heren :D

@ Marc: de Michel Vaillant strips (mijn pa heeft de volledige collectie, met nr 1 de Grote Match gesigneerd door Jean Graton) is voor mij dé bron geweest om de formule 1 en al de piloten te leren kennen ( gezien ik toch te jong ben om die jaren meegemaakt te hebben :lol: )

Naast de cataloog van de tentoonstelling heb ik ook het boek van ENB (Ecurie Nationale Belge) gekocht. Dat zal ook zeer interessante lectuur zijn.

Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD

16th Flanders Mustang Event, zondag 23 juni 2013

www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite

http://www.mustangdrivers.be/webdesign.html
Gesloten

Terug naar “Alle meetings 2009 t/m 2012”