Warm worden F250
Moderator: Shelby GT-H
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: ma 09 jun, 2014 17:35
Warm worden F250
Hallo,
Even voorstellen, Michiel Driessen. Ik heb al 3 jaar een Ford F250 uit '68 en eigelijk nooit een probleem gehad tot vorige week: mijn auto wordt te warm!!
Als ik mijn verwarming aanzet loopt de meter wel weer iets terug en als ik hem iets harder als stationair laat draaien ook. Na een tijdje snelweg en dan van de snelweg af schiet de meter weer omhoog..
Alvast bedankt voor jullie reacties
Even voorstellen, Michiel Driessen. Ik heb al 3 jaar een Ford F250 uit '68 en eigelijk nooit een probleem gehad tot vorige week: mijn auto wordt te warm!!
Als ik mijn verwarming aanzet loopt de meter wel weer iets terug en als ik hem iets harder als stationair laat draaien ook. Na een tijdje snelweg en dan van de snelweg af schiet de meter weer omhoog..
Alvast bedankt voor jullie reacties
- 1967coupe
- Adverteerder
- Berichten: 7968
- Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Re: Warm worden F250
Thermostaat al gecheckt of deze volledig opengaat?
Welkom overigens, we zijn gek op foto's
Gr
Rene
Welkom overigens, we zijn gek op foto's
Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
-
- Berichten: 2214
- Lid geworden op: wo 17 okt, 2012 17:00
Re: Warm worden F250
Of sensor is gaar.
Gooit ie het er ook koelvloeistof uit?
Gooit ie het er ook koelvloeistof uit?
Re: Warm worden F250
Niet toevallig je fan shroud eraf gehaald?
En is er geen koelvloeistof weggelekt?
Radiateur zou nog ok moeten zijn als hij op de snelweg genoeg koelt. Of heb je een elektrische fan gemonteerd die niet meer werkt?
Als het van het ene op het andere moment is gebeurd dan zou ik ook eerst naar de thermostaat kijken.
En is er geen koelvloeistof weggelekt?
Radiateur zou nog ok moeten zijn als hij op de snelweg genoeg koelt. Of heb je een elektrische fan gemonteerd die niet meer werkt?
Als het van het ene op het andere moment is gebeurd dan zou ik ook eerst naar de thermostaat kijken.
1966 Mustang Fastback
Re: Warm worden F250
Welkom op 't forum
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Re: Warm worden F250
Welkom en bij een 68er, ik denk ook eerst ff de thermostaat nakijken.
Piet
Piet
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: ma 09 jun, 2014 17:35
Re: Warm worden F250
Ik dacht dat de thermostaat goed zou zijn als de verwarming het doet? In elk geval bedankt voor de tip! Koelvloeistof moet eraf om de thermostaat te checken toch?
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: ma 09 jun, 2014 17:35
Re: Warm worden F250
Na een meting in een pannetje met water blijkt de thermostaat te open bij 86 graden. Wordt toch een groter klusje als gehoopt.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Warm worden F250
Wordt je radiateur wel over het hele oppervlakte warm?
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: ma 09 jun, 2014 17:35
Re: Warm worden F250
Na een tijdje wel. Begint links en een tijdje later is die rechts ook gloeiend heet. Beide radiateur slangen zijn dan ook heet. Zou de pomp kapot zijn?
Overigens: mijn temperatuur meter blijft redelijk stabiel, mijn olie meter schiet omhoog! Maar die olie heeft er toch niks mee te maken als mijn verwarming aangaat dat de temperatuur zakt?
Overigens: mijn temperatuur meter blijft redelijk stabiel, mijn olie meter schiet omhoog! Maar die olie heeft er toch niks mee te maken als mijn verwarming aangaat dat de temperatuur zakt?
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Warm worden F250
Dan zit je radiateur in elk geval niet verstopt. Zit er water/koelvloeistof in je olie? Ben toch een beetje bang voor een lekke koppakking..
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: ma 09 jun, 2014 17:35
Re: Warm worden F250
Koelvloeistof is helder blauw en in de olie zie ik ook geen water of andere dingen drijven. Kan het ook nog zijn dat mijn olie filter dicht zit? Ik ga er sowieso nieuwe olie en een filter op zetten. Maar dat zou bijna niet kunnen omdat mijn probleem plotseling is ontstaan.
Re: Warm worden F250
Ik ben geen expert, maar volgens mij werkt ook jouw verwarming gewoon met kachelslangen waardoor koelvloeistof van je blok naar je kachelradiateur stroomt. Een trucje om bij een (te) warm wordende motor toch wat meer warmte kwijt te kunnen is om de verwarming vol aan te zetten.michiel3sen schreef:Na een tijdje wel. Begint links en een tijdje later is die rechts ook gloeiend heet. Beide radiateur slangen zijn dan ook heet. Zou de pomp kapot zijn?
Overigens: mijn temperatuur meter blijft redelijk stabiel, mijn olie meter schiet omhoog! Maar die olie heeft er toch niks mee te maken als mijn verwarming aangaat dat de temperatuur zakt?
In principe is het logisch als een auto te warm wordt als je stilstaat of stapvoets rijdt. Geen snelheid = geen rijwind = geen koele lucht door je radiateur = geen koeling. Daarom zitten er mechanische fans, of zoals bij nieuwere auto's elektrische ventilatoren, achter de radiateur om ook in zulke gevallen de auto te kunnen koelen.
Misschien moet je nog wat duidelijker aangeven wanneer je auto wel en niet (te) warm wordt. Kookt hij ook over? Komt er koelvloeistof uit gelopen als je hem na een half uur parkeert?
Of is het gewoon een defecte meter/voeler?
1966 Mustang Fastback