Kleine kentekenplaat kopen ( motoformaat )

Voor de nieuwe leden,kijk deze topic's even door...

Moderator: Shelby GT-H

umbreon1968
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 17 jun, 2013 19:26

Kleine kentekenplaat kopen ( motoformaat )

Bericht door umbreon1968 »

Weet iemand waar ik een kentekenplaat kan verkrijgen weliswaar motoformaat om vooraan mijn Stang te hangen? (In België)
Heb achteraan een klein formaat maar zoek nog een firma die een kopie kan maken.
Ben al bij verschillende handelaars geweest om te vragen of ze deze konden maken maar ze kunnen enkel normale kentekens maken zodus :(

Bedankt voor de hulp!
Laatst gewijzigd door umbreon1968 op zo 27 jul, 2014 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
walter
Berichten: 1150
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 21:07
Locatie: Neerpelt (België)
Contacteer:

Re: Kleine kentekenplaat kopen ( motoformaat )

Bericht door walter »

Waar woon je? Is niet handig als je in Oostende woont en de handelaar in Lanaken :)
umbreon1968
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 17 jun, 2013 19:26

Re: Kleine kentekenplaat kopen ( motoformaat )

Bericht door umbreon1968 »

walter schreef:Waar woon je? Is niet handig als je in Oostende woont en de handelaar in Lanaken :)

Ben van Waregem

Heb wel een site gevonden
http://www.nummerplaat.be/dyn/home" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar toevallig ervaring mee?
Rams
Donateur 2014
Berichten: 477
Lid geworden op: za 24 dec, 2011 16:26
Locatie: Noord Holland

Re: Kleine kentekenplaat kopen ( motoformaat )

Bericht door Rams »

Zoiets? Ik ben al langer op zoek naar zoiets maar kan niks vinden. Wie weet hier meer van?

Afbeelding
- Mustang GT 2005 (2011 - 2015)
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Kleine kentekenplaat kopen ( motoformaat )

Bericht door peer »

Je moet niet naar handelaren gaan maar naar een auto materialen zaak.
Ik weet hier (in mol) wel 9 zaken binnen een kilometer die zo'n plaat kan maken...
Rams
Donateur 2014
Berichten: 477
Lid geworden op: za 24 dec, 2011 16:26
Locatie: Noord Holland

Re: Kleine kentekenplaat kopen ( motoformaat )

Bericht door Rams »

peer schreef:Je moet niet naar handelaren gaan maar naar een auto materialen zaak.
Ik weet hier (in mol) wel 9 zaken binnen een kilometer die zo'n plaat kan maken...
Is het ook legaal? Het lijkt erop dat het bij exotische of speciale auto's gedoogd word.
- Mustang GT 2005 (2011 - 2015)
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Kleine kentekenplaat kopen ( motoformaat )

Bericht door mustang66coupe »

Rams schreef:
Is het ook legaal? Het lijkt erop dat het bij exotische of speciale auto's gedoogd word.
In nederland een kleine kentekenplaat alleen als je een goedkeuring op je kenteken papieren hebt.

Hangt ook van rdw man af. Vorige mustang kreeg ik geen goedkeuring. Deze heeft het weer wel.
66 coupe aut. V8 in progress
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Kleine kentekenplaat kopen ( motoformaat )

Bericht door peer »

In België heb je 3 maten die je mag voeren. Een langwerpige of een grote rechthoek. Als deze niet passen mag je een kleine motorplaat voeren. Dit mag dus alleen als je achterplaat (die je van het DIV krijgt) ook klein is.
Je mag dus niet zomaar je grote voor een kleine vervangen. Je bent immer verplicht die DIV plaat met keuring stempel te gebruiken aan de achterkant.
umbreon1968
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 17 jun, 2013 19:26

Re: Kleine kentekenplaat kopen ( motoformaat )

Bericht door umbreon1968 »

peer schreef:In België heb je 3 maten die je mag voeren. Een langwerpige of een grote rechthoek. Als deze niet passen mag je een kleine motorplaat voeren. Dit mag dus alleen als je achterplaat (die je van het DIV krijgt) ook klein is.
Je mag dus niet zomaar je grote voor een kleine vervangen. Je bent immer verplicht die DIV plaat met keuring stempel te gebruiken aan de achterkant.
Ik heb dus een kleine gekregen van de keuring en heb die ook in mijn bezit sinds enkele dagen.
De handelaren hebben me vertelt dat de grote van de letters verschilt van die van de 'normale' platen.
Nu ja kheb gewoon iemand nodig in de regio Waregem en desnoods bestel ik het online via de bovengenoemde site.
Gebruikersavatar
SanQ
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 23 mei, 2014 09:21
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Kleine kentekenplaat kopen ( motoformaat )

Bericht door SanQ »

Wij hebben de mogelijkheid om met het originele lettertype een reflecterende kentekenplaatsticker te maken in elk gewenst formaat.
Ticking away the moments that make up a dull day......
Gebruikersavatar
SanQ
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 23 mei, 2014 09:21
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Kleine kentekenplaat kopen ( motoformaat )

Bericht door SanQ »

Niet RDW goedgekeurd trouwens !!
Ticking away the moments that make up a dull day......
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: Kleine kentekenplaat kopen ( motoformaat )

Bericht door Mustangflip »

Kortom officieel verboden dus! Een overijverige politie agent kan je er dus gewoon een bekeuring voor geven.

Ik ben een tijdje geleden op zoek geweest naar de blauwe platen in amerikaans voormaat. Ik kon ze simpelweg niet krijgen. De officiele bedrijven beginnen er niet aan want kunnen hun licensie kwijtraken en mogen de platen ook niet meer zelf maken.De machines die platen maken zijn gemaakt voor de regels en formaten die gelden dus past er geen aangepaste plaat in. Amerika is een optie maar dan moet je wel bereid zijn om je portemonnee te trekken. Anders zit er niks anders op om een sticker te plaatsen is mijn ervaring. Maar als je dat netjes doet is er eigenlijk niet zo heel veel mis mee.

Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Kleine kentekenplaat kopen ( motoformaat )

Bericht door peer »

Het gaat hier om belgie he ;)

Heb je geen DIV kantoor in de buurt?
http://www.belgium.be/nl/mobiliteit/Voe ... -kantoren/
Meestal zit er op hetzelfde terrein ook wel een winkel die kenteken platen op maakt (alle modellen die je maar kunt bedenken ;))
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: Kleine kentekenplaat kopen ( motoformaat )

Bericht door okp »

Je hebt geluk dat je een kleine plaat hebt gekregen. Die grote vind ik maar lelijk. Zeker die vierkante. Ik heb het verschillende keren geprobeerd, maar in Antwerpen meten ze bij de keuring letterlijk je wagen op, en als een grote past, moet je een grote plaatsen. Jammer..

succes

Eric
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Kleine kentekenplaat kopen ( motoformaat )

Bericht door Mustang24 »

okp schreef:Je hebt geluk dat je een kleine plaat hebt gekregen. Die grote vind ik maar lelijk. Zeker die vierkante. Ik heb het verschillende keren geprobeerd, maar in Antwerpen meten ze bij de keuring letterlijk je wagen op, en als een grote past, moet je een grote plaatsen. Jammer..

succes

Eric
Ik ben gewoon naar de stationchef gegaan, met een reeks fotos van Mustangs met kleine platen..., en heb direkt de vermelding en de stempel gekregen... !
(Deurne)

:wink:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Plaats reactie

Terug naar “Meest gestelde vragen”